K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2012, 21:12   #1
EvyEvy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
EvyEvy er ny på vejen
Question Syltning?

min datter er indstillet til fp, hun er 23 år, hendes sag har ligget 3 mdr hos lægekonsulenten, forklaringen var at kommunen havde kun en ud af tre lægekonsulenter aktive. efter tre mdr klagede hun til borgmesteren, og 4 dage senere var der svar fra lægekonsulenten. det var jo dejligt. Sagsbehandleren bad hende skynde sig mht. partshøring, så det var klaret på en dag. Men nu var beskeden at hun var hun i tvivl om der var møde tirsdag da den første tirsdag jo var 1. maj. og at det jo ikke blev afgjort der, da det først var påbegyndelse af sagen. men først senest om tre mdr.
mit spørgsmål er nu, er det her en syltning pgs den nye socialreform er på vej, eller helt normalt ?
EvyEvy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2012, 22:05   #2
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Lyder til at de udnytter deres svarfrister til det yderste dvs. 3 måneder..men i skal nok få svar før en evt. reform under alle omstændigheder..spørgsmålet er så om i skal ligge og slås med dem efter afgørelsen.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2012, 22:34   #3
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af EvyEvy Se meddelelser
min datter er indstillet til fp, hun er 23 år, hendes sag har ligget 3 mdr hos lægekonsulenten, forklaringen var at kommunen havde kun en ud af tre lægekonsulenter aktive. efter tre mdr klagede hun til borgmesteren, og 4 dage senere var der svar fra lægekonsulenten. det var jo dejligt. Sagsbehandleren bad hende skynde sig mht. partshøring, så det var klaret på en dag. Men nu var beskeden at hun var hun i tvivl om der var møde tirsdag da den første tirsdag jo var 1. maj. og at det jo ikke blev afgjort der, da det først var påbegyndelse af sagen. men først senest om tre mdr.
mit spørgsmål er nu, er det her en syltning pgs den nye socialreform er på vej, eller helt normalt ?
Ligeså snart din datters pensionssag er hos det udvalg der skal træffe den endelige afgørelse, så har de 3 mdr til at sige ja eller nej...

Så nej.. det er ikke en syltning..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2012, 23:24   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af EvyEvy Se meddelelser
. og at det jo ikke blev afgjort der, da det først var påbegyndelse af sagen. men først senest om tre mdr.
Som Lunasdatter skriver, så er der ikke tale om syltning, i dette tilfælde.

I pensionslovens §21 står flg.:

"§ 21. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. § 17, stk. 1, 3. pkt., og § 18. Dette tidspunkt skal fremgå af sagen og meddeles den pågældende. Hvis fristen i særlige tilfælde ikke kan overholdes, skal pågældende have en redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og besked om, hvornår sagen forventes afgjort."

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=132869
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2012, 23:35   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej du skal huske at det ikke blir afgjort på en dag..på det første møde afgør de om de vil indstille hende og på det sidste afgør de det..nogen kommuner har møde hver uge og nogen hver mdr..jeg fik brev om jeg var indstillet og 8 dg senere lå der et brev om at jeg havde fået fp..men om de har 3 mdr til den sidste del ved jeg ikke,men det er der garanteret andre herinde der gør..held og lykke og op med humøret
fp 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2012, 23:43   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
..men om de har 3 mdr til den sidste del ved jeg ikke,men det er der garanteret andre herinde der gør..
Det er lige præcis det de har, som både Lunasdatter og jeg har skrevet.

Det fremgår også af det jeg har citeret i mit forrige indlæg.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2012, 23:59   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
undskyld...men hun behøver jo ikke tænke på den nye reform før hun får svar..det kommer til at tage langtid før det træder i kraft - hvis den træder i kraft..der er jo ingen der ved noget endnu..fatter bare stadig ikke,at de ikke ku jagte andre end de syge og svage..
fp 201o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 21:46   #8
EvyEvy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
EvyEvy er ny på vejen
Thumbs up

tak for svarene så fik jeg styr på det.
EvyEvy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der tids-frister for "syltning" ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 05-06-2012 13:16
Syltning eller hvad? hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 24-09-2010 10:35
Syltning af klage? Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 31-03-2010 11:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension