K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2007, 19:32   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Faldt tilfældigvis over lidt mere.

Citat:
Der henvises til begrundelsen for spørgsmål nr. S 141
S 143 - Om normalt begavede gymnasieelever med autisme
10-12-2007 10:12:59
Nanna Westerby Jensen (SF) til undervisningsministeren (Bertel Haarder)
Spørgsmål: Mener ministeren, at normalt begavede elever med et socialt og kommunikativt handicap inden for autisme spektrum området kan rummes i det almene gymnasium på lige vilkår med »almindelige« elever?

Begrundelse: Det forhold, at der stilles større og større sociale krav i den almindelige folkeskole samt i det almene gymnasium, har gjort det fra meget vanskeligt til nærmest umuligt at komme igennem et ordinært uddannelsesforløb for mange godt begavede autister. Det betyder ud over de menneskelige nederlag, at samfundet mister en gruppe velbegavede mennesker, som på trods af deres særdeles gode faglige evner ender på overførselsindkomst. Spørgsmålet stilles derfor for at få ministeren til at forholde sig til disse omstændigheder.

S 141 - Om særlige gymnasieklasser for elever med et socialt handicap
10-12-2007 10:09:13
Nanna Westerby Jensen (SF) til undervisningsministeren (Bertel Haarder)
Spørgsmål: Mener ministeren, at der er behov for særligt tilrettelagte gymnasieklasser til normalt begavede elever med et socialt og kommunikativt handicap inden for autisme spektrum området?

Begrundelse: En særligt tilrettelagt gymnasieklasse til netop denne gruppe elever giver et godt grundlag for, at også denne gruppe kan komme videre i livet som selvhjulpne og få mulighed for at kunne videreuddanne sig og komme i ordinær beskæftigelse. Søgningen til de særlige klasser i såvel Århus samt Høje Taastrup er stor, hvorfor der efter spørgerens opfattelse er gode grunde til at gøre ordningen permanent.
Så der er fokus på autisme og uddannelse. Det er da dejligt at se, at nogen tænker på deres ve og vel.

Her er et link, så du kan "grave dybere". http://www.folketinget.dk/default.as...-89FFFD70E032}

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 20:03   #12
hesvje
Føler sig hjemme på K10
 
hesvjes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2007
Lokation: Billund
Alder: 51
Indlæg: 31
Styrke: 17
hesvje er ny på vejen
Jeg kan varmt anbefale Gigtforeningens "FNUG" som er henvendt unge med gigtsygdomme, og det mener jeg da også at fibromyalgi hører under. Gigtforeningen har også en meget dygtig socialrådgiver, som man kan ringe og få gratis hjælpe til alt det med kommune, paragraffer og så videre....

Er ikke selv helt ung som dig, men jeg kan dog alligevel godt følge dine frustrationer, da jeg selv i en alder af 35 år har MEGET svært ved at kapere en fremtid som førtidspensionist i stedet for at være en del af arbejdsmarkedet. Så jeg håber du kan finde hjælp her eller i andre lign. steder.

Knus og tanker,

Heidi
hesvje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 20:07   #13
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
tak for svar....

jeg er meget frustreret over ikke ane noget som helst over hvad min frem tid vil være... om jeg kan klare et fleksjob jeg gerne vil have? eller om det ender med pension... er SÅ forvirret..

Jeg vil lige undersøge hvad det der FNUG er...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 23:18   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sonderjyden Se meddelelser
Er der et hul fra 18 til 20 års alderen hvad angår social indsats?
Hej
Jeg arbejder for kommunen - har været der i lidt over ½ år nu. Det jeg har hørt og "ser" omkring er, at når man som barn allerede er i systemet, men så bliver 18 år kan overgangen være lidt besværlig. Jeg kunne forestille mig at et problem kan være, at når barnet hele tiden har været i systemet, men når han så er blevet 18, er man ikke blevet opmærksom på at han ikke er "barn" længere.
Jeg kan kun sige, at nogen kommuner ER opmærksomme på problemet, da nogle centre faktisk skal til at lægges sammen, dvs. at indtil nu har det bare været BØRN= 0-17 og VOKSEN=18> Men nu har man fundet ud af det hos os, at det skal laves om til BØRN OG UNGE=0-25 og VOKSEN=26> Det kan godt være, det lyder lidt underligt, jeg er selv spændt på at se, hvordan det vil være. I hvert fald er et af målene at få overgangen til at virke lettere. Når et barn bliver 18 kan der ske mange ting i éns liv.
Jeg arbejder dog på Voksenområdet.....heldigivs for mig....

Det lyder dejligt for din søn, at han er nået så langt!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2007, 02:46   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
sonderjyden...

Faldt lige over lidt mere, du måske finder interessant.


http://forsiden.3f.dk/article/200712...0/2140/NYHEDER

Til højre på siden findes også et link til en evalueringsrapport, som måske også er værd at læse.

Håber, det er nyttig læsning.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2008, 01:22   #16
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Må jeg deltage som mor til teenagedatter - hjælp

Tilgiv en gammel mor til en teenagedatter at spørge om noget.

Vores guldklump udviklede desværre sidste sommer en depression. Hun kom via skolepsykologen i kontakt med det psykiatriske system(hospital) og blev sat i medicinsk behandling incl psykolosamtaler.

Vi -som forældre- kan måske godt se en af årsagerne til at hun udviklede den, da vi begge er syge og hun er desværre for hende en af de piger som altid er for god af sig, hvis i forstår.
Sød, flink, rar og pligtopfyldende og en rigtig hønemor kalder vi hende men vi er selvfølgelig også klar over at der kan være mange andre årsager.

Vi har nu endelig fået en kontakt med familierådgivningen og har langt om længe fået aktindsigt i samtlige papirer omkring vores familie.

Efter at have gennemlæst dem kan jeg nu bedre forstå hvorfor vi aldrig er blevet taget seriøst da der står en del usande eller rettere løgne, ville jeg kalde det.

Er der nogen som har gode råd eller erfaring i hvordan og til hvem jeg skal klage over dette ?

Jeg kan helt specifikt udpege hvem der har løjet(vedkommende er ikke ansat længere) men dette udsagn har sikkert gjort at vi aldrig er blevet taget seriøse når vi har forsøgt at henvende os.

Håber det er ok at spørge i denne tråd og håber meget at der er nogen som kan give nogle forslag.

På forhånd tak for hjælpen
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
mødes med andre unge? nensypigen De Unge 222 14-11-2012 10:29
Andre unge under 30 på k10 Tullepigen90 De Unge 59 02-11-2012 00:44
Andre unge der er med på idéen?? Tullepigen90 De Unge 23 16-08-2012 20:11
hej jeg er ny her inde ljg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 27-09-2007 01:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension