K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2017, 21:48   #11
lånlån
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2017
Indlæg: 7
Styrke: 0
lånlån er ny på vejen
Et af af de steder jeg har lån forklarede jeg min situation til tidligere, men de var ret ligeglade. Vil dog forsøge igen.
lånlån er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 23:49   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har en mistanke om, at du forveksler RKI med gældssanering, som er noget helt andet.

Jeg har ingen erfaring med at forhandle om gæld, men jeg forestiller mig, at du skal gøre det klart for dine kreditorer, at medmindre de accepterer, at stoppe med at lægge renter på, så er du nødt til, at stoppe med at betale.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 23:58   #13
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Du ved du ikke kan betale dine forpligtelser. Du må ikke optage lån når du ved du ved du ikke kan betale tilbage. Blot fordi du nævnte at du bliver nødt til at låne for at have penge resten af måneden.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2017, 07:24   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu har jeg arbejdet med gæld sanering

med en gæld på 75000 og afdrag på 4500, får du det aldrig,

vil kontakte dem og forklarer dem problemet, vi post/mail vil de ikke hjælpe så stop betaling så ryger du i fogde retten, hvis du ikke ejer noget, vil de gerne forhandle på det tidspunkt med laver afdrag måske også rente stop, men er dine lån ret nye er det svært men forhandel med dem, du har jo noget at betale med
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2017, 09:38   #15
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Jeg ser Luksusfælden på tv3 næsten hver uge og noget af det der går igen og igen er at man ikke må lukke øjnene for sine kreditorer, men skal forsøge at lave aftaler med dem. Som en anden skrev, så vil de hellere have lidt penge end ingen penge og det betyder også noget om man har viljen men ikke pengene til at betale.

Så hvis jeg var dig, ville jeg starte med at ringe til dem og fortælle hvordan det ser ud. Du kan ikke miste noget på at gøre forsøget.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2017, 11:18   #16
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Man kan slet ikke få gælds sanering på kontanthjælp, så vidt jeg har forstået. Så den tanke skal nok under alle omstændigheder midlertidigt ud af billedet
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2017, 11:42   #17
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej man kan ikke få gældsanering på kh, man skal mindst have en indtægt i 3 mdr. før der søges. men ens gæld skal være 8 gange større end det man tjener årligt, hørte jeg i tv forleden
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2017, 12:17   #18
lånlån
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2017
Indlæg: 7
Styrke: 0
lånlån er ny på vejen
Tak for jeres hjælp og svar.

Det kan være jeg kommer i et ressourceforløb tænker ikke jeg får pension eller fleksjob pga. Min alder.

Skal til et møde omkring det indenfor nogle måneder.

Vil det hjælpe på noget hvis det var?

Har været på kontanthjælp i 8 år med kronisk sindlidelse i den tungere ende. er ikke i stand til at arbejde fuldtid desværre.

De fleste lån er optaget på det seneste da jeg har været nødsaget til at betale nogle Osv.


Er det bedre hvis jeg kan finde en nødløsning at jeg først kommer i Rki når jeg er i ressourceforløb?

Sidst redigeret af lånlån; 22-03-2017 kl. 12:21.
lånlån er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2017, 14:09   #19
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lånlån Se meddelelser
Tak for jeres hjælp og svar.

Det kan være jeg kommer i et ressourceforløb tænker ikke jeg får pension eller fleksjob pga. Min alder.

Skal til et møde omkring det indenfor nogle måneder.

Vil det hjælpe på noget hvis det var?

Har været på kontanthjælp i 8 år med kronisk sindlidelse i den tungere ende. er ikke i stand til at arbejde fuldtid desværre.

De fleste lån er optaget på det seneste da jeg har været nødsaget til at betale nogle Osv.


Er det bedre hvis jeg kan finde en nødløsning at jeg først kommer i Rki når jeg er i ressourceforløb?
Din alder bør ikke være en hindring for at få fleksjob.
Tror ikke det gør nogen forskel mht gæld, om du er i ressourceforløb eller på kh.
Det er først når du har en stabil indkomst i form af f.eks. ansat fleksjobber eller lignende
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2017, 22:24   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lånlån Se meddelelser
Har desværre været så dum at fået taget mange kviklån som har resulteret i at jeg nu ser RKI som eneste løsning.
Citat:
Oprindeligt indsendt af lånlån Se meddelelser
Er det bedre hvis jeg kan finde en nødløsning at jeg først kommer i Rki når jeg er i ressourceforløb?
Det undrer mig, at du tilsyneladende ser det som en løsning, på dine økonomiske problemer, at komme i RKI.
Jeg tror du har en misforstået opfattelse af hvad RKI er.

Prøv at læse indlæg 6 igen.

Hvad er det du forestiller dig, at RKI kan gøre for dig?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension