K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2011, 01:05   #1
Mor-damen
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mor-damens avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: Slagelse
Indlæg: 5
Styrke: 0
Mor-damen er ny på vejen
Sagsbehandlingstid INDEN de sender ansøgning til pensionsnævnet?

Er der regler for hvor lang tid, der må gå, mens jobcentret vurderer en sag?

Min kæreste har 2 diagnoser. Psykiater og Jobcentrets lægekonsulent er enige om at hans situation vil forværres af at blive sendt i arb. prøv. - ikke desto mindre synes en dame fra pensionsudvalget at der mangler fkt. beskr. = arb. prøv. på ham.

Vores sagsbehandler er sød, men ny og kan ikke hjælpe. Efter et laangt møde ville hun og en anden sagsbehandler kigge på hans sag igen, tale med deres chef og se om de kunne skrive sig ud af det, så han ku' undgå arb. prøv. Det er nu 1½ måned siden og vi har intet hørt. Vi skrev dagen efter mødet vores referat til dem, hvad vi mente at mødet mundede ud i, siden har vi rykket 2 gange skriftligt...

Hjælp, har I nogen gode råd?
Mor-damen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 10:33   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
problemet er at der ikke rigtigt er nogen regler om tider der hvor i er i sagen nu, det bedste i kan gøre er at presse på via skrivelser og bede om kvittering for skrivelser for efter et stykke tid så kan man klage over sagsbehandlingstiden ...

Prøv også når i skriver til at dem at tage dette med ..

Citat:
§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal på de enkelte sagsområder fastsætte frister for, hvor lang tid der må gå fra modtagelsen af en ansøgning, til afgørelsen skal være truffet. Fristerne skal offentliggøres. Hvis fristen ikke kan overholdes i en konkret sag, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=132626

Der står kommunalbestyrelsen men i dette tilfælde er det sagsbehandler der repræsentere kommunalbestyrelse ...

Det er også en god ide at skrive til sagsbehandler at i gerne vil have en anslået tid for hvornår de regner med at få det sidste færdig ... det er nok det bedste du kan gøre her og nu ...
  Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 13:00   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det handler også om, at de skal have sagen tilstrækkeligt oplyst, før de kan sende sagen videre, ellers nytter det jo ikke noget - og man får afslag.

Alle sager er individuelle, så det bør være, når de mener, de har alle oplysninger i sagen, så kan de sende sagen videre. Så man må være lidt tålmodig nogengange.

En god ting er også, at man ikke skal skrive direkte til sagsbehandleren, men til f.eks. jobcentrets hovedmail. Man kan ikke altid regne med, at sagsbehandleren svarer med det samme, da sagsbehandleren ligesom alle andre kan blive syge eller er på kursus eller vedkommende har sagt op.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 23:52   #4
Mor-damen
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mor-damens avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: Slagelse
Indlæg: 5
Styrke: 0
Mor-damen er ny på vejen
Mange tak for svar!!

Når jeg læser herinde kan jeg se at mit spørgsmål næsten lyder utaknemmeligt, for vi har jo kun ventet i 1½ måned - men med til historien hører forud 2 år på sygedagpenge, hvor han blev jagtet hver 8. uge- men absolut ikke kunne komme i betragtning til fleksjob (selvom han dengang måske kunne have klaret et!), og så da han kom på kontanthjælp for 9 mdr siden, så har vi stort set ikke kunnet få et svar ud af dem.... Hans ene diagnose "kronisk udmattelsessyndrom" kræver godt nok fuldstændig ro, men ikke ro på den måde

Jeg har kigget meget rundt herinde og fundet ud af at funktionsbeskrivelse ikke nødvendigvis er det samme som arbejdsprøvning... er der nogen af jer der ved noget om det? Jeg fandt et bilag under links, der hedder §100 samtale - nogen af jer der ved hvad det er (altså ½100 samtalen)? Hvis vi virkelig kunne udfylde det papir sammen med vores sagsbehandler, så kan det være de får øjnene op for hvad vi slås med i dagligdagen...
Mor-damen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad nu hvis jeg skifter kommune, lige inden min sag ryger til pensionsnævnet? Spandav Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 09-06-2012 14:55
Sidder midt i ansøgning til parkeringsskilt og ansøgning til bil! hboegelund Alt det andet 5 10-11-2010 14:10
Kortere sagsbehandlingstid ved ansøgning om handicapbil Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 08-07-2009 09:30
Sender min sag til min borgmester. Maj-Britt Dit og Dat 4 28-05-2008 21:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension