K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2012, 11:04   #1
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Flere reformer

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...-reformer.html

"Det må være regeringens ambition, at der er markant flere i arbejde end på overførselsindkomster," siger hun til Jyllands-Posten. I dag er mere end 50 procent af befolkningen på offentlig forsørgelse, mens under halvdelen er i arbejde, og det misforhold ser ud til at være hovedtendensen mange år frem.

Læste ligeledes at hun udtaler sig om de unge :

80.000 unge danskere mellem 15 og 29 år har hverken været under uddannelse eller i arbejde i de seneste seks måneder.
De har i stedet levet af offentlige ydelser eller af hjælp fra forældrene, viser en analyse fra Arbejderbevægelsens Erhvervsråd, som har taget et øjebliksbillede af de nyest tilgængelige tal, der er fra september 2010.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...kke-noget.html


Ja ja ja Margrethe hvor er de jobs du ønsker alle disse mange mennesker skal tage?
De hænger jo bestemt ikke på træerne eller flyder som guld på gaderne vel?
For ved du hvad.... så var disse folk i arbejde!

Mennesket er nu engang sådan indrette, at det ønsker at klare sig selv, HVIS DET PÅ NOGEN MÅDE KAN!

Ledige er IKKE snyltere, de får en ydelse de efter loven er berettiget til, og ved du hvad om de sidder hjemme og søger job(eller går på gaden og søger det) ...eller som dig sidder på den flade og får hvad 3-600.000 kr for at sidde der..ja.... i får løn samme sted fra - husk det!

Så gå frem med et godt eksempel gå ned i løn.... sæt jeres pensionsalder (for i er jo akademikere) til 75 ....og så få da den forbaskede minister-pension til jeres under afskaffet...det er da snylteri der vil noget........
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 11:43   #2
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Kunne ik være mere enig med dig PiaCP...

synes de skulle se sandheden i øjnene at der bare ik er jobs nok,istedet for den Heksejagt af folk på offenlig ydelser,især dem med førtidspension,folk vælger jo ik ligefrem selv at leve på sådan en lav ydelse hvis der ik er en grund til det,den er i forvejen så svær at få..

tror heller ik unge vælger af fri vilje at leve på en kontanthjælp,og ja grunden til de ik tager uddannelser er jo fordi der ingen jobs er efter de har taget dem....

synes de skal sætte sig ned og se hvordan danmark er skruet sammen før de kommer med trusler imod syge mennesker osv, for det er tydeligt de nada aner om hvordan danmark fungere i dag,siden de kan komme med forslag som allerede findes, nemlig fks tidsbegrænset pensioner osv, synes ik det er betrygene at se at de vil bruge mange penge på noget der findes i forvejen og at de går efter at spare luft-penge...

så ja synes heller de skulle hjælpe alle de mennesker som er raske,som fks dem der er arbejdsløse,unge som kommer fra en uddannelse osv ved at se om det ik er muligt at få skabt flere jobs til dem, så kan de få flere unge i uddannelse for så er der grund til de tager en,når der så er job garenti ved det.....

og ja som du skriver PiaCP,så er deres(ministernes) lønninger+pensioner et godt sted at starte med at spare,det er jo vanvigtig de skal havde så meget i løn osv, de penge ville mange fattige familier få glæde af og at de(ministerne) stadig kunne føre et godt liv for mindre...

men ja vi må jo se hvad der sker,vi kan jo håbe Enhedslisten holder dem i ørenene og ser sandheden i øjnene nu når regeringen tydeligt ik kan....
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 11:48   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Ja ja ja Margrethe hvor er de jobs du ønsker alle disse mange mennesker skal tage?
De hænger jo bestemt ikke på træerne eller flyder som guld på gaderne vel?
For ved du hvad.... så var disse folk i arbejde!
Ja, dét jeg også på, da jeg så interviewet med hende i nyhederne i morges... Som én sagde herinde: Skab arbejde før I skaber arbejdere...!

Og så bruger hun de unges arbejdsløshed til at argumentere for reformer af førtidspensionen. Kan jeg så ikke lige se sammenhængen i... Men jeg må da sige (igen),at selvom jeg har fået tilkendt ftp, så sover jeg pt ikke særligt roligt om natten...

Med den reform- og velfærdsdiskussion og også JBOs udtaleler om, at vi lever for mange år på folkepension, kom jeg til at tænke på min gamle farmor. Hun har levet længe på folkepension, da hun nu er 102 år gammel. Hun sidder i kørestol og er helt blind. Mon politikerne i deres reformiver finder et lille job til hende, som hun fx passende kunne lave ovre i ergoterapiet dagligt fra 10-12...? Ret og pligt og yde for at nyde. Og DKs konkurrenceevne skal forbedres også jo...

Ja, politikerne burde gå foran som et godt eksempel! Thorning sagde i hendes nytårtale, at
Citat:
I de kommende år får vi endnu strammere budgetter, og vi må stille endnu hårdere krav til os selv. Vi kommer til at endevende alt og spørge, om vi kan gøre det bedre.
Og
Citat:
Og ja, vi vil opleve nedskæringer og besparelser.

I den kommende tid skal vi tage beslutninger, der kan måle sig med de sværeste i vores historie.

Men vi gør det, fordi det er nødvendigt. Vi gør det ikke, fordi vi er holdt op med at tro på solidaritet. Men netop fordi vi stadig tror på solidaritet, og tror på at vi skal have alle med.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1683405.ece

Det er for dårligt, at/hvis de kræver af folket, at de skal være solidariske og forberede sig på reformer og nedskæringer - når de selv går fri...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 12:15   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
men jeg viste på forhånd det ikke vil blive bedre med S og SF
det er R som bestemmer

1
hvor vil de finde arbejdspladserne henne?
2
mange på kontanthjælp er syge, som ikke kan få fleks eller pension
3
der skal også være færre i fleksjob, alså fra den ene dag til den anden skal de være selvforsørgende.
4
hvorfor skulle en virksomhed ansætte en syg, når der er masser af raske uden et arbejde
5
det bliver vil ikke vores jobcenter som skal sende folk i arbejde. for de er helt uden kompetencer til at håndtere sygemeldte i dag

ergo bliver resultatet i den sidste ende mere ulighed og fattigdom
fordi i dag er det godt som umuligt og få en pension eller fleks

de har også glemt at efter deres reform i 2003 skal ens arbejdsevne være nul eller ubetydelig. så efter 5-10 år i systemet for at opnår en pension, skal man fra den ene dag til den anden komme i ordinær arbejde
det kan jo ikke være et fleksjob i stedet for, fordi dem skal der være færre af

min konklusion
deres reformer kommer der ikke flere i arbejde af
samt vestager overhovedet ikke kender til systemet i jobcentrene åbenbart
os der er uden indtægt er helt glemt
men viser med altydelighed at selv om man er presset på økonomien, så kommer man alså ikke i arbejde af den grund,

1 der skal massiv behandling til og arbejdspladser skal tvinges til at ansætte syge
det tror jeg ikke kommer til at ske
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 13:04   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde

Det der er mest utroligt eft. min mening, er at alle medier fører de forkerte tal til torvs igen og igen omkr. at det er halvdelen, der er på ydelser i DK.

Denne beregning er tidl. påtalt at være forkert, idet den er lavet på baggrund af samlede antal indbyggere i Dk fratrukket den arbejdende del, dvs. selv børn under 18 år er med i dette regnestykke, og vi går jo i DK ikke ind for børnearbejde, så disse bør ikke indgå i dette regnestykke.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 14:40   #6
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Jeg håber virkelig at SF får markeret sig når der skal forhandles sociale reformer.
Ellers blir det fremover EL som får min stemme.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 15:21   #7
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...-reformer.html

"Det må være regeringens ambition, at der er markant flere i arbejde end på overførselsindkomster," siger hun til Jyllands-Posten. I dag er mere end 50 procent af befolkningen på offentlig forsørgelse, mens under halvdelen er i arbejde, og det misforhold ser ud til at være hovedtendensen mange år frem.
Når vi nu taler: reformer, så kunne man fra regeringens side passende starte med en arbejdsmarkedsreform der gennemtrumfer: tvungen arbejdsdeling og lønsumdeling.

Kan I høre ramaskriget ?

Både fra arbejdsgiver og arbejdstager ...

Mao. ingen og jeg gentager: ingen er interesseret i, at der ikke findes løn-arbejdsledige.


Men kan I se arbejdsfordelingen for jer i den lille familie: mor ligger vandret i luften for at klare 3 ½ "mands" arbejde med: vask, rengøring, madlavning, indkøb, vedligeholdelse osv ... osv ... medens far og ungerne sidder henslængt i passiv ledigang foran TV'et ... og oven i råber de efter hvornår maden kommer ... og mor hun er sq selv ude om det, for hun vil ikke afgive arbejde til far og ungerne ... fordi hun finder sit selværd i at lave tingene præcis som hun gør (ingen kan nemlig gøre det bedre osv) og fordi det "legitimere" at hun kan "ponke" far og ungerne oven i roen (hvilket er sådan en lille sadistisk selvtilfredsstillelse hun nødig vil give afkald på) ...

Men det er altså sådan det aktuelt funger på løn-arbejdsmarkedet, fordi der ikke er tvunget arbejdsdeling ... de "stærke" rager al arbejdet til sig og peger samtidig fingre af de der holdes uden for (og fortsætter med at gøre det repræsentativt igennem regeringen).


Citat:
Ja ja ja Margrethe hvor er de jobs du ønsker alle disse mange mennesker skal tage?
Vel som hushjælp til 3 kr. i timen ... hos Margrethe ?


Citat:
Mennesket er nu engang sådan indrette, at det ønsker at klare sig selv, HVIS DET PÅ NOGEN MÅDE KAN!
Det er til gengæld noget sludder.


Mennesket er et såkaldt: socialt dyr, der netop finder sin styrke i samarbejde med andre mennesker (= det modsatte af at klare sig selv).

Evolutionært har evnen til samarbejde med artsfæller givet mennesket en klar fordel frem for andre arter, ligesom den kønnede formering også har været en klar evolutionær fordel frem for ukønnet formering.

Og de lag ligger sq dybt forankret nede i menneskets bevidsthed - hos nogle mere end hos andre - men konklusionen er: mennesket og menneskearten er afhænig af artsfæller.


Palle alene i Verden ... ville ikke finde det særlig rart at være Palle.

Prøv at forestille dig at sidde helt alene på en Sydhavsø fra nu af og til du skvattede om af alderdom :-)

Her kunne du (helt alene) dyrke dyden: at klare sig selv og samtidig synge: enhver er sin egen lykkes smed :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 15:32   #8
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Det pisser mig i den grad af....

at høre politikerne fremture med vi skal - vi må - vi bør og vi, vi, vi...

De eneste der ikke er med i denne VI proces er politikerne selv.

Vil de nedsætte deres pensionsalder: NEJ
Vil de gå ned i løn: NEJ
De vil ikke noget, der koster for dem selv. De er utroværdige nassere og hyklere - alle til hobe...

Jeg har lige set dokumentaren om Svend Auken på DR1.
Det var en STOR mand, som man må have respekt for. Jeg blev meget rørt, da jeg så ham kæmpe til det sidste - og deltage aktivt med flotte taler om medmenneskelighed.
Hatten af for ham - og æret være hans minde...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 15:44   #9
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
Ellers blir det fremover EL som får min stemme.
Enhedslisten? Dem hører man intet til efterhånden.

Mon det ikke bliver som med DF under den VKO-regeringen... der intet kunne gennemføre uden DF-støtte, og således med SRSF-regeringen, der INTET vil kunne gennemføre uden Enhedsliste-støtte, medmindre støtten hentes i oppositionen, til gennemførelse af oprindelige VKO's politiske hensigter.

Så jeg spørger bare: HVOR ER ENHEDSLISTEN?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Jeg har lige set dokumentaren om Svend Auken på DR1. Det var en STOR mand, som man må have respekt for. Jeg blev meget rørt, da jeg så ham kæmpe til det sidste - og deltage aktivt med flotte taler om medmenneskelighed. Hatten af for ham - og æret være hans minde...
Den sidste socialdemokrat.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 00:18   #10
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
Jeg håber virkelig at SF får markeret sig når der skal forhandles sociale reformer.
Ellers blir det fremover EL som får min stemme.

...burde det ikke det allerede ???


Nå undskyld, kunne ikke lade være...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor egentlig reformer? Mileo Politik og Samfund 0 25-04-2013 13:58
Flere søger om handicapbil - og flere får afslag beha Din historie 0 04-07-2011 10:51
Flere søger om handicapbil, men samtidig får flere afslag Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 01-07-2011 12:00
Flere danskere vil mærke reformer Webmaster K10 Nyheder 0 03-06-2010 00:30
Alle reformer aflyst ! Stella Politik og Samfund 7 19-08-2009 23:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension