K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2014, 22:46   #51
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser
Er der andre der har oplevet det samme???
Ja, jeg oplevede noget lignende for 7 år siden, i en arbejdsprøvning på et beskyttet værksted.

Alt blev vendt og drejet, så det var fuldstændig vanvittigt.

Da jeg senere bad om aktindsigt kunne jeg konstatere, at sb og værkstedslederne havde bagt en gevaldig rævekage, kun med det formål, at holde mig på kontanthjælp et par år mere.

På visitationsskemaet havde sb sat kryds ved "ingen somatiske forhold" (fysiske lidelser), til trods for, at min sag nærmest var spækket med speciallægeerklæringer og røntgenbeskrivelser, som alle beskrev en reel ryglidelse.

F.eks. havde de et sted skrevet, at jeg om morgenen kom rank ind af døren, med en tung rygtaske over højre skulder.

For det første har jeg altid haft en rank holdning, min ryglidelse giver ikke grund til andet.
For det andet var der stort set ikke andet i min rygtaske (en Eastpak) end min pung og min madkasse.
For det tredje gik jeg aldrig med tasken over højre skulder, jeg har aldrig været gode venner med skuldertasker p.g.a. spændinger i skulder-nakke-området og på dette tidspunkt havde jeg nogle problemer med højre skulder, så på den korte strækning fra cykelskuret til arb.pladsen havde jeg rygtasken over venstre skulder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 23:25   #52
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ja, jeg oplevede noget lignende for 7 år siden, i en arbejdsprøvning på et beskyttet værksted.

Alt blev vendt og drejet, så det var fuldstændig vanvittigt.

Da jeg senere bad om aktindsigt kunne jeg konstatere, at sb og værkstedslederne havde bagt en gevaldig rævekage, kun med det formål, at holde mig på kontanthjælp et par år mere.

På visitationsskemaet havde sb sat kryds ved "ingen somatiske forhold" (fysiske lidelser), til trods for, at min sag nærmest var spækket med speciallægeerklæringer og røntgenbeskrivelser, som alle beskrev en reel ryglidelse.

F.eks. havde de et sted skrevet, at jeg om morgenen kom rank ind af døren, med en tung rygtaske over højre skulder.

For det første har jeg altid haft en rank holdning, min ryglidelse giver ikke grund til andet.
For det andet var der stort set ikke andet i min rygtaske (en Eastpak) end min pung og min madkasse.
For det tredje gik jeg aldrig med tasken over højre skulder, jeg har aldrig været gode venner med skuldertasker p.g.a. spændinger i skulder-nakke-området og på dette tidspunkt havde jeg nogle problemer med højre skulder, så på den korte strækning fra cykelskuret til arb.pladsen havde jeg rygtasken over venstre skulder.

Mange tak for svar
Men hvad gjorde du så? Rettede du kritik af dem skrifligt eller mundligt?
Og blev det taget til eftertragtning?
Rettede de det efterfølgende?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser
Mange tak for svar
Men hvad gjorde du så? Rettede du kritik af dem skrifligt eller mundligt?
Og blev det taget til eftertragtning?
Rettede de det efterfølgende?
Søgte du aktindigt hos din egen Sb.
Efterfølgende eller på det værksted du var i?
På forhånd tak
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 07:40   #53
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser
Mange tak for svar
Men hvad gjorde du så? Rettede du kritik af dem skrifligt eller mundligt?
Og blev det taget til eftertragtning?
Rettede de det efterfølgende?


Søgte du aktindigt hos din egen Sb.
Efterfølgende eller på det værksted du var i?
På forhånd tak
Jeg bad om aktindsigt i de ting, som arb.prøvningsstedet havde om mig.

Jeg klagede til jobcenterchefen, især over, at en kvindelig værkstedsleder havde udtalt sig om lægefaglige ting, som hun ikke har kompetence til.
Jeg var så til møde med jobcenterchefen, en faglig konsulent og én, som var over dem på det beskyttede værksted.

Alle parter var helt enige om, at værkstedslederen ikke må udtale sig om lægefaglige ting og jeg bad om, at der blev skrevet et notat til min sag, dette ønske blev godkendt og skulle udføres af den faglige konsulent, som jeg af flere grunde ikke har en sk** til overs for.

Da jeg modtog notatet til underskrift var det da heller ikke fem potter p** værd, det var formuleret lige så tyndt som vand.

I stedet for at skrive det under klagede jeg til borgmesteren, som svarede tilbage, at han mente, at der var gjort hvad der kunne gøres.

Ca. 1 år efter den famøse arb.prøvning var jeg visiteret til fleks og blev sendt i kløerne på en "anden aktør".
Jeg gjorde hvad jeg kunne for at være bevæbnet til tænderne, havde jo læst hvor skrækkelige disse aktører kunne være.

I første omgang skulle anden aktør hjælpe med, at finde mig et fleksjob, men han fik hurtigt en fornemmelse af, at det ikke var så simpelt, så han anbefalede kommunen, at få lavet en vurdering af min arb.evne og tilbød, at stå for det.

Så jeg fik en tur mere hos anden aktør, hvilket jeg ikke havde spor imod, for nu havde jeg jo fundet ud af, at han var et rigtig rart og ordentligt menneske.

Han fik etableret en praktik i en mindre virksomhed og det korte af det lange er, at jeg bagefter blev tilkendt fp.

Så essensen af det hele er, at jeg ikke fik en sk*d ud af mine klager.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 17:08   #54
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
NOGEN DER KAN HJÆLPE evt . Med pagraffer?

Jeg har søgt aktindsigt hos reva og har fået tilsendt afrapoteringen men jeg vil gerne have deres interne
Dokumenter da afrapoteringen ikke er fyldstgørende pga. Af mangler de har nu sendt en mail:

Kære ..........
Som udgangspunkt har man ikke ret til aktindsigt, hvis der er tale om interne dokumenter jf. § 23, lov om offentlighed i forvaltningen.

Men jeg vil drøfte den med min leder og vil vende tilbage.

Hvis du tænker at der mangler noget specifikt, som er blevet drøftet til opfølgningssamtalerne, men som ikke fremgår af afrapporteringen, bedes du skrive det til mig.
Der kan ikke rettes på afrapporteringen, men jeg kan tilføje din kommentar til den, som herefter vil fremgå af din journal.
Alternativt vil jeg foreslå at vi holder et møde, hvor vi kan gennemgå afrapporteringen.

Er det korrekt??
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 17:45   #55
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
ja, man har ikke ret til aktindsigt i interne dokumenter
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 10:54   #56
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Efter flere arbejdsprøvninger som ikke er gået godt, har jeg tilkendegivet at jeg ikke kan se mig selv på arbejdsmarkedet. Min SB. Skal til møde og drøfte min sag med deres socialæge,
Jeg er tilkendt flex og er over 40.

Hvor stor er sansynligheden for at de vil
anbefalet et resurceforløb?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2014, 11:52   #57
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Hej til alle.

Min sb.skal til møde med socialægen om min sag. Uden at jeg deltager,er det normalt?

Sb. Vil efterfølgende kontakte mig, står der.

Jeg kan defor heller ikke vide hvordan sb. Vil fremlægge min sag,

Og hvorfor er det en socialæge
Og ik en lægekonsulent ?

Nogen der har et bud?

Tak på forhånd.
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2014, 13:46   #58
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Hej til alle


Jeg vil meget gerne høre hvad jeres erfaring er med socialægen.

I mit tilfælde har jeg sagt til min Sb.at jeg ik kan se mig selv
På arbejdsmarkedet mere,selv ikke på flexvilkår.(er bevilliget flex)

Er det derfor at hun nu indrager socialægen,som skal se min journal efter at de har været til møde sammen, skal han ligesom
"Godkende" at der er nok til en FP. eller mangel på der samme??


Nogen kan komme med et bud??
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 22:09   #59
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Min sb. Har skullet tale med socialægen for at drøfte
Min sag ny er der gået 10 uger og jeg har ikke hørt
Noget som helst.... Skrev til sb. For 2 uger siden
Det eneste hun sagde var at han eller hun skulle
Have nogle læge papire

Er det normalt at vente så længe....
Og hvorfor skal det tage så lang tid?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2014, 16:58   #60
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe.

Min sag er nu blive drøftet med kommunens egen læge
Der mener der er behandlingsmuliheder...

Bla. At jeg ik har været ordenligt smerte dækket
Og at genneoptræning er en mulighed.
Bla. Er der også udpluk fra journal som ikke er korrekt citeret
Og som ikke er fyldsgørende.

Dog mener min egen læge at der ikke er flere behandlings muligheder
Hverken medicinsk eller med genoptræning.

Øøhh hvad gør jeg lige så 2 modsættende meninger
Min SB. gør mig opmærksom
På en ny princip afgørelse fra ankerstyrelsen 29-14
Om meget lidt arbejdsevne som hun anbefaler at jeg læser igennem.
Det har jeg gjordt den er lidt kringlet men syntes ik der står noget nyt?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension