K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2007, 10:32   #1
ljg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Indlæg: 27
Styrke: 17
ljg er ny på vejen
Smile hej jeg er ny her inde

hej jeg er ny her inde, og søger nogle svar. jeg har fibromyaligi og meget dårlige arme, jeg er i et afklarings førløb på reva center, jeg skal være der i 4 timer daglig, har fået nedsat min tid med en halv time daglig, og er med på et afsæendings hold en halv time daglig, hver 15 min skal jeg holde en pause på 5 min,alige veller har jeg svært ved at klare dagen , nogle dage er jeg nød til at tage før hjem ,i dag er jeg så ikke kommet af sted da jeg har mange smerter i mine ben, mine spørgsmål er hvad sker der hvis jeg ikke kan klare et flex job, og skal på pension, skal jeg selv søge dette, eller går det helt af sig selv,, og hvad med økonomien, min dejlige mand tjæner ca 400,000kr om året, jeg har ingen pensions opsparing....
ljg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2007, 11:19   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej ljg og velkommen til

Hvis du er igang med et afklaringsforløb så er du forhåbentligt også i dialog med din sagsbehandler og i er ved eller har fået lavet en ressourceprofil.

Det plejer at være sådan at efter endt arbejdsprøvning at din ressourceprofil gerne skulle være mundet ud i hvad du kan og ikke kan og derefter snakker du med din sagsbehandler om hvorvidt det skal være en ftp eller et fleks og også dine lægepapir har stor vægt i den proces, det er desværre ikke så enkelt som det lyder...

ude på reva burde du også have en kontantperson og det kan være en god ide at snakke med denne om hvordan de går og hvad de mener om din situation, deres afsluttende papir er også med til at afgøre om du bliver indstillet til det ene eller det andet.....

du kan altid selv søge ftp efter §17 det vil sige på forliggende grundlag og betyder at kommunen ikke sender dig til flere undersøgelser osv ...

men det bedste er klart at blive indstillet til det af kommunen altså efter en §18 , det vil så også betyde at din sagsbehandler lige kan bede dig om at gøre en ting til og afklare en ting til , men der skal selvfølgelig være grænser....

og det er dit helbred der skal sætte grænsen

jeg vender tilbage senere ang resten af dit spørgsmål hvis ikke andre kommer mig i forkøbet
  Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 04:05   #3
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
i kan regne det ud på borger.dk

jeg har regnet ud fra de 400000,- om året så ville du kunne få ca 10000,- før skat.

men det endre sig hvis han har aktier,penge i banken osv...
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 04:08   #4
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
https://pensionsguiden.borgerservice.dk

et link til beregning af pension og førtidspension.

Sidst redigeret af Kaftbyen; 19-09-2007 kl. 04:10.
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 06:29   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej og velkommen til, håber du får glæde af k10

Jeg ved ikke så meget om pension, men som Hejdien skriver, kan du prøve at tale med din kontaktperson på Reva og høre, hvad de mener om din situation.
Forløbet på Reva munder jo ud i, at Reva skal komme med en anbefaling til kommunen.

Held og lykke
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 13:43   #6
ljg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Indlæg: 27
Styrke: 17
ljg er ny på vejen
hej alle sammen

hej med jer, tusin tak for jeres svar,, jeg har haft op til flere samtaler med min sagsbehandler på reva, det er ham der har sagt at jeg skal passe på at jeg ikke kommer ned under 15 timer om ugen, da der så ikke er et flekx job til mig, jeg kan bare ikke se hvordan jeg skulle kunne komme op på 15 timer om ugen, jeg er der som sagt 3,5 timer om dagen, der skal trækkes en halv time fra tiden pga afspending, der til kommer der en pause på 5 min efter hver 15 min arbejdte, det er noget værkstedslederen har bestemt, min sagsbehandler har også sagt at jeg ikke skal regne med at få tilkendt pension, da der ikke er nogle med fibromyaligi, der har fået dette, så hele denne sag stresser mig meget og det er bestemt ikke noget der er godt for min sygdom,,, ha det godt alle sammen og pas på jer selv,, hilsen ljg
ljg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 14:05   #7
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nej, det er en mærkelig situation at komme i! Være for syg til fleks, men for rask til pension. Kan godt forstå, du bliver stresset over det. Jeg kender ikke så meget til fibromyalgi, men måske nogle andre herinde ved noget mere. Men man kan vel ikke gøre andet end at have de timer, man kan klare, også selvom det skulle vise sig at være under 15, og så må kommunen jo træffe en afgørelse ud fra det.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 10:34   #8
VinnieBikini
Ved at vænne sig til K10
 
VinnieBikinis avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2007
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 14
Styrke: 17
VinnieBikini er ny på vejen
Hej ljg

Din sagsbehandler har altså ikke ret i at der ikke er nogen med fibro der er på førtidspension.
Jeg selv har diagnosen fibromyalgi og skriver også i et andet forum www.fibronet.dk der kender jeg op til flere der er på pension og har diagnosen fibromyalgi. Prøv at hente oplysninger der held og lykke

knus
__________________
OP MED HOVEDET VEN

Sidst redigeret af Hejdien; 20-09-2007 kl. 10:49. Årsag: Har gjort linket klikbart
VinnieBikini er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 10:44   #9
jdp
Elsker at være her på K10
 
jdps avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Alder: 53
Indlæg: 58
Styrke: 17
jdp er ny på vejen
Hej ljp
Kender også et par stykker m fibro der er på pension. Jeg er har også fibro og er medlem af deres forening. Der er en masse hjælp at hente.
Hold ud...
jdp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 10:47   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af ljg Se meddelelser
hej med jer, tusin tak for jeres svar,, jeg har haft op til flere samtaler med min sagsbehandler på reva, det er ham der har sagt at jeg skal passe på at jeg ikke kommer ned under 15 timer om ugen, da der så ikke er et flekx job til mig, jeg kan bare ikke se hvordan jeg skulle kunne komme op på 15 timer om ugen, jeg er der som sagt 3,5 timer om dagen, der skal trækkes en halv time fra tiden pga afspending, der til kommer der en pause på 5 min efter hver 15 min arbejdte, det er noget værkstedslederen har bestemt, min sagsbehandler har også sagt at jeg ikke skal regne med at få tilkendt pension, da der ikke er nogle med fibromyaligi, der har fået dette, så hele denne sag stresser mig meget og det er bestemt ikke noget der er godt for min sygdom,,, ha det godt alle sammen og pas på jer selv,, hilsen ljg

Det er en god skræmme teknik han køre der, hvis han kan skræmme dig til at få mere end 15 timer så har han kørt et godt forløb på dig, du skal lytte til din krop og ikke til hvad han mener det er ikke ham der afgøre noget.

Jeg kender også til en del der har førtidspension pga fib og jeg kan da kun anbefale at du går ind på det link VinnieBikini giver dig her, det kan være at der både er hjælp og støtte at hente der når de som du også lider af fib (jeg hopper lige med over og kigger )

(jeg har ikke fib men borrelia, men det er meget af det samme med symptomer osv )
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der nogen der er godt inde i regler vedr. kontanthjælp? hboegelund Dit og Dat 8 10-09-2010 13:05
Hej andre unge her inde? mumle_mund De Unge 15 10-02-2008 01:22
Starte i fleksjob inde der er lavet kontrakt? gittedl Spørgsmål ang fleksjob 5 28-01-2008 16:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension