K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2012, 08:45   #1
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
manglende statuserklæring??

Er der nogle af jer der har prøvet at jobcenteret/kommunen ikke har kunne indhente en erklæring fra jeres egen læge eller speciallæge. Har selv været i den situation under et sygedagpenge førløb. Det tiltrods for at jobcenteret og jeg selv rykkede adskillige gange, skete der ikke noget i 7 måneder?? Det skal siges at det var på lægens anbefaling at jeg vedblev i systemet mhp. revalidering så undrer mig noget over at det ikke har være lige til at få vedkommende til at udfylde papirene??
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 08:56   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
min egen læge har jeg haft i 7 år og der har aldrig været problemer
heller ikke fra speciallæge
men er jævnligt i kontankt med egen læge og der er han altid opdateret
nu er min sag færdig rent lægefagligt, den sidste speciallæge var cirka 14 dage om at skrive den sidste erklæring.
jeg skriver til min egen læge via nettet og får altid svar 1-2 dage senere

men har nu heller aldrig bedt jobcentet om at indhente noget
alt er sendt til egen læge og så har jeg fået ham til at printe det ud
gået ned med på jobcentet og afleveret det mod kvittering at det er afleveret
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 12:49   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Næææ, det har jeg heller ikke oplevet, men jeg har oplevet sagsbehandlere fifle og lyve, og sige at de ikke har modtaget fx en lægeerklæring, på trods af længen har sendt den af sted anbefalet og samtidig har sendt mig kopien.......så når man har en sag ved kommunen, så kan alt ske, intet er utænkeligt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 12:50   #4
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
og flere speciallæger der lyver....
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 13:46   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den gang sagsbehandleren blev ved med at påstå, at hun havde gjort ALT og bare ventede på min psykiater, så ringede jeg til min psykiater og spurgte om han havde glemt mig - og der fortalte han så, at han havde sendt speciallæge erklæringen til sagsbehandleren 2 måneder FØR (og det passede også med at jeg havde fået kopien de der 2 måneder før). Så i min sag var det sagsbehandleren der var fuld af fup.

Da jeg senere fik alle mine papirer i forbindelse med partshøringen af ressourceprofilen, kunne jeg også sagtens se, at min psykiater havde dateret brevet i starten af Februar, og at kommunen havde kvitteret for den 2 dage efter. Så fra Februar og frem til Februar året efter, hævede sagsbehandleren at hun ikke havde fået den - et HELT ÅR holdt hun mig hen med en løgn!!

- og da hun jo godt vidste hun selv var en løgner, så skyndte hun sig at få min sag flyttet til Hejrevej så hun ikke blev konfronteret med mig. Få måneder efter fik jeg tilkendt førtidspensionen.
- og jeg anmeldte hende faktisk efterfølgende for løgn, og for med med fuldt overlæg at trække min sag ud, hvorfor jeg fik en varm undskyldning fra jobcenterchefen og den besked, at hun var blevet ''rykket til andre opgaver'' og ikke længere sad med sager om førtidspension. Jeg skrev også til Borgmesteren, som så banede vejen til jobcenterchefen.
Og jeg anmeldte i samme omgang også en anden sagsbehandler, som både var truende og grænseoverskridende, da hun ville vide detaljer om mit sexliv som jeg fandt uinteressant for sagen om førtidspension (og som ikke ragede hende!). Der fik jeg også medhold og varme undskyldninger, og hun fik en mega næse!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 13:49   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
og flere speciallæger der lyver....
det har jeg så heller aldrig oplevet i mine 10 år i læge systemet
både fysiske og psykiske læger

at nogen af mine diagnoser har været svære og diagnosticere
er en anden ting, men når man stadig kunne arbejde 37 timer
så blev man ikke taget så seriøse, men da jeg ikke kunne arbejde mere
fandt man så lige 7 ydeligere.

at speciallæger lyver, må hører til sjældenhederne
at man ikke er enig med en speciallæge er ikke at lyve
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 13:51   #7
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Min sagsbehandler prøvede i 3 måneder at skrive og ringe til den psykiater jeg gik hos på det tidspunkt om en status erklæring men han reageret ikke.

Hun sagde så til mig at hun synes at jeg skulle skifte psykiater for det kunne påvirke min sag og trække tingene ud. Så jeg fandt en ny psykiater.

Sidst redigeret af Lotus1; 29-07-2012 kl. 14:24.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 15:02   #8
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Jeg har også på et tidspunkt fået at vide at min læge ikke reagerede på sb henvendelser. Med min læge er det desværre nok sandt.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 18:37   #9
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Ja, det sker fra tid til anden, men heldigvis ikke så ofte.
I min tid som sagsbehandler var der en enkelt læge, der aldrig svarede kommunen.
Man kunne sende nok så mange rykkere, ringe eller møde personligt op. Svaret var altid, at der bliver kigget på det snarest - besvarelsen var sendt, men måtte være gået tabt i posten - var ikke modtaget - var udsat grundet ferie osv., men der kom aldrig noget retur.

Havde også en speciallæge, der nægtede at svare på mine spørgsmål, men blot sendte samme udskrivningsbrev til mig fire gange. Måtte ikke tale med lægen, men kun sekretæren - selv da jeg prøvede at møde personligt op på hospitalet.

Som sagsbehandler er det en gråzone at bede borgerne skifte læge, men kan jo altid oplyse, at med nuværende læge kommer vi ikke videre.

Men det er ret sjældent, det sker. Af de nok over 300 læger, psykologer, speciallæger mm. jeg har haft kontakt med, har der kun været de to, der var problemer med.

Som medlem af lægeforeningen er lægerne faktisk forpligtiget til at svare kommunen. Så hvis lægen ikke gør det, kunne man måske kontakte lægeforeningen og høre, hvilke muligheder der er, hvis lægen ikke fremsender de ønskede oplysninger.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 20:44   #10
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hans Se meddelelser
Ja, det sker fra tid til anden, men heldigvis ikke så ofte.
I min tid som sagsbehandler var der en enkelt læge, der aldrig svarede kommunen.
Man kunne sende nok så mange rykkere, ringe eller møde personligt op. Svaret var altid, at der bliver kigget på det snarest - besvarelsen var sendt, men måtte være gået tabt i posten - var ikke modtaget - var udsat grundet ferie osv., men der kom aldrig noget retur.

Havde også en speciallæge, der nægtede at svare på mine spørgsmål, men blot sendte samme udskrivningsbrev til mig fire gange. Måtte ikke tale med lægen, men kun sekretæren - selv da jeg prøvede at møde personligt op på hospitalet.

Som sagsbehandler er det en gråzone at bede borgerne skifte læge, men kan jo altid oplyse, at med nuværende læge kommer vi ikke videre.

Men det er ret sjældent, det sker. Af de nok over 300 læger, psykologer, speciallæger mm. jeg har haft kontakt med, har der kun været de to, der var problemer med.

Som medlem af lægeforeningen er lægerne faktisk forpligtiget til at svare kommunen. Så hvis lægen ikke gør det, kunne man måske kontakte lægeforeningen og høre, hvilke muligheder der er, hvis lægen ikke fremsender de ønskede oplysninger.
Det var det jeg tænkte. Lægerne må vel være forpligtiget til at svare både juridisk men også udfra fra et mere humanistisk syn. Det forkommer mig meget mærkeligt. Ydermere kan jeg nu ikke få dokumentation til min a-kasse fra samme læge- det skal vedkommende vidst gøre ligegyldigt hvad. Tror bare aldrig jeg har været udsat for en læge der sætter en masse igang men i sidste ende ikke udfylder diverse erklæringer. Måske jeg bare har stødt på den forkerte
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Manglende partshøring Nucca Spørgsmål ang fleksjob 4 26-03-2012 12:42
manglende grundlag meriadol Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 18-02-2012 14:29
manglende arbejdsprøvning Garfield Spørgsmål ang fleksjob 8 14-01-2011 18:11
Manglende opfølgning. CHNEVIDE Alt det andet 36 10-12-2009 03:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension