K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2012, 09:10   #1
jonah
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 50
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
jonah er ny på vejen
Krav fra Venstre på reformer

Venstre siger at de vil komme med krav om at se
om dem som er på förtidspension kan blive hivet
ud af ordningen.
Se Berlingske idag.
jonah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 09:33   #2
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jonah Se meddelelser
Venstre siger at de vil komme med krav om at se
om dem som er på förtidspension kan blive hivet
ud af ordningen.
Se Berlingske idag.
Det har Mette Frederiksen så AFVIST i nyhederne til morgen, det er en FREMADRETTET reform, så dem som har førtidspension burde ikke frygte reformen.

Hun lagde meget vægt på at fpér i dag ikke skal gå i uvished og frygt.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 09:37   #3
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
Det har Mette Frederiksen så AFVIST i nyhederne til morgen, det er en FREMADRETTET reform, så dem som har førtidspension burde ikke frygte reformen.

Hun lagde meget vægt på at fpér i dag ikke skal gå i uvished og frygt.

er det også med flex som er allerede godkendt?
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 11:31   #4
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Løkke siger alle pengene skal gå direkte i statskassen. Der skal ikke laves aftaler med enhedslisten om at lave nye udgifter for besparelserne (der menes nok udviklingsforløb=kontanthjælp og ikke FP/DP sats, ingen styrket psykiatri osv.). Plus at han vil have en plan for at kunne trække folk fra FP og fleks i ordinær beskæftigelse.

Og så vil venstre ikke stemme for nogen reformer før der er en komplet 2020 plan.

Jeg håber på mest mulig uenighed, så det trækker ud, og især at V og regeringen ikke kan blive enige. Så de bliver mere afhængige af støtte hos partier som EL og DF til reformerne.

Håber så meget at nå en permanent FP på 2003 ordningen.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 12:13   #5
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Min egen mening er at den KUN bliver fremadrettet MEN man kunne godt forestille sig at man ville gøre det nemmere for nuværende førtidspensionister (min selv incl.) der gerne vil igang igen ....jeg tænker på at man måske kunne prøve at komme i arbejdsprøvning uden at "satse hele puljen" (miste førtidspensionen) ....jeg tror at mange idag gerne ville gøre et forsøg hvis det var fuldstændigt konsekvensfrit og de kunne beholde pensionen hvis det ikke gik.......men det er bare min personlige mening
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 12:21   #6
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ja. Mener dem på ordningen fra før 2003 har fået en garanti for, at de ikke mister ftp'en igen, hvis de vil prøve kræfter med arbejdsmarkedet, og det viser sig ikke at bære. Kunne måske udviddes til også at gælde dem på den "nye" ordning også...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 12:24   #7
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Ja. Mener dem på ordningen fra før 2003 har fået en garanti for, at de ikke mister ftp'en igen, hvis de vil prøve kræfter med arbejdsmarkedet, og det viser sig ikke at bære. Kunne måske udviddes til også at gælde dem på den "nye" ordning også...

Det kunne være dejligt hvis det også kunne komme til at gælde den nye ordning i en eller anden udformning
Efter at have gået hjemme i 5 år er jeg nået til et punkt hvor jeg har fået det så meget bedre at jeg vil gøre alt for at give arbejdsmarkedet et forsøg igen....
Jeg savner kollegaer helt vildt og at kunne kende forskel på om det er tirsdag eller fredag
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 12:24   #8
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Sådan håber jeg også det bliver Mr. Bean. De besparelser der måtte blive, syntes jeg bør gå til forebyggelse, så færre får brug for FP og fleks. Især i psykiatrien. Da der har været stå stor stigning i antallet af psykisk syge, som mig, der er endt med varige liderlser.
Der måske kunne have været undgået med rettidig og grundig indsats.

Og så skal der også bruges ressourcer på dem, der lige som dig, gerne vil vende tilbage til arbejdsmarkedet. Idag kan man vist godt, uden risiko for at miste FP. Jeg mener den bare bliver gjort hvilende, men er ikke sikker. Mange har nok også brug for støtte i en tilbagevenden.
Egentlig kort sagt, jeg håber de bliver mere støtte til gulerods princippet hvor der intet er at tabe, og at der ikke bliver nogen, "kærlige spark" tiltag.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 12:25   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Min egen mening er at den KUN bliver fremadrettet MEN man kunne godt forestille sig at man ville gøre det nemmere for nuværende førtidspensionister (min selv incl.) der gerne vil igang igen ....jeg tænker på at man måske kunne prøve at komme i arbejdsprøvning uden at "satse hele puljen" (miste førtidspensionen) ....jeg tror at mange idag gerne ville gøre et forsøg hvis det var fuldstændigt konsekvensfrit og de kunne beholde pensionen hvis det ikke gik.......men det er bare min personlige mening
Det står klart i loven, at det er kommunen som vurderer om ens arbejdsevne er blevet forbedret. Jeg synes, at det er meget risikabelt at påbegynde et arbejde hvis man selv er ikke helt sikker på om man kan klare det på længere sigt.
Man kan nemt overvurdere sine evner…..

Men på den anden side, hvis man har overskud til at arbejde, så har man ikke brug for FP.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 12:32   #10
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det står klart i loven, at det er kommunen som vurderer om ens arbejdsevne er blevet forbedret. Jeg synes, at det er meget risikabelt at påbegynde et arbejde hvis man selv er ikke helt sikker på om man kan klare det på længere sigt.
Man kan nemt overvurdere sine evner…..

Men på den anden side, hvis man har overskud til at arbejde, så har man ikke brug for FP.
Jeg vil gerne lige slå fast at jeg ikke kunne drømme om bare at tage et job ....det skulle selvfølgelig gå gennem kommunen...lige efter bogen ....min uddannelse er for øvrigt totalt forældet og jeg skulle i gang med revalidering eller lign.
Jeg kunne bare godt tænke mig at forslå kommunen en evt. arbejdsprøvning hvor jeg kunne beholde min pension i tilfælde af at det ikke gik.
Jeg er kun 43 og det offentlige ville jo spare millioner hvis jeg kom igang igen. Så jeg ville ikke kunne se logikken i at de ikke ville hjælpe mig (men jeg er måske også lidt naiv )
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor egentlig reformer? Mileo Politik og Samfund 0 25-04-2013 13:58
Venstrefløjen i opgør om reformer Thomas1981 Politik og Samfund 12 04-03-2012 22:20
Flere reformer PiaCP Politik og Samfund 20 10-01-2012 15:48
Flere danskere vil mærke reformer Webmaster K10 Nyheder 0 03-06-2010 00:30
Alle reformer aflyst ! Stella Politik og Samfund 7 19-08-2009 23:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension