K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2010, 16:30   #1
Onlybyheart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Onlybyheart er ny på vejen
Méenerstatning sat i firma på kontanthjælp

I forlængelse af mine andre tråde, ville jeg høre, at når nu det er lovligt at modtage SU eller kontanthjælp trods en ubrugt méenerstatning, så vil jeg gerne høre om nogen ved om man må investere denne erstatning i eget SE.nr. og firma, og når dette firma ikke har kunnet give overskud stadig modtage SU eller kontanthjælp samtidig med at man ejer dette underskudsfirma som man håber vil komme op at stå med tiden?

Den var kringlet, men håber i kan hjælpe mig, for jeg har virkelig været glad for jeres hjælp herinde
Onlybyheart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 16:43   #2
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
det eneste jeg lige umiddelbart kan hjælpe med er at!. den konto du har din menerstatning på er kreditorbeskyttet. så længe du ikke tilfører kontoen midler, egen forentning er ok .... men ikke andet ..
altså du kan kun hæve eller overfører, ikke indsætte noget. i det øjeblik du gør, klapper fælden, og mønten er ikke længere beskyttet.!!!!! m.h.t. firma etc etc: kan jeg desværre ikke være dig behjælpelig,
men spørg hellere i banken en gang for meget end en gang for lidt.
og få deres svar skriftligt

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 16:51   #3
Onlybyheart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Onlybyheart er ny på vejen
Pengene er KUN gået ind i firmaet for det kører med underskud og erstatningern er væk - brugt delvis i at få det firma op at kører.
Onlybyheart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 18:20   #4
Sonnie
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
Sonnie er ny på vejen
Få en revisor til at kigge på de regnskaber, og få ham til at udrede de tråde der er omkring dine private midler der er blevet overført til din datters konto, dels til at betale dine regninger og dels til private lån så din datter kunne betale firmaregninger.

Jeg kan godt forstå at Told og Skat undersøger sagen nærmere, det er mildest talt en uheldig sammenblanding af din privatøkonomi og så din datters firmas økonomi.

Man må ikke bare give sine børn penge og gaver i en vis størrelsesorden, og har din datter lånt betydelige beløb til dækning af underskud eller oprettelse af firma fra din konto, så kan jeg godt forstå, med tanke på omstændighederne da Skat var på kontrolbesøg på markedet, at i bliver undersøgt til bunds.

En revisor kan både hjælpe jer nu, og forhåbentligt også rådgive jer ordentligt fremover. Der hvor sagen har det store problem nu, er dèr hvor et firma du ikke er involveret i, får betalt regninger fra din konto.

Hvis din datter ellers lever af S.U eller KH, er det smarteste vel ikke et firma der giver undeskud.

Så mit råd....en revisor til at udrede de spegede tråde over for Skat.
Sonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 18:49   #5
Maybe
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2009
Indlæg: 65
Styrke: 16
Maybe er ny på vejen
Har lidt svært ved at gennemskue dine tråde.

Mener du om det er ok at modtage kontanthjælp samtidig med man er selvstændig??

Det vil svare til at samtlige selvstændige kan hæve kontanthjælp, hvis firmaerne ikke giver overskud?

Det kan jeg dårligt forestille mig skulle være lovligt.
Maybe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 19:17   #6
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Kringlede spørgsmål du har....

Det lyder som om du forsøger på at komme uden om et eller andet.
Har du intet at skjule, kan det for pokker vel være ligegyldigt om kommunen, Told og Skat - eller hvem pokker det ville være, der vil se dokumentation m.v.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 19:37   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
kan kun sige gør hvad Sonnie skriver det er det bedste du kan gøre for at få orden på det hele
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 20:10   #8
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Et noget rodet og forvirrende indlæg og spørgsmål du har der :-)
Undskyld jeg sir det ligeud, men det virker fandme som om du lusker helt vildt
Og hvis min påstand er rigtig så håber jeg du skammer dig...
En anden ting. Told og skat kan forlange man lukker et firma hvis det kører med konstant underskud , og så må du finde anden metode at "gemme" dine penge til din datter eller whatever det nu handler om
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 23:16   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu styrer vi vist lige sproget herinde....

Det er ikke tilladt at overfalde andre brugere herinde....

Hvor er tålmodigheden til lige at få forklaret hvad det er folk lige mener inden man forstiller sig alt muligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 09:45   #10
Onlybyheart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Onlybyheart er ny på vejen
SORRY skulle nok have skrevet at jeg skriver på min datters vegne, i denne tråd... og det er ikke min erstatning der er sat i firmaet men hendes egen, og det eneste der har været blandet sammen er at jeg har overført noget af min pension for at hun kunne betale MINE regninger via hendes homebanking da min ikke fungerede... men det er på plads for flere måneder siden...

Hun har ikke været på kontanthjælp i længere periode men har måtte stoppe skole efter flere forsøg pga sygdom og der har hun så søgt kontanthjælp i få måneder indtil hun var frisk nok til at starte igen. Af samme årsag har hendes firma ikke kørt helt optimalt og for at undgå at hun endte på kontanthjælp har vi alle i familien forsøgt at hjælpe hende udover at hun selv har sat sin méenerstatning i dette lille firma, eller rettere noget af den.

Hun har orden i sine regnskaber ved en bogholder og disse er klar til indsendelse når 2009 er afsluttet, og jeg har udredt hvilke posteringer der er mine og hendes fra den periode hvor det var lidt blandet, men der er nogle praktiske spørgsmål som er nødvendigt at kende svarene på, og derfor satte jeg "trådene" på

Jeg ved godt at jeg er slem til at se ulykken inden den er sket, og det gør jeg med ALT og dermed virker jeg notorisk skyldig men hverken jeg eller min datter har gjort noget umoralsk eller forkert i denne sag og de har ikke bedt om andet end at gennemgå hendes regnskaber pga 2 års underskud og for at se hvad hun har levet af, hvilket i øvrigt er meget normalt har hun fået af vide, men jeg går altid med bælte og seler fordi jeg i andre henseender kender til hvordan kommuner og den enkelte sagsbehandler kan sætte brand på et bål.

Håber det gjorde jer lidt klogere.
Onlybyheart er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vikar Firma ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 2 20-02-2012 13:11
Firma og førtidspension hansc Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-07-2011 13:31
privat firma hk12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-12-2010 21:42
Minister vil se på sag om job-firma Webmaster K10 Nyheder 0 03-04-2010 13:20
Løntilskud firma Tovery Alt det andet 6 07-01-2010 11:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension