K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2010, 08:07   #1
Rexronjas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
Rexronjas er ny på vejen
Fleksjob og fritid/hobby

Hej
Jeg har en lille forespørgsel...
Kan en arbejdsgiver blande sig i hvad man foretager sig i sin fritid når man er i et fleksjob???
Jeg tænker på om de kan have den vurdering at hvis man kan overkomme at have fritidsinteresser så kan man vel også overkomme flere timer i fleksjob..
Jeg er i et fleksjob på 16 timer om ugen... jeg har dårlig ryg, men har talt med en fysioterapeut om hvad golfspil kan gøre for min ryg og blev anbefalet det da det godt kan være med til at styrke ryggen.... Derudover laver jeg slægtsforskning, men ikke sådan at jeg render på Landsarkivet i tide og utide, men mest laver det fra internettet af....
Jeg har en kollega som ikke kan forstå at jeg kan holde til det når jeg ikke kan holde til et fuldtidsjob... Selv mener jeg at det ikke kan komme hende ved... og har mest lyst til at bede hende om at blande sig uden om.... Det er en folkeskole jeg er i fleksjob på... så det er jo offentligt...

Men kan jeg bede hende om at blande sig uden om??

Rexronjas
Rexronjas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 08:30   #2
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Hej

Jeg mener ikke det kommer nogle ved hvad du laver i din fritid, du skal jo netop træne din ryg, for ellers bliver det meget være........ har selv dårlig
ryg.

Jeg syntes godt du kan sige til hende at det er vigtigt du træner, for eller
kan det jo være at du ikke kan arbejde de timer du gør nu,

Jeg skal selv til at søge fleksjob, har tænkt ....... jeg træner hver dag, elllers
hænger mit liv ikke sammmen, så jeg kan få de samme problemer.

Hilsen Bonnie
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 10:38   #3
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg ved ikke om man må eller ej. Men jeg ved at hvis du lægger dig ned i sofaen når du kommer hjem og ikke står op før end du skal i seng, så bliver dine muskler så slappe at du slet ikke kan komme nogen steder. Og det tror jeg nok jeg ville smide i hovedet på folk der blander sig!
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 10:52   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Folk kan have ondt et vist sted,over flex ordninger.

Du kan godt bede hende om at blande sig uden om, men du kommer nok længer, med at fortæle at golfen ,ikk er på ilide vevo og iøvigt er med til at styrke og vedlige holde din ryg.og slægts forskning er er afslapning og opladning for dig for der er vil noget i den stil vil jeg tro.

Men det er da nok rigtigt at hvis man fylder kalenderen med hobbys så er der måske ikk meget arbejds evne tilbage,men det er der jo slet ikk tale om..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 11:08   #5
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Der er jo også forskel på om man går 18 huller på golf bane eller man nøjes med 9 eller mindre. Mange har jo den opfattelse at når man siger man spiller golf ja så går man mindst 18 huller 5 gange om ugen og man slæber sin bag på ryggen.

For mit eget vedkommen så bruger jeg også golfen til at styrke min ryg, men jeg spiller aldrig når det er for koldt eller blæser for meget. Jeg går aldrig 18 huller og baggen den er enten på en el vogn eller en vogn med 3 hjul så den ikke er tung for mig at køre. Og så vælger jeg jo kun at spille golf når jeg ved at jeg kan tillade mig en dag eller 2 på langs hvis jeg alligevel for taget for hårdt fat. Og så forklar dem at det er den måde du træner din ryg, i samarbejde med din behandler.

Forskeller på fritid og job er jo også at i sin fritid kan man tillade sig mange pauser, og holde det tempo, man nu kan holde til, det er ofte straks være hvis det er på jobbet man gør det. Så selv om du bruger f.eks. 3 timer på slægtsforskning, ja så er den faktiske tid måske kun 1½ time fordi resten af tiden er gået med at rejse sig og gå lidt rundt, hente en kop kaffe osv...

Så forklar dine kollegaer, hvordan du dyrker dine fritids interesser og prøv lige og hør dem ad om de ville undvære deres fritids interesser ? Du har vel lige så meget ret til et liv med fritidsinteresser som de har, du er vel ikke mindre vær end dem bare fordi du er blevet syg.

AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 11:41   #6
Rexronjas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
Rexronjas er ny på vejen
Hej
Nej jeg går bestemt ikke 18 huller og har heller ikke endnu prøvet at gå 9 huller , men jeg føler at det er godt for min ryg... Slægtsforskningen er på ren afslapningsbase og det er ikke sådan at jeg laver hverken det eller golf flere timer daglig...
Men jeg synes bare at det er princippet i at nogle tror de skal blande sig i ens fritidsinteresser og man får den stukket i hovedet " hvordan kan du holde til det når du ikke magter et fuldtidsjob".

Rexronjas
Rexronjas er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fritid fleksjob Gin Fremtiden for fleksjob og førtidspension 40 25-06-2013 07:19
Hobby bumbum40 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-02-2010 08:26
Fleksjob og fritid Rexronjas Spørgsmål ang fleksjob 18 17-04-2009 19:45
Førtidspension og indtægtsgivende hobby Trine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 29-05-2008 22:51
Snagen vedr. hobby bumblebee Dit og Dat 15 11-04-2008 15:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension