K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2017, 07:24   #1
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Det virker! - førtidspension

Vil bare lige sige at førtidspensionen virker! Man vil jo altid se det i praksis

- og jeg har allerede lappet "huller" (forfalden gæld) med det jeg magter. Så nu kan det kun gå fremad - dog uden der bliver en overflod af forbrug ud af det, tænker jeg kan få bare lidt bedre mad nu end fiskepinde, rugbrødsmadder, og pasta med pastasovs (uden kød).

Nu mangler så kun de 19. dages kontanthjælp som kommunen stadig er tavse om. Jeg har mailet direkte til ankestyrelsen i går, men det er der jo sikkert mange der gør, så de skal nok lige have et par dage til at komme igennem deres mails mon ikke

Men sgu da rart jeg for engangsskyld kan gå ned i Rema1000 med en indkøbsvogn, og ikke fifle med tomme flasker og 2 kr (lidt pinligt, men det har jeg gjort den sidste uge).

Det er jo ikke så mærkeligt når de 19 dages kontanthjælp mangler OVENI 50 dages fængsel hvor man får 8 kr i timen XD.

Regningerne udenfor stopper jo ikke fordi man er i fængsel, men det er jo min egen fejl
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2017, 07:51   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tillykke Dejligt
Har du allerede fået din første udbetaling?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2017, 09:05   #3
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Allerede?

Ja jeg synes jo det har tager oceaner af tid, men ok i forhold til så mange andre hvor der tager 10 år selvom de hverken kan gå eller har sclerose (se evt historier på tveast.dk) så kan man vel godt kalde det for "allerede".

De er da kommet her til morgen.

Jeg havde jo egenligt ikke engang tænkt mig at søge på trods af kræft, alene fordi jeg er under 40 år. Men kommunen ringede selv til mig i marts, og det eneste jeg skulle var at skrive under på at de måtte få oplysninger om lægen.

Jeg regnede egenligt ikke med noget men så midt i fængslet, var det pludselig et brev 13 juli. At jeg fik det fra august - og dermed 1. udbetaling i dag.

Føler sgu med jer der har kommuner der trækker en rundt i managenen i gud ved hvor mange år selvom man ikke skal være læge for at kunne se man er handicappet. Jeg kan da trods alt stadig gå ned og købe ind og også klare trapperne op til min lejlighed, omend i stærkt nedsat tempo, men det lykkes da.

Men det er så kun "pensionsafdelingen" af Holbæk kommune jeg kan rose. Ydelsekontoret med kontanthjælp lader meget tilbage at ønske.

Ud over de 19 dage de stadig skylder for, så bevilget de mig husleje til min bolig uden for fængslet, så jeg troede jo alt var fint i den retning.

Men en dag, da jeg synes de var noget bøvlede omkring de her 19 dage vi stadig slås om fik jeg tænkt "gad vide om de egenligt nu HAR betalt den husleje de HAR bevilget?".

Så jeg ringede til min udlejer. Det havde kommunen IKKE, de var allerede ved at gøre klar med advokater, og jeg skulle sættes ud hvis der ikke kom penge inden en uge osv.

Så det er absolut ikke ubetinget ros til Holbæk kommune.

Jeg prøver lige at ringe til dem. Det kan jo være heldigt nogen vil udtale sig i dag?

Haha fik fat i deres telefondame... jeg hører liiiiige hvordan det går med den sag.... vente vente...

Du skulle meeeeget gerne have et svar i din Eboks senest i morgen.

Nuvel jeg har jo åbentbart ikke travlt i deres optik. Hvor svært er det at svare ja eller nej til om min klage er kommet til ankenævnet som den ifgl loven skulle have været for snart 3 uger siden?

Iøvrigt har mangler de også at gøre rede for hvordan 5900 kr i "løsladelsespenge" kan blive til 3600 på min konto. Første tænkte jeg de nok havde taget børnepenge fra, men de beløb kan ikke passe, og jeg har fået særskilte regninger på børnepenge.

Mit personfradrag er 4800 noget

Men det får jeg måske også et svar på imorgen (tør vædde på de glemmer at besvare den del af det) - hvis de mod forventning altså overhovedet svarer
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2017, 10:48   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja men tillykke igen.

Førtidspension er jo bagudbetalt.
Så super, du fik den tildelt i juli måned - gældende fra 1, august med udbetaling her ultimo august.

Du må da endelig spørge om en "lønseddel", så du kan se, hvad de 2300 er gået til.
Man kan ikke altid anvende dit personfradrag, hvis det ikke er oplyst.

Heldigvis reguleres al på plads i slutopgørelsen for 2017.
Det tal, vi alle har i personfradrag og trækprocenten er kun forventede tal for det år, man befinder sig i.

Med hensyn til kontanthjælp under afsoning, er dette ikke muligt, da man fx ikke kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet .
Men ved ikke, om der skulle være kommet andre regler her på det sidste.

Husleje går man "normalt" først ind og dækker efter 3 mdrs afsoning, hvilket desværre bevirker, at en del står uden bolig, når de løslades..

Men prøv at gå ind på Skat.dk på din side og se, hvad status er eller kontakt Skat og få evt det ikke anvendte opsummerede personfradrag delt ud over årets sidste måneder.

Sidst redigeret af stampe; 31-08-2017 kl. 11:04.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2017, 11:46   #5
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
"Naturligvis" får man ikke kontanthjælp under afsoning (selvom det i sig selv let kan smadre en i forvejen spinkel økonomi).

Men det er heller ikke den jeg mangler for. Jeg blev fængslet 19 juni, så jeg mener jo stadig jeg skal have for perioden 1-19 juni hvor jeg var fri helt som hidtil.

I fængslet kan man søge kommunen om husleje - og KUN husleje - ikke elregning og alt muligt andet dertilhørende - i op til 6 mdr.

Men man skal virkelig være inde i paragrafferne, for det er ikke noget fængslet ved at man kan, i al fald ikke noget de selv oplyser om.

Så jeg havde den her ene time ved computeren (fordi jeg fik skoletimer ikke håndværks, gartnerarbejde, og blev delvist sygemeldt pga kræft). Så jeg havde lige et par timer ved computeren.

Men samtidig sad min telefon fast i min celle, så jeg kunne ikke ringe og maile til nogen på kommunen den samme dag.

Men det lykkedes da til sidst at få dem til at betale hele 2 mdrs husleje + jeg fik en årsopgørelse på varmeregning inkluderet i den ene den har de også betalt.

Det ændrer bare ikke på at de ikke må stoppe kontanthjælpen før den dag man faktisk fængsles, og det har de da heller ikke kunnet finde nogen lovhjemmel på der siger at de godt må.

"At sådan er praksis" - skal vel bakkes op af en lovhjemmel.

Og der FINDES ikke en lov der siger at "kommende fængslede skal fratages alle socialeydelser for måneden der fængsles i"

Altså altså så hvis man fængsles den 1. i en måned er der "intet" problem. Men den 30. (eller som mig den 19.) har man lige mistet 10 eller 15.000 kr i mistede ydelser, alene pga datoen.

Det duer jo ikke, og det er der heller ikke nogen lov der siger.

Jeg sad faktisk inde for det samme i 2011 men der kom jeg ind den 3. i en måned, og ud den 4 i en måned, så der gik det næsten lige op.

Men kommer man ind den 30. fjerner de alt fra den måned der lige er gået.

Så skulle det jo også virke omvendt. Hvis man mister sit job den 30 i en måned, og beder om kontanthjælp den 31. får man så en måneds kontanthjælp oveni den sidste løn, nej vel?

Men nu får de lige til middag i morgen ellers tager jeg telefonisk kontakt til ankestyrelsen fordi kommunen ignorerer mig jo totalt.

Besvarer ikke mails, og hvis jeg ringer kan man aldrig få fat i den relevante, men de kan bede personen ringe, hvilket personen så ikke gør. Jeg har ventet over en uge nu, ikke på noget kompliceret der tager tid at undersøge, men ganske enkelt svar på: Er sagen sendt til ankestyrelsen som de lovmæssigt skulle have gjort for 3 uger siden eller ER DEN IKKE.

Men det kan ankestyrelsen sikkert svare mig på i morgen, hvis ikke de får fingeren ud inden jeg gør

Hvad mener du med at man ikke kan bruge mit personfradrag hvis det ikke er oplyst? Skulle kommunen der normalvis har udbetalt kontanthjælp ikke kende til mit alm personfradrag?

Undskyld hvis jeg virker småsur det er ikke på dig men på den kommune der - eller en del af den

Men de har slet ikke lavet papir på noget mens jeg var i fængsel, altså heller ikke på de 2 huslejer de har betalt. Den eneste måde jeg ved de har gjort det på er ved at ringe til min udlejer og spørge om de havde fået pengene, og det gjorde jeg så 10 gange.

Til sidst fik jeg udlejningsselskabet til selv at ringe til kommunen og så fik de endelig deres penge.

Men jeg har stadig intet papir på det. Men så længe udlejeren er glad er alt vel godt.

Men der mangler stadig den forskel mellem de 5900 jeg var lovet skriftligt, og de faktiske 3600 der gik ind.

Jeg har da heldigvis både på skrift at der ville kommer 5900 den dag jeg blev løsladt, og en bankudskift der siger 3600, så der kan ikke herske tvivl om at der "mangler" 2300 et sted. Er det på en måde blevet til SKAT ville jeg kunne se det hvis de havde lavet en "lønseddel" på det.
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2017, 13:04   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fuerzzzs1 Se meddelelser
Jeg har da heldigvis både på skrift at der ville kommer 5900 den dag jeg blev løsladt, og en bankudskift der siger 3600, så der kan ikke herske tvivl om at der "mangler" 2300 et sted. Er det på en måde blevet til SKAT ville jeg kunne se det hvis de havde lavet en "lønseddel" på det.
Hvad nu hvis de har glemt at bruge dit personfradrag på den udbetaling?
Hvis denne udbetaling er udbetalt efter 1. august, er det jo august måneds fradrag. Og det har man nok villet gemme til din ftp der kom her sidst i august
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2017, 17:14   #7
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Hej Misty Miss

Der må jo under alleomstændigheder være noget galt.

For eftersom jeg hverken modtog kontanthjælp for juni eller august, så skal jeg vil ikke betale fuld skat af et sådan beløb.

Problemet er at jeg ikke kan vide hvordan de har fået 5900 til at blive til 3600 når de ikke har sendt nogen udregning på det.

Jeg har en email hvor de selv skriver et beløb på 5900 som jeg ville have samme dag jeg kom ud, og jeg kom så ud og der var 3600.

Men hverken et brev eller E-boks eller noget andet papir er der på hvordan det beløb så er fremkommet.

Ja ring til kommunen og spør! Jo tak det har jeg allerede forsøgt 5-6 gange nu og 3 emails uden at få et svar.

Men nu lover de mig et svar i morgen så må vi jo se om det kommer. Hvis ikke vil jeg kime dem ned hele dagen i næste uge, nærmest blokere deres telefon indtil jeg får et svar (der har jeg nemlig endda 2 telefoner jeg kan ringe op med samtidigt.)

Så kan jeg da spamme dem med telefonopkald indtil de gider svare.

Det er ikke pænt at spamme nej, men det er heller ikke pænt at lade som om jeg slet ikke findes.

Undskyld hvis jeg lyder lidt knotten idag Det var ikke meningen, der er højt humør her i campen. Jubiii - elregning er betalt !
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2017, 17:16   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nu har jeg ikke lige så meget styr på skat. Men jeg tror ikke de kan bruge juli måneds fradrag i august måned.
Har du prøvet at snakke med skat om den del?
(Beklager hvis du har skrevet det, og jeg så bare ikke lige har set det)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2017, 17:16   #9
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Juni eller juli (august er førtidspension)

Nej en selv hvis jeg ikke kan det er mit personfradrag på 4800 så det kan aldrig ende helt nede på 3600 vel. Først troede jeg det var fordi de havde trukket børnepenge af dem, men børnepenge har jeg fået særskilte regninger på.
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2017, 17:20   #10
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvad er din trækprocent på?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension