K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Midlertidig Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Midlertidig Førtidspension Her vil vi sætte fokus på emnet midlertidig førtidspension, samt følge meget nøje med i hvordan politikkernes revurdering af førtidspensions loven forløber.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2008, 00:15   #1
Elastikken
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Elastikken er ny på vejen
Børnepension og børnepenge

Er der nogen der kan hjælpe med et svar?

Jeg har lige fået bevilliget midlertidig invalidepension fra min fagforening og børnepension til min datter på 17 år.
Det er jeg utrolig glad for.
Hun bor hos sin far, som jeg hidtil har betalt børnepenge til. Jeg tænkte, at når jeg ikke længere oppebærer løn, men har fået bevilliget midlertidig invalidepension og er på sygedagpenge, kunne de børnepenge jeg har betalt til ham erstattes af pensionspengene?
Er det rimeligt at jeg skal betale børnepenge?
(Hun har fået "mine" børnepenge i lommepenge til eget forbrug - han får selvfølgelig børnechecken fra det offentlige)
Jeg håber, nogen kan give mig et svar. Jeg er så gal over det, jeg anser for hans grådighed. (Pigen får yderligere penge til sig selv - og der går ikke noget fra ham!!!! - jeg kunne "slippe" lidt lettere = skal ikke betale børnepenge af en ret lille indtægt)

Elastikken
Elastikken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 01:47   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den melder jeg pas på og håber at der kommer nogen der kan hjælpe dig

hvad er en børnepension ?
  Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 01:53   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg mener, det er et "tillæg", som man får, når man får udbetalt pension fra et forsikringsselskab. (Det står der i min police.)

Beløbet udbetales, indtil barnet bliver 21 år.

Jeg ville nok lade mit barn få pengene selv, hvis det var mit barn på 17 år.

Er barnet 18, udbetales det vist direkte til barnet.

Det er bare min holdning.

De almindelige børnepenge, man betaler til den forældre, hvor barnet bor, tror jeg ikke. du kan slippe for at betale.

Det kunne også være, du og dit barn kunne lave en "aftale" om, at de penge skal bruges, så I to kan fejre 18-års fødselsdagen sammen.

Det må da være et "plaster på såret", når man har en syg mor.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 02:01   #4
Elastikken
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Elastikken er ny på vejen
Pengene udbetales direkte til min datter - og det er fint nok (for ikke at sige - meget fint)
. Jeg tænker dem, som dækkende for de børnepenge jeg betaler til faderen (i stedet for børnepengene). Pigen er stor og administrerer selv sine lommepenge (mit hidtidige børnepengebeløb). I børnepension får hun 1800 kr om måneden. Jeg har hidtil betalt 1160 kr i børnepenge. Pigen får flere penge og faren mister ingenting! Er jeg helt gal på den, når jeg mener børnepensionen kan stå i stedet for de børnepenge jeg hidtil har betalt?
Elastikken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 02:06   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg vil anbefale dig at gå ind på www.borger.dk og se, hvad der står.

Prøv evt. både under noget med børnepenge, men også med pension.

Jeg håber, du kan finde noget der, hvis ingen svarer her. (Det er vist ikke lige "specialet" her.)

Men vi vil meget gerne vide, hvad du finder ud af, for andre kan måske også få glæde af det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 02:44   #6
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Elastik....du betaler børnebidrag til din datter, fordi du som forældre har en forsørgerpligt som du deler med hendes far....det har intet med børnepensionen at gøre.

Man tegner jo ikke en børnepengeforsikring i tilfælde af skilsmisse eller sygdom, så børnepensionen er sådan set bare et ekstra gode, for barnet....jeg syntes dog at det er mange ekstra penge at vænne hende til, og får hun i forvejen det bidrag du betaler, så var det måske bedre at spare dem op....til bolig eller uddannelse.

Jeg kan godt se det er hårdt, på en pension eller på sygedagpenge, at skulle betale børnebidrag.....men dels er det fradragsberettiget, og dels må andre med små midler f.eks dagpenge fra fagforeningen, også betale for deres børn.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 03:24   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ikke engang kontanthjælpsmodtager kan slippe for deres børnepenge , så jeg tror heller ikke der er noget at komme efter...

og tak for oplysningen om børnepension, har jo selv haft en så, men det var i tilfælde af dødsfald og så slemt er det ikke endnu
  Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 09:13   #8
Elastikken
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Elastikken er ny på vejen
Mange tak for svar - jeg kan godt se at det er et luksusproblem i sammenligning med mange andres - men jeg skulle lige have luft og håbede på svar!

Hvis jeg skulle have et logo - et "sig" eller fast signatur på denne side, ville det være Robert Storm Pedersens ord: "Det kræver en vis moral at sælge elastik i metermål"
Elastikken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 17:08   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elastikken Se meddelelser
Mange tak for svar - jeg kan godt se at det er et luksusproblem i sammenligning med mange andres - men jeg skulle lige have luft og håbede på svar!

Hvis jeg skulle have et logo - et "sig" eller fast signatur på denne side, ville det være Robert Storm Pedersens ord: "Det kræver en vis moral at sælge elastik i metermål"
Men. Hvis din datter Feks fik et job, så må hun tjene 3300 kr brutto, hvis hun tjener over 3300 kr brutto, så kan du fritstilles dvs ikke længere skulle betale børnepenge - det er den eneste lov vi har der kan fritage den betalende forældre for at betale børnepenge. Man får automatisk brev om det hvis det er registreret at barnet tjener mere end 3300 kr.
Ved godt at det ikke just var dét du spurgte om, men der kan jo sidde nogen der ikke kender lovgivningen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 17:11   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu er jeg altså forarget.

Vil det sige, at et barn STRAFFES for at finde et job med en "ekstrabeskatning" i form af tab af børnepenge?

Jeg troede, det skulle kunne betale sig at arbejde?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Børnepenge/familiepleje alanabith Politik og Samfund 6 16-11-2012 15:31
Børnepenge Jens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 19-02-2010 13:04
børnepenge pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 8 13-10-2008 23:56
Førtidspensionist og børnepenge Dean Nyttigt at vide for Førtidspensionister 8 16-08-2008 14:25
Børnepenge Hejdien Dit og Dat 3 13-02-2007 14:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension