K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2017, 09:27   #31
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Og nu kom de ovenstående ca 9000 kr også ind på min konto.

Man vil jo pengene fysisk på ens konto, ikke en erklæring om at de er på vej, men nu er de der så.

Så vil jeg ikke lave mere med kommunen, de har sikkert travlt med at fucke en masse andre end netop mit liv op nu XD
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2017, 09:48   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fuerzzzs1 Se meddelelser
Og nu kom de ovenstående ca 9000 kr også ind på min konto.

Man vil jo pengene fysisk på ens konto, ikke en erklæring om at de er på vej, men nu er de der så.

Så vil jeg ikke lave mere med kommunen, de har sikkert travlt med at fucke en masse andre end netop mit liv op nu XD
Tillykke med sagens udfald, uanset formulering.

Nu kan du bruge din tid og kræfter på noget andet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2017, 12:46   #33
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Jeps jeg har jo allerede rigeligt andet at bruge tid på end en trang økonomi

Jeg har bare aldrig i mit liv før prøvet at have 11.000 kr på kontoen EFTER man har betalt alle regninger osv

Så der er lidt festhumør i det lille hjem i dag. Især med den seneste tids historier både her på K10 men også på TV osv, om hvordan nogen kan have sclerose eller været ude på alvorlige trafikuheld som gør man knapt kan gå, UDEN at få førtidspension.

- og så blev min SKAT også lige reguleret, den var også trukket for meget.

kommunen kalder det procedurefejl, lol
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2017, 12:48   #34
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Lige en lille ting:
Kan huske at du nævnte noget om at søge hjælp til tandlæge.
Du skal nok være obs på, at hvis du lige har brugt en masse penge på møbler og lignende, er der nok ikke så stor chance for, at få hjælp til tandlæge bagefter.
Bare så du lige lægger lidt penge til side til tandlæge
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2017, 12:57   #35
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Altså forstået på den måde at de synes stadig ikke jeg burde få de penge, men nu får jeg dem alligevel pga deres egen procedurefejl.

Lidt som at blæse og have mel i munden. Det er sådan set bare min egne penge jeg har fået 2 mdr for sendt XD
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2017, 12:59   #36
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nejnej, det siger jeg ikke.
Men hvis man søger om hjælp til tandlæge og den slags, ser de på, om man selv kunne have haft råd.
Hvis du betaler husleje-restance og den slags, fint nok.
Men hvis man smutter ud og køber en masse møbler, maling til væggene og den slags, så vil de nok mene, at man burde have prioriteret anderledes
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2017, 12:59   #37
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Hej Misty. Jeg er lige blevet indkaldt til hospitalet for tjek med kræft.

Det min mund fejler kan ingen alm tandlæge vist gøre noget ved. Skal man gøre noget så bliver det med fuld bedøvelse på et alm hospital, men så langt er jeg slet ikke kommet til endnu

Har lige købt nyt tøj og møbler og div andet, så nu trækker jeg lige vejret Men jo altid en god idé at ligge penge til side. Man kan jo aldrig vide hvad helbredet byder en med kræft, det kan ingen penge i verden ændre på XD

Jo tak har før søgt om tandlæge i flere kommuner, men der mente de at jeg var "for rig" til ikke at kunne betale selv. Spørgsmålet er så om man så skal betale sin husleje eller sin tandlæge, så er det jo man springer turen til tandlæge over
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2017, 13:05   #38
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Prøv evt at høre hospitalet, om der er nogen tilskud eller lignende, når nu problemet er opstået som følge af kræft-behandlingen. Mener at have hørt, at der er et eller andet for netop den gruppe

Og jeg vil lige understrege, at jeg i den grad under dig, at du kan købe de ting til dig selv, og få lov til at trække vejret og tage den med ro nu!
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2017, 13:18   #39
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
En ting du stadig lige bør undersøge...det er Skat...

Vi har før hørt om rigtig mange hvor ens skattepligtige beløb ikke er blevet ændret når man kommer fra kontanthjælp og til førtidspension...

Mange er blevet registeret med beløbet både fra kontanthjælpen og fra førtidspensionen...og skal betale skat ud fra at de får begge....hvilket de naturligvis ikke får...

Så tjek lige op på Skat og se om dit skattepligtige indkomst er rigtig...

En anden ting du måske bør overveje...det er SUPP - Supplerende Arbejdsmarkedspension...

Du kan læse mere om den her https://www.borger.dk/pension-og-eft...markedspension

Du betaler selv 1/3 og kommunen lægger så 2/3 oveni...men læs selv mere om ordningen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension