K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2017, 13:40   #21
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Jeps, men min sidste indtægt var således også 31 maj.

Og jeg har først fået "noget fast" netop nu, udover hvad jeg særskilt kunne søge om - fx husleje.

Mistymiss du kan jo godt prøve, jeg ved du er skarp på love , men du kan ikke finde en der siger at man skal fratages kontanthjælp for hele måneden man fængsels i, selvom der er den 19.

- kommunen kan heller ikke, ganske enkelt fordi der ikke findes sådan en paragraf, og derfor ender den i ankestyrelsen.

- Som en lille krølle på den historie fik jeg torsdag at vide at jeg ville have svar fra kommunen i min EBOKS senest fredag.

Guess what, der kom ingenting IGEN.

- Igen fordi de sylter sagen og ikke kan finde en paragraf i loven som skulle gøre det lovligt at tage kontanthjælpen for tiden INDEN man er fængslet.

Men jeg må jo prøve igen her mandag morgen, den telefondame på kommunen blir nok træt af mig, men så må de komme med et svar, jeg stopper ikke før de stopper med at lyve eller udbetaler pengene for 19 dage.
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2017, 13:48   #22
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Principafgørelsen siger det. Så jo, det kan jeg godt.

Det de lægger vægt på i principafgørelsen:
"§ 11. Kommunen yder hjælp i form af integrationsydelse, uddannelseshjælp, kontanthjælp, tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og tilbud i medfør af integrationsprogrammet efter integrationsloven.

Stk. 2. Det er en betingelse for at få hjælpen,

1) at ansøgeren har været ude for ændringer i sine forhold, f.eks. i form af sygdom, arbejdsløshed eller samlivsophør,

2) at ændringerne bevirker, at ansøgeren ikke har mulighed for at skaffe det nødvendige til sin egen eller familiens forsørgelse, og

3) at behovet ikke kan dækkes gennem andre ydelser. "

Og det mener de at man ikke opfylder, hvis man er varetægtsfængslet, og derfor forsørget af kriminalforsorgen.

Jeg prøver på at forklare dig hvad tanken bag deres principafgørelse er, så du evt kan prøve at argumentere imod den.
Nu ved jeg ikke hvor meget du fik fra kriminalforsorgen, men hvis det ikke var særlig meget, kan du argumentere for, at behovet IKKE blev dækket af denne ydelse alene.
Og at det at du fik penge fra kriminalforsorgen, IKKE var nok, til at du kunne skaffe det nødvendige til din egen forsørgelse
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2017, 16:02   #23
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Jeps

De skriver det jo selv.

Jeg har jo netop været ude for ændringer. Ikke engang kun en af dem men allesammen, skilsmisse, sygdom og andet der gør jeg ikke kunne forsørge mig selv på anden vis.

Jeg har ikke modtaget penge nogen andre steder fra i den periode det handler om.

Du siger det mener de ikke man opfylder hvis man er varetægtsfængslet. Jeg var IKKE varetægtfængslet, det er bare kommunens forkølede forklaring på det.

At jeg fik 10 kr i timen af kriminalforsorgen er jo ligemeget i det regnestykke, for det regnestykke er jo for tiden i fængsel, ikke før
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2017, 17:07   #24
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Du skal ikke fokusere på perioden du optjente den kh.
Det var lidt det jeg ville frem til, med su-eksemplet.
Når man er i fængsel/varetægtsfængslet, må man antage at det er samme regler.
Man kan ikke få kontanthjælp imens man er i fængsel. Blandt andet, tænker jeg, fordi man jo i den periode, ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet.

Jeg ved godt at du udelukkende mener at du skal have kh, for dagene før du blev fængslet.
Det principafgørelsen lægger vægt på, er forholdende for udbetalingsdatoen.

"Ankestyrelsen lagde i den forbindelse til grund, at det var en betingelse for at få kontanthjælp, at den begivenhed, som oprindelig udløste behovet for kontanthjælp, fortsat bevirkede, at ansøgeren ikke havde mulighed for at skaffe det nødvendige til sin egen eller familiens forsørgelse, og at behovet ikke kunne dækkes gennem andre ydelser."

Man mener simpelthen, at fordi du er i fængsel på udbetalingsdatoen, bliver du allerede forsørget af kriminalforsorgen.
Og derfor er dit behov dækket af en anden ydelse, og du kan godt forsørge dig selv med de penge du får.

Så det jeg tænker ville give mening at lægge vægt på, er ikke at du var berettiget de 19 dage. Men derimod at du fik så få penge fra kriminalforsorgen, at du IKKE kunne forsørge dig selv, og at dit behov IKKE blev dækket til fulde, af pengene fra kriminalforsorgen.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2017, 22:35   #25
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Ja jeg ved godt at kommunen læser den afgørelse som fanden læser biblen

Men selv hvis jeg slet ikke skulle i fængsel, lad os sige på ferie i udlandet i 2 mdr, så mangler der stadig 19 dage.

Og selv hvis man ser på det helt isoleret set - ikke have mulighed for at skaffe det nødvendige til egen eller familiens forsørgelse....

Den er også mere end opfyldt. Et er at jeg ikke selv fik mad, men min datter fik dermed heller ingen børnepenge XD.

Til din afsluttende bemærkning: Det giver jo ikke mening at sige at det kriminalforsorgen "forsørgede med" var utilstrækkeligt, for den periode jeg snakker om er jo INDEN jeg overhovedet kom i fængsel.

Jeg er helt med på at man ikke får kontanthjælp som fængslet.

Men som kræftramt syg borger gør man (selvom man burde få førtidspension, hvilket jeg så også gør nu)
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2017, 23:02   #26
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Du mener vel at ankestyrelsen læser loven, som fanden læser biblen?
For afgørelsen konkluderer at borger i den omtalte sag, ikke er berettiget til den kontanthjælp.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2017, 01:18   #27
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Hej Misty.

Så skal man jo lige nærlæse, ankestyrelsen gav klageren ret, og så klagede kommunen igen bagefter og fik ret i et eller andet psykopatisk politisk "spil".

Det kan godt være at jeg "læser biblen forkert" men så vil jeg ha en dommers ord for det og ikke en tilfældig socialrådgivers på kommunen.

Uanset om jeg får ret eller ej er det allerede ulovlig hvis ikke ankestyrelsen har fået min klage, og derfor er det dem jeg ringer til mandag morgen og spørger om de overhovedet har fået min klage.

Den her sag lugter alt for meget af at den "syltes" fordi "man" tror at nu jeg har fået førtidspension glemmer jeg alt om de 19 dage. Min datter har sgu da ikke fået børnepenge endnu af den grund !

- og min privatøkonomi smadret, jeg har lige gået 2 uger og købt pasta for tomme flasker.

Alt er godt fremover med førtidspension, men det fritager dem ikke for det økonomiske kaos de skaber når der mangler 10.000 kr i privatøkonomien.
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2017, 08:16   #28
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Nå, NU skete der noget - eller gjorde der?

Nu ringede jeg til kommunen og fik fat i en jeg har snakket med tidligere. Ville gerne vide dels - i kan være uenige i at jeg skal havde penge - men er den så sendt til ankestyrelsen? - og hvorfor fik jeg ikke et brev i fredags når i lovede det højt og helligt?

- Men hun siger så at der sådan set "er lagt op til" at jeg skal have de 19 dages kontanthjælp nu, det skal kun lige godkendes af "chefen" - som er en 3. person, men brevet er allerede skrevet der skal bare trykke på "afsend"-knappen til mig.

Da godt de vågner op når man snakker om ankestyrelsen og på K10.dk gad vide om de kigger med her

- Så kan jeg måske snart få betalt de regninger jeg ikke kunne pga det i fængslet - børnepenge til min datter fx.

Skal nok opdatere her om jeg nu rent faktisk får et brev/penge - senest i morgen sagde hun.

Og ja jeg spurgte lige om hun var igang med at sylte sagen endnu en dag

Men hun gav mig helt ret i at jeg overhovedet ikke var behandlet ordenligt i hele denne sag, og hun ville personligt gå hen til den chef og sige KOM SÅ IGANG....

Så nu håber jeg der også er handling bag ordene og ikke mere syltning

Hun sagde i al fald at brevet allerede var skrevet og "der var lagt op til at jeg fik ret"uden hun gik alt for meget ind i sagen selv (telefonpasserpige)

Hendes chef havde bare ikke trykket på send/godkend knappen i fredags, men det gør hun så i dag

- og hun gav mig i øvrigt 100% ret i at jeg ikke var blevet behandlet korrekt i denne sag, så noget tyder på at de "ligger sig fladt ned og betaler det de skal"

Men jeg vil se pengene på min konto inden jeg konkluderer at denne sag er slut

EDIT: hov undskyld for mange posts kort efter hinanden, webmaster kan redigere det om nødvendigt?
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2017, 09:17   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fuerzzzs1 Se meddelelser
EDIT: hov undskyld for mange posts kort efter hinanden, webmaster kan redigere det om nødvendigt?
Indenfor de første (husker ikke hvor mange) timer kan du selv redigere i dine indlæg.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2017, 10:49   #30
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Så nu skete der noget - her er det ordret:

Medhold i klage og regulering af skat
Ydelses
service
har modtaget din klage af
4.7.2017 samt mails af 23.8.2017 og 29.8.2017
.
Sagen er gennemgået igen og det vurderes
,
at klagebehandlingen ikke har været korrekt. Derfor får
du medhold på grund af procedurefejl i sagsbehandlingen.
Det betyder, at du får udbetalt kontanthjælp for perioden 1.

19.6.2017.
I alt bliver der udbetalt 6.879,40 kr. til din NEM konto.
Det be
mærkes, at afgørelsen om, at du ikke er berettiget til kontanthjælp på udbetalingstidspunktet
den 30.6.2017 ses at være korrekt. Det er alene procedurefejl i klagesagen, som har ændret afgørel-
sen.
Du har i din mail af 23.8.2017 bemærket, at du er trukket
fuld skat af det beløb
, som
du har modta-
get i forbindelse med God løsladelse
den 7.8.2017
.
Da du ikke har anvendt dit fradrag i 2 måneder, er der foretaget en ny beregning og du får udbetalt
1.887 kr. til din NEM konto.
Beløbet er beregnet således
God lø
sladelse
5
.
956 kr.
Fradrag
4
.
838 kr.
39% i skat af
1
.
118 kr.
I alt skal du betale 436 kr. i skat. Der er tidligere
trukket 2.323 kr. i skat. Du har derfor fået reguleret
skatten med 1.887 kr.
Jeg skal beklage at klagebehandlingen har været lang og h
ar overskredet den varslede tid på 6 uger.
Med venlig hilsen

- Sjovt som de lige skal pointere at de stadig ikke mener jeg har ret, men det har jeg på en måde alligevel så de udbetaler pengene. Og endda med reguleret SKAT. Så passer pengene bedre nu !

Her kan man bemærke at hun beklager at overskride de varslede 6 uger til sidst - det skulle max have været 4 uger helt fra starten af XD

Sidst redigeret af fuerzzzs1; 04-09-2017 kl. 10:53.
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension