K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2012, 08:37   #1
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
EL stiller konkrete krav til skattereformen.

Som jeg læser artiklen har EL accepteret at regeringen sparer på førtidspensionist og flexjobområdet.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/05/18/234618.htm
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 10:27   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
desværre som jeg har skrevet i mange andre tråde herinde tror jeg el...kun har tingene i munden...de snakker og snsakker,men garanterer de stemmer for...de har karakter som en regneorm...jeg havde sådan håbet at de ville vise hvad de er værd,,men de tør aldrig vælte regeringen..ja øv...som min mand også siger,,han må måake tjene mere og jeg blir måake straffet..er det fair

hilsen en ftp 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 10:52   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
EL skulle genoptage deres holdning til finansieringen af SATSpuljen. Kom den på finanslloven, ville det brutto give ca en plovmand til hver fp pr. måned. Alle på overførselsindkomst ville få glæde af det. Her kunne de være med til at gøre en forskel i stedet for mere eller mindre tomme tønder.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 10:57   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har siddet med samme tanker som Stampe omkring SATS-puljen.

EL har så mange forslag, men aldrig nogle konkrete bud på, hvordan det finansieres i praksis.
Lidt som at have alt for store drømme, og meget ringe jordforbindelse.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 11:04   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja enig jeg tror desværre vi fpr mindre el.måske det samme,,men min mand der tjener meget får så mere pga hvis topskatten bliver ændret

er det el..politik..ta fra de fattige og gi til de rige

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 11:21   #6
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Enig - de synes åbenbart ikke ftp og fleksere skal kompenseres
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 11:43   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
nej og det er for dårligt.............
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 12:11   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det er svært når pensionen bliver fastfrosset eller skulle gå ned. Synes det bliver dyrere og dyrere at købe ind efterhånden, synes alt er steget kraftigt - også de produkter der IKKE indeholder hverken fedt, sukker eller tobak....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 13:02   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja alt er steget - undtagen pensionen....glad for 95b procent af mine indkøb blir fortaget i flensborg og det gør de fleste sønderjyder..jeg vil ikke handle i dk m.de priser de har

ftp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 14:35   #10
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
Som jeg læser artiklen har EL accepteret at regeringen sparer på førtidspensionist og flexjobområdet.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/05/18/234618.htm
Citat:
Enhedslistens hovedkrav er, at personer uden for arbejdsmarkedet skal kompenseres, hvis der gives skattelettelser til folk i arbejde.
Hvordan får du: kompensation til at lyde som: besparelse på overførselsindkomst ?

Kompensationen skal jo være konkret og ikke tomme ord med et løfte om et saligt liv hindsides det jordiske liv.


Hvis Regeringen mener at folk (folkepensionister, førtidspensionister, dagpengemodtagere, kontanthjælpmodtagere mv.) skal fratages en overførselsindkomst, fordi det skal kunne betale sig at gå i arbejde, så forpligter den vinkel samtidig Regeringen til at stille ordinære jobs til rådighed for de grupper, der således skal kompenseres.

Derfor er Regeringens aktuelle prioritet at sammenligne med at "lægge tag på et hus før der er støbt fundament" - arbejdspladserne skal være der, før det giver mening at fordømme - herunder økonomisk fordømme - mennesker på overførselsindkomst ... og det før der overhovedet er bragt til debat om det er rimeligt, at sige til et menneske uden arbejdsevne: det skal kunne betale sig at arbejde.

Aktuelt står der ca. 160.000 ARBEJDSPARATE i kø for at komme i ORDINÆRT ARBEJDE ... så Regeringen ville vinde meget ved at beslutte og handle på, at det er Regeringens PLIGT, at oprette disse ordinære arbejdspladser, før de hiver tæppet væk under gruppen ...


Men det eneste som dele af Regeringens afsæt - fagbevægelsen - kan komme op af stolen og vræle over er, at Regeringen vil tage to af medlemmernes helligdage ... at de samme medlemmer kan blive arbejdsledige, havne på kontanthjælp, ægtefælleforsørgelse og førtidspension og derefter slagtes økonomisk ... det er der ikke megen vræl over fra fagbevægelsen ... ligesom der ikke er megen vræl fra fagbevægelsen om soledarisk at dele det nødvendige eksisterende arbejde ud til samtlige arbejdsparate (= nedsat tid for den enkelte arbejdstager og netop ikke meningsløs øget arbejdstid, der som konsekvens blot vil sende flere i ledighed).

I stedet synger Regeringen - med fagbevægelsens billigelse - at: Det skal kunne betale sig at arbejde og med den anden hånd trækker de tæppet væk under overførselsindkomsterne. Seneste tiltag: angreb på kontanthjælpen til unge under 30 år.

Hvad får en ung på SU: SU + en dyr uddannelse + økonomiske fremtidsmuligheder.

Hvad får en syg ikke arbejdsparat ung på kontanthjælp: knap til overlevelse, minus en dyr uddannelse, minus økonomiske fremtidsmuligheder.

Er den unge arbejdsparat: minus udsigt til et arbejde - for der er ingen arbejde.

Og hvad får samfundet ved de nævnte løsninger: Øget social ulighed, med deraf følgende social uro.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helt konkrete spørgsmål... TBQ Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 10 21-02-2013 22:21
Skattereformen vedr. førtidspension Don Jon Politik og Samfund 18 25-06-2012 07:30
Konkrete fejl i lægekonsulent arbejde Hejdien Lægekonsulenternes Rolle 34 29-01-2010 15:21
skattereformen ???? c.l.e.o. Politik og Samfund 4 05-11-2009 20:50
Ny lov stiller handikappede ringere ! Stella Politik og Samfund 0 21-05-2007 20:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension