K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2018, 10:08   #11
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
I må undskylde - men det er mit indtryk ud fra den information, jeg læser - i et mere eller mindre hektisk tempo. Jeg ville ikke fornærme nogen. Jeg nævner bare mit indtryk, men jeg vil naturligvis tale med dem.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2018, 21:48   #12
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Jeg synes ikke du behøver være jaloux.
Det er ikke et tilskud eller noget, det drejer sig om indefrosne ejendomsskatter, som skal falde ved salg af ejendommen, og indtil da er forrentet som noget nær et kviklån.
Nej det er ikke indefrosne ejendomsskatter. Det er nedslag i den skat du betaler fir at bo i din egen bolig.

Indefrosne ejendomsskatter er noget andet. Det er den skat du betaler af den grund du bor på og værdien af boligen.

Forrentningen er meget lav, ca. 1% om året og ingen yderligere omkostninger. Det kan ikke sammenlignes med kviklån.

Mvh. Susanne.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2018, 15:18   #13
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Det er nedslag i den skat du betaler fir at bo i din egen bolig.
Den eneste skat man betaler ekstra for at bo i egen bolig, er ejendomsskatten.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2018, 16:01   #14
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Den eneste skat man betaler ekstra for at bo i egen bolig, er ejendomsskatten.
Der er 2 slags skat man betaler for at bo i egen bolig, den ene er bare mere synlig end den anden.

På selvangivelsen bliver der beregnet ejendomsværdiskat med en vis procentdel af ejendomsværdien. Denne ejendomsværdiskat opkræves sammen med øvrig skat af indkomst og udbytter. Den ser man ikke lige umiddelbart.

Den anden slags skat er ejendomsskatten som men betaler via opkrævning i 2 rater. Det er også det der kaldes grundskyld, et antal promille af grundværdien. Det er denne skat man kan indefryse og vente med at betale til ejendommen sælges. Det er et meget billigt lån, rente ca. 1% årlig og ingen yderligere omkostninger.

Man bliver således beskattet 2 gange af grundværdien, idet denne indgår både ved beregning af ejendomsværdiskat og ejendomsskat (grundskyld)

Undskyld Mukke, ikke relevant for dit spørgsmål.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension