K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2008, 14:52   #1
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Deputationsmøde og møde for udvælgelse af ordfører ...

.. samt opsætning af det der skal siges ved afleveringen af underskrifter m.v.

Jeg er bleven forespurgt om hvornår underskriftindsamlingen skal slutte.

Citat: Har svaret bl.a. dette: at den kan køre videre selv om vi går ind og afleverer de indkomne underskrifter til Socialudvalg og Beskæftigelsesudvalget. Citat slut

Forhåbenligt kan udvalgsmødet ske i sept. md. 08. Jeg tager kontakt med udvalgssekretæren for nærmere info og dato.

Vi skulle jo gerne nå et møde med begge udvalg og gerne samtidig hvis muligt, samt inden Folketingets åbning. (Og anmode udvalgenes formænd om at aflevere kopi af det afleverede til Velfærdsminister Karen Jespersen og Beskæftigelsesminister Carl Hjort Frederiksen)

For mødet afholdes hos undertegnede i København.
(Der er elevator )

Vi er 3 der til dato har meldt sig til deltagelse i deputationen og mødet inkl. mig selv.


Det vil være rart hvis der var lidt flere med i deputationen.

En tidsfrist for tilmelding til deputation er i slutningen af uge 33. - Ønsker du at deltage i formødet i slutningen af uge 34? Svar angående begge sendes til undertegnede via Send en meddelelse til @PerChr via e-mail

Tilmeldte til formødet vil få nærmere besked om nøjagtig mødedato og adresse.

Hilsen
@PerChr

Sidst redigeret af @PerChr; 04-07-2008 kl. 15:16. Årsag: Tilføjelse
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 15:13   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
PerChr...

Det er muligt, jeg spørger dumt nu, men hører læger ikke også under Sundhedsministeriet?

Jeg vil foreslå, at man spørger nogle erfarne, så ALLE evt. ansvarlige kan være til stede, således at man ikke spilder tiden.

Politikere har en tendens til at henvise til hinandens ansvarsområder, så de slipper for at svare på irriterende spørgsmål.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 15:23   #3
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Det ka' du ha ret i Zuza..

Og jeg vil spørge udvalgssekretæren om dette.
Alle ansvarelige skal ha dette overbragt Også sundhedsudvalget.

Jeg vender tilbage når jeg har fået nærmere om alt dette.

til dig for dit stillede spørgsmål.
Ingen spørgsmål er dumme. Kun dumme svar er det.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2008, 16:00   #4
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Har undersøgt lidt og ...

fået oplyst, at man godt kan få udvalgsmøde med flere udvalg samtidig. Men det er op til udvalgene om de vil afholde et møde i fællesskab.

Og jeg mener, at vi skal holde os til et møde med de 2 vigtigeste udvalg der har med de fleste punkter at gøre.
Nemlig Beskæftigelsesudvalget og Velfærdsudvalget. (Vi kan der anmode udvalgene om at overdrage materialet/skrivelserne til de ansvarelige ministre for en kommentar til disse.)

Og så kan vi så indsende materialet/skrivelsen m.v. til Sundhedsudvalget.
(Det er jo Velfærdsministeriet der har fået aftalen i stand vedr. læger med Sundhedsministeriet. Og derfor er det Velfærdsministeriet der skal få evt. nye aftaler i stand.)

Udvalgene holder ferie nu og er igen på banen til Sept.

Undertegnede tager kontakt til begge udvalgssekretærerne i starten af næste uge. (Nåede det ej i denne uge grundet manglende tid.) Og så kommer jeg igen med mere info.

Og så er der jo lige dette, om Ombudsmandens brev til Socialministeren i 2005 vedr. lægekonsulenter m.v. medvirken i borgersager i henhold til regelsættet af 1998 der siden er revideret lidt. - Ombudsmanden har jo som mange nu ved, sendt en skrivelse til daværende Socialminister hvori han faktisk mener *at dette regelsæt ikke er gældende da det ikke er med i loven.*
Denne skrivelse af Ombudsmanden til Socialministeren eftersøges pt. af anden bruger via aktindsigt i forløbet. (Svaret på dette fra Socialministeren er offenligtgjort.) Men vi kender jo så ikke til noget om hvad Ombudsmanden evt. senere har fremkommet med ud fra den lange redegørelse som Socialministeren skrev. (Hvis en sådan findes.)

Det er jo vigtigt at kende til hele forløbet. Og så kan vi jo evt. bruge det når vi skal fremlægge materiale til udvalgene.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 16:05   #5
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Skrivelsen til udvalg vedr. foretræde i sept. 08

Har sendt følgende til begge udvalg vedr. foretræde efter angivne foreskrift fra folketingets udvalg.

Til Socialudvalg og Beskæftigelsesudvalg

Per Christensen
På vegne af www.k10.dk og www.depweb.dk Private hp

Vi ønsker gerne at få foretræde for social udvalget og beskæftigelsesudvalget i starten af Sept. md. 2008
*)Vi vil være 4-5 personer. Vi har en underskriftindsamling i gang vedr. bedre borgersagsbehandling. Vores synspunkter er for begge udvalgs sager.
Og derfor er det hensigtsmæssigt af begge udvalg er tilstede ved fremlæggelsen af underskrifter m.v. Vedhæftet er skrivelsen
vedr. indsamlingen og underskrifter. (Der også er til de ansvarelige ministre.)
Denne henvendelse er også sendt til beskæftigelsesudvalget / Socialudvalg og vi håber at det kan blive iværksat at møde begge udvalg samtidig.

Venligst
Per Christensen
På vegne af k10 og depweb

PS. *(Tilmeldte til formøde inkl. undertegene.)

Underskrifter fra underskriftsiden og de personlige underskrifter er anmodet som fortroligt da de indeholder mailadresser m.v.

Oversendes også for orientering / fremlæggelse til Sunhedsudvalget som jo bekendt har med læger at gøre.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2008, 14:36   #6
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Møde med udvalgene Orientering

Er d.d. blevet kontaktet af 3. Udvalgssekretariat

Citat fra skrivelsen: Jeg bekræfter hermed din/jeres henvendelse til Folketingets Socialudvalg og Arbejdsmarkedsudvalg.

I har endvidere ønsket, at komme i foretræde for udvalgene. Jeg vil i den forbindelse informere jer om, at det vil være nemmere at koordinere foretræde med to udvalg i oktober måned bl.a. pga. ferie i Folketinget i september måned.
Jeg vil derfor også mene, at I bedre vil kunne formidle jeres budskab, hvis I venter med foretræde til oktober måned. Det er selvfølgelig op til jer selv.
Vil blot gerne have en tilbagemelding snarest. Citat slut


Jeg har svaret at det er ok at det afholdes i Okt. 08 ud fra givne oplysning.

Nærmere om mødedag m.v. tilsendes de tilmeldte til deputationen.
Mødet sidst i August fastholdes. Dato tilsendes her også til de tilmeldte snarest.

Citat fra Kvitteringsskrivelsen
Da Deres henvendelse er omdelt som offentligt bilag i udvalget, kan den også læses på Folketingets netsted (www.ft.dk). Dette gælder dog ikke underskrifterne. Citat slut

PS.
Der er også sendt bilag for kommentarer til Sundhedsudvalget.

@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2008, 23:40   #7
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Udvalgsmøde sker først til oktober

Alle har måske ikke lige læst foregående orienterende indlæg om dette møde? Nærmere info om dato og tid m.v. vil blive meddelt her på så snart det er på plads. Venter på svar fra udvalgssekretæren.

Hilsen
Per
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 13:06   #8
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Møde med beskæftigelsesudvalg

Der er sket ændring vedr. møder med udvalg.

Da begge udvalg har forskellige mødedage er følgende nu:

Møde med beskæftigelsesudvalg:
Tlf. fra udvalgssekretær er mødet aftalt/sat til den 4/9-2008 Kl. 9.30
Alle tilmeldte har fået en mail om dette. Håber at alle tilmeldte kan deltage denne dag.

Mødet med socialudvalg:
Dato kommer så snart jeg er bleven kontaktet af udvalgssekretæren.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 23:23   #9
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Mødet her vedr. skrivelser

Det var et godt og begivenhedsrigt møde.

Foregik i god tone imellem alle deltagerne

Rart at få sat ansigt på dem man skriver med her

Aftalen blev at vi opdeler ordførerskabet. Suplerer hinanden i hvad der skal siges. Hvad der skal siges er der lagt hoveder i blød om. Og i forhold til det vi snakkede om her. Når alt er på plads så kommer det sikkert her på k10 så I kan følge lidt med.

Hilsen
@PerChr
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
møde Susanne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 18-03-2013 01:53
Møde Jeanett Alt det andet 10 10-01-2012 10:56
Møde med SB! FrkSilverfox Alt det andet 24 13-07-2011 17:34
til møde men syg nille60 Spørgsmål ang fleksjob 8 04-02-2010 22:42
S-ordfører: Idéen med Karen J. slog fejl Webmaster K10 Nyheder 0 03-04-2009 20:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension