K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2017, 09:04   #11
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
I dit sted ville jeg gøre følgende, og jeg ville gøre det fordi det virker til at din veninden har rimelig tillid til dig.

Inden jeg jeg lavede underretninger til kommunen om omsorgssvigt mv, som de andre foreslår, og som jeg også er enig i kan være det rigtige at gøre, så ville jeg , hvis jeg var dig.

tage hen til din veninde, for et længere besøg, så ville jeg kigge hende dybt i øjnene, og sige at

Du er DYBT bekymret for hende og hendes børn

At hendes nuværende livsstil IKKE kan fortsætte,

At hendes konstante appel om at låne eks. 8 kr. til kartoffelsuppe ikke kan fortsætte, eller sælge indbo, da det er tegn på at hun virkelig er i knibe og har det skidt.

AT der ER et alternativ til hendes nuværende livsstil, tilbyd hende at gå med hende på kommunen for at søge hjælp til job, til økonomi, til hendes børn mv.

Tilbyd hende at gå med til læge, hvis det er påkrævet, du skriver at du er bekymret for hendes psykiske tilstand.

og hvis din veninde så afslår din hjælp, så synes jeg virkelig du skal lave en underretning til kommunen, vedr. bekymring for børnene, men jeg synes ikke du skal gøre det anonymt. og du skal fortælle din veninde at du gør det.

jeg har prøvet at lave adskillige underretninger vedr. min egen søster, da hendes livsstil i høj grad skadede børnene, og det medførte at der kom hjælp, til alles tilfredshed. jeg har gjort det med åben pande og ikke gjort det anonymt, min søster blev rasende men det kom hun over.

nu har du taget første skridt ved at bede om råd herinde , men du bliver nødt til at sætte handling igang hvis du for alvor vil hjælpe din veninde,ellers vil hendes liv fortsætte som nu, en lang rutsjetur ned ad bakken ind til det går helt galt, og med stor fare for at det går mere ud over børnene end det allerede har gjort.

det er selvfølgeligt ikke dit ansvar at der sker noget i din venindes liv, det er kun hende selv som for alvor kan gøre noget,

men du kan gøre hvad du , og hvad du allerede gør, kan for at hjælpe hende i en bedre retning end den hun lige nu er på vej ud i.

godt din veninde har dig
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2017, 10:08   #12
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Takker sortepigen

...
Det sætter tanker i gang....!

Nu er den jeg taler om stadig "kun" en veninde og vi er i hver sin landsdel, så vi er ikke kærester på nogen måde sådan fysisk ''

Nu er det jo ikke fordi at børnene ikke får tøj på, og en madpakke med i skole...

Meeen jeg er sgu i tvivl om "grænsen" mellem - jamen vi har bare ikke mange penge - og decideret "misrøgt".

Jeg ville med al sandsynlighed miste min veninde HELT hvis jeg sender det jeg ved til kommunen...

Jeg skal vist have hende til at indse at nu den arv er brugt, så er hun NØDT til at "komme ind i systemet" og om det så betyder et jobsøgningskursus 1 time om ugen så er det det.

Selvfølgelig let for mig at sige nu jeg har fået førtidspension

Jeg har kendt hende i 6 år, men jeg ved ikke alt om hende. Men selv mistænker jeg hun har sådan noget bipolar skizofreni, uden jeg på nogen måde er læge...
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2017, 11:05   #13
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Man må jo i praksis leve det liv man vil og udenforstående bestemmer selv om de vil spille med.
Som skrevet tidligere, når et af børnene allerede er i søgelyset, skal de hjemlige forhold nok blive undersøgt for alle børn.
Om hun vil sidde på en pind og sælge ting i den blå avis uden øvrig indtægt er op til hende, men der er jo ikke meget fremtid i det som det lyder... Men som sagt, det bestemmer hun jo selv. Nogle skal helt ned på bunden for at se nødvendigheden af at komme op ige
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2017, 12:59   #14
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fuerzzzs1 Se meddelelser
...
Jeg ville med al sandsynlighed miste min veninde HELT hvis jeg sender det jeg ved til kommunen...
Hvad ser du helst sker:
1: du forsøger at få hende til at ændre på sig selv, bliver måske uvenner med hende undervejs, fordi hun ikke selv kan se det. Hendes børn bliver fortsat skadet. (Selvom der er tøj på kroppen og mad, kan der jo stadigvæk være tale om svigt)

2: du oplyser kommunen hvad du ved. Hun bliver måske sur på dig. Kommunen træder ind, og sørger for, at børnene bliver hjulpet. (Det er jo ikke nødvendigvis anbringelse i første omgang. Det kan sagtens være en der kommer hjem til hende, og støtter hende i, hvordan hun skal gøre).

Jeg synes virkelig at du skal sætte børns trivsel, højere end hvor godt hun kan lide dig.

Og til dette:
"Men hvad så - hvis vi sir at denne søn så kommer i fængsel - eller på anden vis ikke er en del af hendes husholdning mere...

- Så kan hun ikke mere søge kontanthjælp som forsørger mere..."

Hvis hun er 30+ år:
Så længe hun har mindst 1 barn under 18 år, er kh satsen 14808 kr før skat.
Uanset barnets bopæl.
Og uden børn under 18 år, er hendes sats 11.143 kr før skat

Sidst redigeret af MistyMiss; 10-09-2017 kl. 13:02.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2017, 08:34   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Hvad ser du helst sker:
1: du forsøger at få hende til at ændre på sig selv, bliver måske uvenner med hende undervejs, fordi hun ikke selv kan se det. Hendes børn bliver fortsat skadet. (Selvom der er tøj på kroppen og mad, kan der jo stadigvæk være tale om svigt)

2: du oplyser kommunen hvad du ved. Hun bliver måske sur på dig. Kommunen træder ind, og sørger for, at børnene bliver hjulpet. (Det er jo ikke nødvendigvis anbringelse i første omgang. Det kan sagtens være en der kommer hjem til hende, og støtter hende i, hvordan hun skal gøre).

Jeg synes virkelig at du skal sætte børns trivsel, højere end hvor godt hun kan lide dig.
Lige præcis.

Hvad er vigtigst, jeres venskab eller børnenes trivsel?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2017, 01:16   #16
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Ja det er netop mit dillema jo.

Sladre til kommunen for børnenes skyld, eller bevare mit forhold til moren.

Synes ike rigtigt jeg kan vælge

Men hun er stadig enlig forsørger selvom den søn hun har kommer i fængsel så - så ved jeg da det
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2017, 10:05   #17
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Der er ikke så meget at spekulere over - du skal melde det, alle borgere har indberetningspligt hvis de bliver vidne til noget, der giver bekymring.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2017, 10:59   #18
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fuerzzzs1 Se meddelelser
Ja det er netop mit dillema jo.

Sladre til kommunen for børnenes skyld, eller bevare mit forhold til moren.

Synes ike rigtigt jeg kan vælge

Men hun er stadig enlig forsørger selvom den søn hun har kommer i fængsel så - så ved jeg da det
Så du ved ikke om du skal vælge mellem at hjælpe børn, der ikke kan forsvare sig selv?
Eller om du skal vælge din egen interesse i at bevare et venskab?

Hvis vi nu sætter det lidt groft op: Hvad nu hvis hun slog sine børn? Ville du så lade hende slå videre på sine børn, for at du kunne bevare jeres venskab?
Jeg siger ikke at hun slår dem, men der findes flere grader af mistrivsel.
Skal de børn have en mindre god opvækst, bare fordi du gerne ville være venner med deres mor?

Husk, at hvis man kontakter kommunen, så indkalder de nok først til et møde med hende, og snakker med hende, for at få en idé om børnenes trivsel.
Måske kommer de også på besøg ved hende (nok ikke uanmeldt i første omgang).
Hvis de så mener der er behov for noget hjælp, så kan det være at der bliver tildelt en støtte-person fra kommunen, der støtter og vejleder hende, i hvad hun kan gøre, for at forbedre børnenes hverdag.

Det er jo ikke fordi de fjerner børnene, bare fordi du ringer. Det er LANGT dyrere for dem at anbringe børn, end at sende en ud og snakke med hende en gang i mellem
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2017, 14:52   #19
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
jeg mener også det er vigtigt at der sker noget, men jeg synes du skal tage samtalen med din veninde først, og give hende chancen for at kontakte kommunen selv, gør hende klart at du kun vil hende og ikke vigtigst børnene det bedste, gør hende forståeligt at det liv hun lever nu, og de valg hun tager, er til stor skade for både hende og børnene, og at de alle har fortjent et bedre liv.

hvis hun så stejler helt, og afviser blankt, så er DU nødt til at kontakte kommunen, men fortæl veninden at du gør det, og at du KUN gør det fordi du er dybt bekymret for børnenes og hendes trivsel.

som andre skriver, så betaler børnene en høj pris for hendes valg, men din veninde skal ikke være bange for at der pludselig kommer nogen og løber med børnene. og lur mig om ikke nogen i systemet allerede har øjne på at noget er galt fat, tænker her på sønnen som står til fængsel, og der må være være noget skole/daginstitution inden i de mindre børns liv, .

og husk at det kan godt være at din veninden bliver sur over at du kontakter kommunen, men hun bliver nødt til at forholde sig til at børnene og hun selv ikke har acceptable livsvilkår lige pt. og mon ikke hun vil takke dig når først hun finder ud af at det rent faktisk viser sig at hun kan få et bedre liv for børnene og hende.

handling må der til, håber du finder en løsning
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2017, 14:55   #20
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Jeg tænker, at hvis du går til kommunen, koster det måske et venskab her og nu, men når hun er kommet på ret køl igen vil hun godt kunne se, at du gjorde det rigtige og vil "tilgive" dig det.

Det er de sande venner som blander sig i ens liv hvis der er problemer/udfordringer og ikke bare lukker øjnene.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension