K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2017, 13:45   #31
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Hej igen Misty Miss
Nu hvor han har søgt kontanthjælp var han på arbejde igennem et vikarburo i går på 6 timer skal han så kontakte kommunen angående det arbejde ?
Ingen af os har prøvet dette før men jeg ved at han vil få nogle penge for hver time han arbejder. Kan du hjælpe mig ?
Mvh
MAKN
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2017, 13:54   #32
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ja, han skal oplyse om det, så kommunen kan modregne indtægten korrekt i hans kh. De vil nok bede om lønsedlen når den kommer
Når de modregner tager de hans løn før skat, efter amb og atp, og trækker fra hans kh før skat. De skal dog se bort fra 26,25 kr pr time han har arbejdet for den løn
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2017, 22:04   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MAKN1955 Se meddelelser
H
Nu hvor han har søgt kontanthjælp var han på arbejde igennem et vikarburo i går på 6 timer skal han så kontakte kommunen angående det arbejde ?
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Ja, han skal oplyse om det, så kommunen kan modregne indtægten korrekt i hans kh. De vil nok bede om lønsedlen når den kommer
I skal så bare være obs på, at hvis der er en måned hvor han ikke har haft nogen arbejdstimer, og dermed ikke en indtægt, så skal i oplyse dette til kommunen, da de ikke udbetaler hans kh før de har modtaget lønseddel.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2017, 08:22   #34
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Vovse
Det citat du skriver om dur ikke rigtigt i Min samlevers tilfælde han søger vidt og bredt og efterhånden er Hans samling af ansøgninger temmelig stor og ind imellem får han et vikarkob en dag. Men en gang for alle han vil gerne arbejde og han blev fyret efter at have været på samme arbejdsplads i 13 år og før den tid var han ikke arbejdsløs.
Mvh
MAKN

Han blev fyret da det var nedgang i ordrer på arbejdspladsen.
Mvh
MAKN
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2017, 08:54   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MAKN1955 Se meddelelser
Vovse
Det citat du skriver om dur ikke rigtigt i Min samlevers tilfælde han søger vidt og bredt og efterhånden er Hans samling af ansøgninger temmelig stor og ind imellem får han et vikarkob en dag. Men en gang for alle han vil gerne arbejde og han blev fyret efter at have været på samme arbejdsplads i 13 år og før den tid var han ikke arbejdsløs.
Mvh
MAKN
Hmmm, mine citater er fra henholdsvis dit eget og Misty Miss' indlæg.


Jeg reagerede på dette indlæg fra dig:
Citat:
Oprindeligt indsendt af MAKN1955 Se meddelelser
Nu hvor han har søgt kontanthjælp var han på arbejde igennem et vikarburo i går på 6 timer skal han så kontakte kommunen angående det arbejde ?
Ingen af os har prøvet dette før men jeg ved at han vil få nogle penge for hver time han arbejder. Kan du hjælpe mig ?
Mvh
MAKN
Og svarede med dette:
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
I skal så bare være obs på, at hvis der er en måned hvor han ikke har haft nogen arbejdstimer, og dermed ikke en indtægt, så skal i oplyse dette til kommunen, da de ikke udbetaler hans kh før de har modtaget lønseddel.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2017, 14:33   #36
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Vi var i dag på kommunen da vi bliver betragtet som samlevende i forhold til 225 timers reglen men fik af vide at det ikke kommer til at gå ud over min indtægt men hvad så når jeg skal på fleksydelse vil jeg så ikke kunne søge om boligsikring ? Mit helbred er sådanne at jeg ser frem til sidste dag på arbejdsmarkedet og kan lave andre ting.
Mvh
MAKN

Mener at vi bliver betragtet som ægtepar ? Kan de det ?
Mvh
MAKN
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2017, 16:21   #37
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
https://www.borger.dk/arbejde-dagpen...sreglen-ugifte
http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&...vBIx8yTumXIs8Q
Citat:
Konsekvenser hvis du ikke er gift

Hvis din uddannelseshjælp eller kontanthjælp inklusive evt. barselseller
aktivitetstillæg udgør 14.808 kr. for forsørgere eller 11.143 kr. for
ikke-forsørgere pr. måned, får du nedsat din hjælp med 1.016 kr. om
måneden, hvis du ikke opfylder kravet om arbejde.
Hvis din uddannelseshjælp inkl. evt. barsels- eller aktivitetstillæg
eller kontanthjælp er lavere end 14.808 kr. for forsørgere eller
11.143 kr. for ikke-forsørgere pr. måned, får du nedsat hjælpen med
508 kr. om måneden, hvis du ikke opfylder kravet om arbejde.
Hvis du ikke er gift og modtager uddannelseshjælp på SU-niveau eller
integrationsydelse, får du ikke nedsat hjælpen.
Som du kan se ovenfor så må de ikke behandle jer som gifte hvis I kun er samlevende, der står dog noget om specielle regler hvis I har været gift og nu er blevet skilt.

Men jeg kan ikke forstå at de blander ægteskab ind i det hvis du er fleksjobber, det er kun kontanthjælp og lignende ydelser som er ramt af 225 timers reglen.
Normalt er ægteskabskonsekvensen af 225 timers reglen at ægtepar som begge er på kontanthjælp mister den ene kontanthjælp hvis ikke begge lever op til kravet.
Selv hvis den ene ægtefælde som er på kontanthjælp er fritaget for 225 timers reglen kan den raske ægtefælde godt miste hele sin kontanthjælp, men det er kun gifte par som kan rammes og ikke samlevende.

Hvis du ikke er på kontanthjælp og/eller I ikke er gift, jamen så skal din samlever have samme "straf" som en enlig, i tilfældet at h*n ikke lever op til arbejdskravet.

Med hensyn til boligstøtte så kender jeg ikke reglerne så godt men mener at støtten deles i to, en halvdel som er din og en anden halvdel som er din samlevers.
Du får stadigt som fleksjobber det samme i boligstøtte som du hele tiden har gjort mens din samlevers boligstøtte kan blive beskåret pga. kontanthjælpsloftet, der jo er uafhængigt af 225 timers reglen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2017, 19:05   #38
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Det er ikke mig som er på kontanthjælp men min samlever og vi har aldrig været gift det har jeg prøvet i 24 år og har ikke tænkt over det for vi har det godt som vi har det. Skal vi klage over afgørelsen til kommunen?
Mvh
MAKN

Sidst redigeret af MAKN1955; 21-04-2017 kl. 19:08.
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2017, 20:01   #39
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Har I fået en afgørelse så har I 28 dage til at klage !!!!

Nu ved jeg ikke hvad afgørelsen går ud på, måske du kan skrive hvilke sanktioner kommunen har afgjort at I skal have så kan vi bedre vejlede.

Hvilke sanktioner vil kommunen foretage over for din samlever og hvor kommer ægtefælde problemet ind når de ikke rører ved din indtægt?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2017, 22:03   #40
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Kommunen skriver at vi betragtes som samlevende og at det er i forhold til 225 timers reglerne hvor vi i følge kommunen kan blive gift men det er vi jo ikke men de skriver det i en partshøring om han er samlevende / enlig i forhold til indplacering på kontanthjælpsloftet.
Når så vi kommer til oktober så kommer jeg på fleksydelse det samme som efterløn og jeg har høje udgifter til medicin kan jeg så søge om hjælp hertil eller halv boligstøtte fordi jeg til den tid vil miste ca. 1500kr pr måned.
Mvh
MAKN
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension