K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2011, 07:33   #11
Hero
Føler sig hjemme på K10
 
Heros avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 32
Styrke: 13
Hero er ny på vejen
Hej igen

Først vil jeg undskylde for de 2 tråde, jeg er helt ny på sådan noget og troede ikke den første var "gemt". Sorry. Tak for hjælpen med at få styr på det ;-)

Udover det, tak til alle for de mange svar. Jeg ved endnu ikke om jeg skal være urolig og tænke på det hele tiden, eller om jeg bare skal lade det gå sin gang. Min mand er mere typen, der tager en dag ad gangen. Nogle gange tænker jeg også om det har været for nemt indtil videre. Han har gået sygemeldt på kontanthjælp gennem de sidste 3 år, men fik først stillet den første diagnose i april sidste år. Vi har først snakket FP med SB i sommers. Nå, men vi må vente og så. Vi skulle meget gerne snart få referat fra det tværfaglige møde, så vi kan se nøjagtig hvad de har snakket om.

Hvis vi skal søge aktindsigt, er det så noget der skal søges om, eller er det bare noget vi ringer til kommunen og siger vi gerne vil have?

Hilsen SusanneHN
Hero er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 07:35   #12
Hero
Føler sig hjemme på K10
 
Heros avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 32
Styrke: 13
Hero er ny på vejen
Til Peter.

Vi er de heldige vinder af den lille ø Mors, så der er et stykke vej til Sjælland......
Hero er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 08:03   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SusanneHN Se meddelelser
Hvis vi skal søge aktindsigt, er det så noget der skal søges om, eller er det bare noget vi ringer til kommunen og siger vi gerne vil have?

Hilsen SusanneHN

Du kan benytte denne formular, som findes under nyttige links: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Det kan være en god idé, at aflevere den personligt ved jobcenterets skranke og bede om kvittering på, at den er afleveret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 09:12   #14
Hero
Føler sig hjemme på K10
 
Heros avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 32
Styrke: 13
Hero er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du kan benytte denne formular, som findes under nyttige links: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Det kan være en god idé, at aflevere den personligt ved jobcenterets skranke og bede om kvittering på, at den er afleveret.

Mange tak. Den er hermed sendt afsted på mail, med anmodning om kvittering for læsning. Det må være godt nok, ellers prøver vi i papirformat om en uges tid :-)
Hero er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 10:00   #15
Hero
Føler sig hjemme på K10
 
Heros avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 32
Styrke: 13
Hero er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det betyder kort og godt, at hvis den nye neurologiske udtalelser ikke taler om forbedringer, så bliver din mand indstillet til en førtidspension, efter § 18, det er den paragraf, hvor kommunen "sagtens" kan se at der ikke er mere at komme efter...
Tanken bag denne paragraf er at de skal gå glat igennem pensionsnævnet. Dog er der en stigende tendens til at pensionsnævnene rundt omkring "underkender" sagsbehandlers vurdering.

I jeres tilfælde, tror jeg dog ikke i skal være nervøse, for det lyder jo som om både sagsbehandler og lægekonsulent er enige.

At der skal foretages en ny undersøgelse er der ikke noget underligt i. Det er jo immervæk 5 år siden sidst, og meget kan jo ændre sig, både op og ned.
Er du sikker på at en indstilling betyder § 18???

Han har nu været til undersøgelsen hos neuropsykologen - nogle ting var blevet bedre, andet ringere, så alt i alt det samme. Nu venter vi på hans udtalelse og at sb også modtager dem.

Er vi ved at være ved vejs ende nu - vi trænger så meget til noget ro....
Hero er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 10:20   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja indstilling betyder en §18 sag
så det er en halv sejr
først når sagen er godkendt at et pensionsnævn, er man sikker på pension
men hvis lægekonsulenten og sagbehandler er enig i pension
så er man kommet langt

held og lykke med det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor langt har i på arbejde ? Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 6 28-04-2012 11:02
Hjælp... hvor langt skal man synke?? Rie82 At søge førtidspension 53 28-02-2012 05:30
Hvor langt er jeg? Mulle83 Dit og Dat 2 12-01-2012 15:10
Hvor langt må de gå? Peppe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 14-06-2010 15:19
hvor langt er man Fodfolket Alt det andet 13 21-12-2009 23:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension