K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2012, 01:22   #111
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser

Hej Karo

Har lige set indslaget, og det underbygger jo netop min pointe... -mulighederne for at uddanne sig og arbejde for førtidspensionisterne skal styrkes, så de selv har mulighed for - på lang sigt - at være "herre over eget liv"... -lige netop som trådstarteren er inde på i hans ?

Manden i indslaget bliver jo også trampet ihjel af krav og fordomme, og som han siger; -det bliver det jo kun dyrere af

Frem med "gulerødderne", så skal "suttekluden" nok ryge... -altså for dem der har muligheden


Ps. Og med hensyn til de mange psykisk syge... -kunne det vel være et samfundsproblem, fremfor et personligt problem ???


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 01:50   #112
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hej Karo

Har lige set indslaget, og det underbygger jo netop min pointe... -mulighederne for at uddanne sig og arbejde for førtidspensionisterne skal styrkes, så de selv har mulighed for - på lang sigt - at være "herre over eget liv"... -lige netop som trådstarteren er inde på i hans ?
At være ung og på FP er en tragedie for sig ( min mening ) og det er ganske naturligt, at folk vil gerne leve levet og prøve sig selv på den ene eller den anden måde, også efter de fik FP.
Sagen er bare den, at det kan gå ikke lige som man har forventet og man kan godt blive endnu mere syg af at prøve sig selv og af at forsøge at gøre sig nyttig både for sig selv og for samfundet.

Og med den udvikling som vi har i øjeblik, kan man nemt miste sin pension, hvis man har for større forventninger til sig selv og overvurderer sine kræfter.

Man kan godt være dristig men det kan være farligt, at være dumdristig.
Det kan gå hurtigere nyd af bakke med ens helbred end man har forventet.

Jeg taler af mine egne erfaringer.

Med hensyn til de mange psykisk syge så det er i høj grad både personligt og samfundsproblem.

Sidst redigeret af Karo; 09-01-2012 kl. 01:55.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 03:30   #113
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af andersand10 Se meddelelser
Det her har ikke noget med en falsk post at gøre! Jeg skriver dette fordi jeg altid har haft et stort bold talent og har gået til basketball fra 11-18 år og er startet igen fra 24 og 25 års alderen.....Jeg har døjet med det psykiske siden jeg var 15 år.....og har været igennem en stor tur i start 20 erne! ......Jeg er altid blvet rost på basketbanen og ja det kræver rigtig rigtig meget fra mig personligt......men jeg kæmper og vil blive ved.....Så ved i det....Jeg vil ikke kunne varetage et job og des lige. Jeg har bare det at jeg brænder for sport og i at gøre mig selv bedre igennem sport.....det betyder ikke at jeg kommer til at arbejde med et trylle slag eller noget
Okay, så undskylder jeg at jeg mistænkte din post for at være falsk. Det skyldes at jeg ved at der har været folk fra et forum der er meget imod dette, der har oprettet falske profiler herinde og skrevet falske posts.
Jeg beklager at det skulle gå ud over dig.

Jeg har en nær ven der er i gang med det samme som dig, at tage en uddannelse skønt han er på ftp. Og når du stadig har blod på tanden så er det fandme bare om at blive ved og se hvor det kan føre dig hen. Men du skal nok være forberedt på at spørgsmålet: Hvordan kan du alt det, når du ikke kan passe et arbejde - måske kan komme!
(Jeg er selv sygemeldt og passer stadig min sport, så jeg ved GODT at man kan - men vær forberedt på evt. kritik fra omverdenen - og hold fast i det du vil!)
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 08:17   #114
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Jeg kan så heller ikke motionere i et motioncenter pga. min sygdom men er så heldig at min mand også gerne vil røre sig lidt også, så vi cykler dagligt, ikke meget bare omk. 20 minutter. Jeg håber da ikke det vil få indflydelse i en pensionssag?
Jeg var i en arb.prøvning i 2009, via anden aktør.
Jeg skrev en udførlig dagbog hver eneste dag, som både sagsbehandleren og konsulenten fra anden aktør fik en kopi af.

Af min dagbog fremgik det, at jeg luftede hund en time hver morgen og ca. en halv time hver eftermiddag, dette har aldrig giver mig problemer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 08:38   #115
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Jeg kan så heller ikke motionere i et motioncenter pga. min sygdom men er så heldig at min mand også gerne vil røre sig lidt også, så vi cykler dagligt, ikke meget bare omk. 20 minutter. Jeg håber da ikke det vil få indflydelse i en pensionssag?
Hej Tutteren,

Du og alle andre syge eller ikke syge skal holde ved jeres motion på det ene eller andet plan. Som min vejleder på det center hvor jeg er i arbejdsprøvning pt. sagde til mig, så er det vigtigt at man også gør noget for sig selv som man kan lide og føler man er god til.

Man kan ikke skifte 20 min. motion ud med 20 min arbejde, det er er ikke det samme. Desværre kan man ikke vide hvad pensionsnævnet tænker, men til grund for en pensionssag skal der jo ligge dybde gående rapporter omkring ens helbredsmæssige og ikke mindst arbejdsmæssige tilstand og formåen også.

Ligeledes ser PN formodentlig også på om man vil være i stand til at "overleve" som menneske på en pension og der er det jo vigtigt at man ikke bare sidder derhjemme, hvis man har mulighed for at komme ud vel at mærke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 10:53   #116
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Kan du cykle 20 min hver dag kan jeg se i det indlæg xom citeres at så kan du også arbejde 20 min i stedet for.......
Ja hvis arbejdet består i at køre fra A til B. Vel at mærke en rute som jeg kender for min retningssans er helt i skoven.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 12:12   #117
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Tutteren,
jeg ved ikke om det kan have en betydning, men jeg selv har været meget glæd for den mulighed for at motionere på motionscenter som var tilknyttet arbejdsprøvnings stedet, men det gik ikke godt.

Alligevel sagsbehandler blev ved med, at skrive i RP, at jeg har været såååå glæd for træning og så motiveret osv. osv., men hun udlod totalt at skrive om det, at jeg kunne ikke rejse mig efter forsøget og fik endnu flere problemer med min knæ og med min hånd.

Men hvis du har “kun” psykiske lidelser, så en cykeltur er helt fint, vil jeg mene.
Jeg er kun pip gog i hatten. Og forstætter med min daglige motion, også for ikke at tage mere på. Efter jeg har skiftet min ADHD medicin ud med anti-depressive og anti-psykotisk har jeg taget 15 kg på. Og jeg tror ærligt talt ikke jeg vil blive mere rask eller bliver en mindre byrde for systemet, hvis jeg tog yderligere på i vægt.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 12:18   #118
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Toxic Se meddelelser
Jeg vil næsten garantere dig for at du stadig kan snuppe dig en cykeltur hver dag uden at det på nogen måde får indflydelse på din pension.

Med mindre det er samme tempo som Contador...;-)

Og jeg vil tro, selvfølgelig uden at kunne vide noget som helst om det, at det foregår i et noget nedsat tempo...altså, stille og roligt...

Jeg er i arbejdsprøvning i øjeblikket og min sagsbehandler på REVA spørger ikke kun til hvordan jeg klarer dagen på jobbet men også om hvordan jeg så har det når jeg kommer hjem...altså, om jeg stadig har lidt overskud.

Så...ro på og ingen paranoia.
Århh hvis min psykiater nu gav mig noget epo som jeg har bedt ham om, kunne det jo godt være jeg kunne følge med Contador og måske blive den først kvinde til at vinde touren.

Jeg tager det indtil videre også roligt og man KAN jo ikke gardere sig 100% mod at nogle ting bliver brugt imod en.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension