K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Midlertidig Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Midlertidig Førtidspension Her vil vi sætte fokus på emnet midlertidig førtidspension, samt følge meget nøje med i hvordan politikkernes revurdering af førtidspensions loven forløber.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2008, 18:47   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elastikken Se meddelelser
Mange tak for svar - jeg kan godt se at det er et luksusproblem i sammenligning med mange andres - men jeg skulle lige have luft og håbede på svar!

Hvis jeg skulle have et logo - et "sig" eller fast signatur på denne side, ville det være Robert Storm Pedersens ord: "Det kræver en vis moral at sælge elastik i metermål"

Jamen så skal du bare ind i din profil og skrive det i din signatur
  Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 17:15   #12
Elastikken
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Elastikken er ny på vejen
Børnepensionen går jvf. Statsamtet ind og dækker de børnepenge, jeg skulle have betalt.
Det er jeg utrolig glad for og synes også, det er rimeligt.

Børnepenge er vel hjælp til underhold indtil barnet kan forsørge sig selv?
Elastikken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 18:07   #13
lippen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
lippen er ny på vejen
Børnepenge

Citat:
Oprindeligt indsendt af Elastikken Se meddelelser
Er der nogen der kan hjælpe med et svar?

Jeg har lige fået bevilliget midlertidig invalidepension fra min fagforening og børnepension til min datter på 17 år.
Det er jeg utrolig glad for.
Hun bor hos sin far, som jeg hidtil har betalt børnepenge til. Jeg tænkte, at når jeg ikke længere oppebærer løn, men har fået bevilliget midlertidig invalidepension og er på sygedagpenge, kunne de børnepenge jeg har betalt til ham erstattes af pensionspengene?
Er det rimeligt at jeg skal betale børnepenge?
(Hun har fået "mine" børnepenge i lommepenge til eget forbrug - han får selvfølgelig børnechecken fra det offentlige)
Jeg håber, nogen kan give mig et svar. Jeg er så gal over det, jeg anser for hans grådighed. (Pigen får yderligere penge til sig selv - og der går ikke noget fra ham!!!! - jeg kunne "slippe" lidt lettere = skal ikke betale børnepenge af en ret lille indtægt)

Elastikken

Hej

Vedr. børnepenge

Når man er førtidspensionist efter de gamle regler bliver børnepengene betalt men ikke efter de nye regler og det er jo dem du vil være under.

lippen
lippen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 00:17   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Nu er jeg altså forarget.

Vil det sige, at et barn STRAFFES for at finde et job med en "ekstrabeskatning" i form af tab af børnepenge?

Jeg troede, det skulle kunne betale sig at arbejde?

Jeg er også forarget!!
Jeg har en søn på 15 år som så gerne vil arbejde og tjene penge, men hvis han tjener over de 3300 kr brutto, så ryger de 1068 kr fra hans Far, som jeg jo ellers får hver måned til hans underhold (han får jo de penge i hånden). Ikke nok med det, så ryger der også en væsentlig del af min boligsikring hvis han overskrider bruttobeløbet, så jeg regnede ud at jeg ville miste omkring 2100 kr om måneden hvis han får et fritidsjob Og sagen er dén, at jeg ikke har råd til at han tjener over 3300 kr brutto, så nu arbejder han meget mindre end han har lyst til...og får færre penge end han reelt har brug for

Så man kan roligt skrive at systemet også er mystisk når det gælder børn og unge mennesker der lever i en familie hvor Mor eller Far er på offentlig ydelse. Straffen rammer flere generationer! ,,uha, har dit barn til hensigt at tjene penge, jamen så napper vi da lige din boligsikring i forbifarten og fratager jer børnepengene''....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Børnepenge/familiepleje alanabith Politik og Samfund 6 16-11-2012 15:31
Børnepenge Jens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 19-02-2010 13:04
børnepenge pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 8 13-10-2008 23:56
Førtidspensionist og børnepenge Dean Nyttigt at vide for Førtidspensionister 8 16-08-2008 14:25
Børnepenge Hejdien Dit og Dat 3 13-02-2007 14:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension