K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2013, 10:34   #1151
Mormor23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
Mormor23 er ny på vejen
Ih hvor kunne jeg også godt tænke mig at stoppe med at ryge - min bedre halvdel er stoppet efter at have røget i over 40 år, godt nok i forbindelse med en lungebetændelse - men det er nu ved at være et år siden og han har ikke røget en eneste gang siden - så flot synes jeg. Selv sidder jeg stadig og laver mine hjemme rullede pinde - har prøvet med alt fra apoteket - men kan bare ikke stoppe........
Efter at have læst om Jeres flotte resultater med e-cigaret har jeg egentlig lyst til at prøve - selv om der skrives at følgerne af de stoffer man indhalerer med den, ikke kendes - ja så må det vel antages at det ihvertfald ikke overgår farlighed i forhold til alm. cigaret tobak.
Har set på super mules hjemmeside der er flere begynder sæt - men hold da op - hvilken skal man vælge - godt hvis det ikke er for dyrt, hvis man nu ikke kan bruge den - men skidt hvis det er for billigt og man så ikke fortsætter fordi man prøver noget der ikke er godt nok ;-)
Skal man bestille ekstra nikotin væske med det samme og så det eller den ting I taler om bliver "brændt af" - troede man "bare" skulle have væske og så kørte det bare - men som jeg forstår det - er der en del af e-cigaretten der skal skiftes jævnligt ?
Beklager jeg må spørge om alt dette - burde vel kunne finde ud af det ved at læse det der allerede er skrevet om det - men min "fatte-evne" fungerer ikke helt godt for tiden.
Mon man forresten skal være i en "rolig og stabil" fase i sit liv for at kunne lykkes med e-cigaret - som de "kloge" skriver man bør være ved alm. rygeophør ? Spørger for det er jeg absolut ikke pt.
Mormor23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2013, 11:41   #1152
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Velkommen Mormor23.
Nu hvor du har set på pink mules hjemmeside så vil jeg foreslå dig dette sæt her,

det er med variabelt volt og batteriet er ikke for stort selv om det er på 1300mah,

de 1300mah betyder hvor meget strøm batteriet indeholder, og der er strøm i et batteri

til mere end 1 dag, og prisen er super med lader og 10ml væske, alt det du skal bruge.

http://pink-mule.com/startsaet/start...lt-sæt-kit-ce4

Nu ved vi jo ikke hvor mange cigaretter du ryger om dagen, fordi jeg spørger er at det

betyder hvor meget nikotin din væske skal indholde, men bare spørg igen hvis du er i

tvivl om noget.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2013, 12:29   #1153
Mormor23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
Mormor23 er ny på vejen
E-cigaret

uha for tiden ryger jeg så meget at det er helt tåget og stinker forfærdentligt i vores hjem det er lidt svært når man ruller selv men 200 filtre varer vist ikke mere end ca. 3 dage
vil helt sikkert bestille og begynde på damp - tror du jeg skal bestille flere væsker med og de der dimser der skal skiftes ? Hvor synes du man får den bedste væske og hvor meget bruger man om dagen som sådan en stor ryger som mig ?
hvor er det godt K10 findes
Mormor23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2013, 12:49   #1154
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Hold da helt op, vi taler om 60-70 cigaretter om dagen, det er faktisk ved at være lige
så mange som web røg, han damper jo nu og hvis du har læst hvad han har skrevet her
i tråden. så kan det lade sig gøre at stoppe med at ryge, helbredet vil også blive bedre samt der er rigtig mange penge at spare.

Sidst redigeret af mand; 12-11-2013 kl. 13:00.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2013, 20:04   #1155
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- jeg røg også omkring de 60 smøger om dagen (bare til orientering). Dog var der også dage hvor jeg røg under - men altid mindst 40 om dagen.

Jeg dampede omkring 3-4 ml om dagen. Men i perioder mindre - og med de store tanke en del mere.

Spørgsmålet er nok mere, Mormor23, om du ryger almindelig rulletobak, eller light.....

Vil tro du skal have mindst 16 mg nikotin, men muligvis op på en 24'er.........her kan web eller mand nok bedre regne styrken ud.

Sidst redigeret af Ninja; 12-11-2013 kl. 20:09.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2013, 21:06   #1156
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Ud fra dem jeg kender som har røget 50-60 cigaretter om dagen,

så damper de fra 24 til 26mg nikotin, kender endda en som damper 36mg nikotin

og han ser faktisk frisk og rask ud
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 02:13   #1157
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Har lige fundet

mine e-smøger frem...efter jeg faldt over denne her tråd

Og da jeg læste om hvordan man bedst suger i sårn en... har jeg slet ikk fået den meget grimme smag i munden ej heller den dumme hoste.

De to ting som gjorde, at jeg lagde dem fra mig igen.

Så nu får det en ny chance...

Selv om min Tornado vist er blevet forældet.... efter hvad jeg har læst mig frem til her...

Men skidt pyt...bare det virker efter hensigten.

Har også nogle som jeg ikk helt kan huske hvordan...vist i en reklame...men fine ser de nu ud...ligner almindlig cigaret... og der kommer fint damp ...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 02:19   #1158
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det lyder da godt jøsses, måske er der bedre held denne gang!

Og jo, man skal liiiige finde ud af hvordan man suger i sådan en tingest, så bare husk på ''sugerørs teknikken'' så bliver det lidt lettere....og smager bedre!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 06:41   #1159
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja og sug stille og roligt..ikke hårdt som man gør på en alm smøg....

Man får ikke mere af at suge hårdt...men man kan "drukne" den så de begynder at slubre...og i sidste instans kan man få væske i munden...ikke rart og ikke meningen...

Det kan absolut lade sig gøre at holde op....også selv om man som jeg røg 60 smøger pr dag....

Nej man behøver ikke være i total hamoni med sig selv for at stoppe....

Det eneste du skal....det er at sørge for at du bliver så mættet af nikotin at du ikke mangler smøgerne...og husk at det ikke er nikotinen der er det skadelige i smøgerne....det er alle de andre stoffer...dem man ikke kan få at vide hvad hedder....

Så du skal nok op på de 24 mg....man kan ikke købe højre i butikkerne...nemlig....selv damper jeg 26mg....

Jeg har altid elsket at ryge....jeg har altid forbundet det med direkte hygge...og jeg havde bestemt ikke tænkt mig at holde op....jeg ville skære mit forbrug ned så jeg "kun" røg 20 smøger om dagen....

Men men....da jeg tændte en smøg dagen efter jeg var startet på min damp....ja der smagte den rigtig grimt...og jeg slukkede den med det samme...og jeg har ikke røget alm smøger siden....og det var d. 27 oktober 2013....

Nu koster det jo lidt at indkøbe batterier og clearomizer....men det er absolut ret billigt i forhold til at ryge så meget....og du kan jo se på mit banner herunder hvor meget jeg har sparet i alt på at stoppe med at ryge...

Jeg har ikke tvunget mig selv til at stoppe og jeg har ikke brugt nogen "vilje" for at stoppe....

Jeg har simpelthen ikke lysten til at ryge mere...jeg har endda næsten to kartoner smøger liggende i min skuffe...

Jeg er imens alt dette er sket....ved at skære ned på mine smertestillende piller....og det er da lykkes mig at gøre....samtidig med at stoppe med at ryge...og det er stærke piller jeg får....og nogle man får abstinenser af når man skære ned på dem....

Som ryger ved du sikkert godt at dette ville jeg ikke kunne have gjort hvis det havde været et problem for mig at lade være med at ryge....

Så tag springet Mormor23....og sørg for at du har tomme clearomizer hjemme og nok væske....

Har du to batterier...ja så er det fint...sådan at du ikke skal vente på at dit batteri skal lade op....for så vil man sikkert tage alm smøger i ventetiden...

Var jeg dig...ville jeg hoppe på 24 mg nikotin....så du er sikker på at du bliver nok mættet af det så du ikke har trangen til de alm smøger...

Så spørger du hvad der er i....eller at det måske kan være skadeligt....ja det kan man så måske godt grine lidt af....ikke af dig....men af det....

Tror du lige skal tænke over hvad det er du propper ned i dine lunger nu....imens du ryge alm smøger....

Her kender du ikke engang det du kommer ned...da der er over 4000 stoffer....som man ikke engang kan få af vide hvad er....man ved bare at de er enorm farlige...

Feks ting man balsamere lig med....det stopper du ned i dine lunger...ja plus alle de stoffer vi ikke må få at vide hvad er...

I den væske du damper med....der er ca 4 forskellige væsker....noget der hedder PG og VG....så er der nicotin....og smagsvæske....der kan så være forskellige smage i for at få det til at smage som det nu gør...

De stoffer er allesammen godkendte stoffer....så man må putte dem i madvarer og spise dem....

Det eneste problem som jeg ser det....det er at der ikke er nogen undersøgelser af hvordan det påvirker en når man indhalere disse stoffer....men de kan stadig spises....så mon ikke det er begrænset hvor skadelige de kan være....

Husk lige....der er ikke noget der ikke er skadeligt....bare det du går en tur i byen og trækker vejret...

Det du skal...det er at sætte de her stoffer fra det du damper....op imod det du stopper ned i dine lunger når du ryger alm smøger....

Her tyder alle undersøgelser på at det er ligefrem sundt i forhold til det at ryge alm smøger...

Surf rundt på nettet....eller se det her...hvordan folk fortæller hvordan deres lugtesans, smagssans's.....kommer igen.....hvordan deres hoste forsvinder....at de bedre kan trække vejret...

Så er der jo også alle de andre ting man ikke lige tænker over....det lugter ikke mere i ens hjem,,,,ens tøj....ens hår osv osv osv...

Så jeg kan kun anbefale at du giver det et forsøg...og hvis det virker på dig som det gjorde på mig....og ja jeg røg hele 60 smøger pr dag....ja så er du røgfri inden længe...og på vej til et bedre helbred...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 14:43   #1160
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Enig med Web, start med 24mg, nikotinen er ikke farlig/skadelig, i de mængder der er tale om her.

Jeg damper ind i mellem helt op til 40mg, når jeg er steder hvor man ikke kan/må dampe, så skal der ikke mange hiv til før man er mættet

Det er iøvrigt heller ikke nikotinen der farver væggene gule, det er tjæren...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension