K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Midlertidig Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Midlertidig Førtidspension Her vil vi sætte fokus på emnet midlertidig førtidspension, samt følge meget nøje med i hvordan politikkernes revurdering af førtidspensions loven forløber.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2008, 09:17   #1
PMH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2006
Indlæg: 26
Styrke: 18
PMH er ny på vejen
Midlertidig FTP eller ej..??

Hej

Jeg blev tilkendt ftp pr. 1/12 - 2006, efter §20 stk.1 som giver mulighed for at genvurdere sagen efter en kortere årrække.
Jeg fik på daværende tidspunkt at vide, at min sag skulle genvurderes om 3 år, altså december 2009.

Min ftb blev givet pga. en rygskade jeg pådrog mig på arbejdet, så den er kørt igennem arbejdsskadestyrelsen, og jeg fik tilkendt et erhvervsevnetab på 65%.
Men i og med at min pension skal genvurderes efter 3 år, blev afgørelsen i arbejsdskadestyrelsen også gjort midlertidig. De kunne altså ikke give en permanent afgørelse, da min pension var "midlertidig".

Nu har jeg så siddet og læst indlæg her på forum om emnet, og fandt så min "afgørelse om førtidspension" frem.. Og det viser sig, at der IKKE står nogle steder på afgørelsen, at den skal genvurderes efter 3 år.. !!
Jeg ringede så på kommunen, og snakkede med dem om det..
Og her var svaret, hvis det ikke står på din afgørelse, så skal du ikke genvurderes..
Jeg spurgte om det kunne stå på et særskilt dokument, men nej, det SKAL stå på din bevilling sagde hun, og det gør det ikke, så ergo skal du ikke genvurderes..

Så nu er jeg rigtig forvirret..
Arbejdsskadestyrelsen har givet mig en midlertidig afgørelse, pga. at min ftp er midlertidig, men som det viser sig at den IKKE er....
Arbejdsskadestyrelsens afgørelse betyder for mig, at den erstatning jeg er tilkendt, kommer som løbende udbetaling hver måned, som igen betyder at der betales skat af beløbet, og at 30% af den månedlige ydelse modregnes min pensionsudbetaling...

Hvis arbejdsskadestyrelsen havde truffet en permanent afgørelse, som jo egentlig var det rigtige, så havde jeg fået størstedelen af min erstatning udbetalt med det samme skattefrit, og uden at få fratræk i min pensionsudbetaling, som jo har været tilfældet igennem de seneste 2 år. !!!

Arbejdsskadestyrelsen vil nu undersøge, hvor oplysningen om genvurderingen af min pensionssag stammer fra..

Jeg er meget spændt på hvordan det udarter sig..
Kommunen må have ment at min sag skulle genvurderes, og skrevet det i de sagsakter de i sin tid sendte til arbejdsskadestyrelsen, men på min bevilling står der ingenting om genvurdering..
Gad vide hvordan de vil redde den..??


Mvh
Per
PMH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 09:49   #2
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej PMH

Tillykke med FTP som er permanent

Det bliver spændende, hvad der sker i din sag og om kommunen vil anerkende de har lavet en fejl, oplyst forkerte oplysninger til ask.

Krydser fingre for dig og håber du får din erstatning uden modregning

V.h Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 12:27   #3
PMH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2006
Indlæg: 26
Styrke: 18
PMH er ny på vejen
Hej Suncil, og tak.

Ja jeg tør næsten ikke tro på at det er en realitet med den permanente ftp.

Jeg er meget spændt på hvad de finder ud af.
Det må jo stå et sted i de oplysninger som er sendt fra kommunen til ASK.

Men som de sagde på kommunen igår da jeg ringede, den "afgørelse om førtidspension" der blev sendt til dig, det er dit bevis på at du er berettiget til ftp, og det er den du skal forholde dig til.. Hun sagde "vi kan jo ikke bare sådan uden videre bestemme, at du skal genvurderes om nogle år uden du selv ved det, ikke som loven er på nuværende. Hvis du skal genvurderes, så SKAL det stå på afgørelsen"

Så den burde være klar nok..
Men fakta er jo, at det står skrevet i de papirer der er sendt til ASK.
Jeg har lige fundet det hele frem, jeg har kopier af alle de sagsakter som ASK har brugt i deres afgørelse om erhvervsevnetab.
På et dokument som er skrevet af kommunens sagsbehandler, står der ordret:

"Sagen har været på vurderingsteam, og den er blevet godkendt som indstillet med opstart af førtidspension fra 1.12.06. Det vil sige sidste udbetalingsdag af SDP er d. 30.11.06.
Der er indstillet til genvurdering af sagen om 3 år, og det er registreret i S&A-systemet."

Det er det eneste sted i alle sagsakter at der står noget om genvurdering.
Og der står vel også "bare", at der indstilles til genvurdering..

Jeg er meget spændt på udfaldet..
Jeg skal nok holde jer opdateret.


Mvh
Per
PMH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 12:34   #4
jbsm4
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Lokation: Århus
Indlæg: 46
Styrke: 17
jbsm4 er ny på vejen
Tillykke Med penion,,'
Og det er noget af en fejl!! kommunen eller arbejdsskade styrelsen har lavet..
håber de finder ud af noget hurtig,og at de ikke trække sagen i lang drag igen..
mvh.JBSM
jbsm4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 13:44   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
"Sagen har været på vurderingsteam, og den er blevet godkendt som indstillet med opstart af førtidspension fra 1.12.06. Det vil sige sidste udbetalingsdag af SDP er d. 30.11.06.
Der er indstillet til genvurdering af sagen om 3 år, og det er registreret i S&A-systemet."
Ja det er vurderingsteamets indstilling og ikke den endelige tilkendelse... så kommunen og Arbejdsskadestyrelsen har da rodet helt rundt i din sag...
evt hvis de ikke roder det ud igen så du er holdt helt skadesløs så kunne der jo overvejes at få en advokat til at se på sagen.

Tillykke med pensionen
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 14:20   #6
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej PMH og Tillykke med den 2 år gamle tilkendelse
Som jeg læser det har vurderingsteamet ment den skulle være med genvurdering, men selve afgørelsen om tilkendelse er lavet uden genvurdering. Umiddelbart ville jeg sende en kopi af selve afgørelsen om førtidspension Du har til ASK, da den er juridisk gyldig bør ASK uden videre tøven lave deres sagsbehandling færdig . Problemet ligger mest i den manglende kapitalisering ( engangsudbetaling) som Du kunne have sparet skat og pensionsmodregning af, men det er jo en helt selvstændig problemstilling desværre
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 14:37   #7
PMH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2006
Indlæg: 26
Styrke: 18
PMH er ny på vejen
Hej igen, og tak for svarene

ASK har ALLE sagsakter, også selve afgørelsen.
Jeg snakkede med dem igår, og hun fandt den frem på skærmen, og hun kunne heller ikke forstå hvor de så havde fra, at sagen skulle genvurderes efter 3 år, men det er sikkert i det notat fra vurderingsteamet, hvor de indstiller til genvurdering..

Jeg har lige været på kommunen, for at få kastet lidt mere lys over sagen.
Jeg skal simpelthen bare have klar besked så hurtig som mulig, da der åbenbart hersker sådan en tvivl om det videre forløb.

Jeg snakkede med den samme person hos "pension og boligstøtte", som jeg snakkede med igår, og som gav mig beskeden om at det skulle stå på afgørelsen. Hun mente stadig at det skulle stå på afgørelsen, men henviste mig til en anden afdeling, hvor der sad en person som tager sig af de sager med genvurdering.

Jeg fik en snak med denne person, og hun syntes da også det var mærkeligt at det ikke stod på afgørelsen, men hun ville undersøge det nærmere, om det evt. stod andre steder.
Så hende vil jeg høre fra i løbet af et par dage..

Så nu må jeg gå i uvished indtil hun ringer tilbage..
Så jeg er faktisk noget usikker på hvad hun finder frem til..

Hvis hun finder frem til, at det står noteret et eller andet sted, så er der vel ikke så meget at gøre ved det, end at vente til genvurderingen dec. 2009..??
Eller skal jeg holde på min ret, og gå videre med sagen..??


Mvh
Per
PMH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 15:13   #8
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej PMH

Lyder totalt forvirrende. Men kommunen burde da have styr på, hvad de sender ud til folk

Forhåbentlig falder det ud til dig, ellers få en advokat til at se på sagen

V.h Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 15:32   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PMH Se meddelelser
Hvis hun finder frem til, at det står noteret et eller andet sted, så er der vel ikke så meget at gøre ved det, end at vente til genvurderingen dec. 2009..??
Eller skal jeg holde på min ret, og gå videre med sagen..??
Du skal helt sikkert holde på din ret og klage og anke til de finder ud af at gøre det rigtigt... ellers så få en advokat til at se på det... for der er rod i din sag og kommunen kan nemt finde på at feje det ind under gulvtæppet for det er jo det nemmeste for dem...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 15:34   #10
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Du skal holde fast i den afgørelse Du har fået om permanent pension, Du skal holde fast i at ligegyldigt indstillingen er det selve "AFGØRELSEN" man meddeler dig i tilkendelsen der er retsgyldig, det er jeg 100 % sikker på en advokat vil bekræfte.

Pas på kommunen ikke prøver at tage numsen på dig når du spørger så pænt hvad der er gældende, fordi Du er selvfølgelig berettiget til din pension, og hvis ikke der er sket en meget tydelig forbedring i dit helbred er der ingen grund til genvurdering, så måske kan Du ved at presse på kommunen under henvisning til den tilkendelse der er lavet, få en skriftlig bekræftelse på den registrerede afgørelse er permanent.

Hold på det der står i din tilkendelse, bare spørg om Du kan få den bekræftet, og ikke andet. Kommunen kan få uger til at gå med at rode i gamle notater ...

Held og lykke med det

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ask midlertidig erstatning Pain Alt det andet 2 07-03-2013 16:11
midlertidig FTP?? CSøgaard Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 17-12-2010 12:43
Midlertidig pension? Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 13-03-2010 08:07
Midlertidig førtidspension? Peja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 13-03-2009 15:24
KonStant-hjælp - eller midlertidig ydelse zuza Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 0 25-11-2008 11:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension