K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2017, 15:53   #91
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hvis du ikke allerede har den med i samlingen kan du måske også bruge denne:
http://www.ft.dk/samling/20161/almde.../285/index.htm

Spørgsmål 285 (svar samme som spørgsmål 284).

Stillet af: Finn Sørensen (EL)
Til: beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen (V)
Dato: 24-01-2017

Spørgsmål 285
Citat:
Beskæftigelsesudvalget har i brev af 24. januar 2017 stillet følgende spørgsmål nr. 285 (alm. del), som hermed besvares. Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Finn Sørensen (EL).
Spørgsmål nr. 285:
”I forlængelse af svar på S 498 bedes ministeren forklare, hvorfor "sengepraktik" er et "skånehensyn" hvis det anvendes i forbindelse med en virksomhedspraktik, hvorimod det ikke er et "skånehensyn" hvis det anvendes i ressourceforløb, og at ministeren derfor ikke mener, at det er i overensstemmelse med loven, hvis det anvendes i ressourceforløb.”

Svar:
Jeg henviser til mit svar på spørgsmål BEU alm. del spørgsmål 284.
Venlig hilsen
Troels Lund Poulsen
Spørgsmål 284
Citat:
Beskæftigelsesudvalget har i brev af 24. januar 2017 stillet følgende spørgsmål nr. 284 (alm. del), som hermed besvares. Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Finn Sørensen (EL).
Spørgsmål nr. 284:
”Vil ministeren henvise til, hvor det fremgår af lovgivningen, at borgere i ressourceforløb ikke skal have sengen med på virksomheden, hvis tilstedeværelse på en virksomhed indgår i ressourceforløbet?”

Svar:
Jeg vil gerne endnu engang slå fast, at ”sengepraktik” ikke er et begreb, der findes i beskæftigelseslovgivningen, og at det derfor ikke er et konkret tilbud, der kan indgå som led i den indsats, der skal hjælpe borgere tættere på arbejdsmarkedet.
Det gælder både for tilbud om virksomhedspraktik, der indgår som en del af indsatsen i et ressourceforløb, og tilbud om virksomhedspraktik til udsatte borgere i øvrigt, at indsatsen skal tilrettelægges individuelt med udgangspunkt i den enkelte borgers situation og behov, og at der skal tages de nødvendige skånehensyn. Tilbuddet skal samtidig altid have et reelt og meningsfuldt indhold
Det er det afgørende for, om et tilbud om virksomhedspraktik til en udsat borger, er i overensstemmelse med reglerne.
Det er samtidig vigtigt, at vi understøtter kommunernes arbejde med at styrke kvaliteten i ressourceforløb. Vi drøfter derfor aktuelt i forligskredsen bag reformen af førtidspension og fleksjobordningen, hvordan vi yderligere kan understøtte kommunernes brug af praktikforløb, så borgerne oplever dem som meningsfyldte og udviklende.
Jeg henviser i øvrigt til mit svar på spørgsmål S498 og BEU alm. del spørgsmål 245.
Med venlig hilsen
Troels Lund Poulsen

Sidst redigeret af Nørd; 24-07-2017 kl. 16:04.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2017, 17:44   #92
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Tak Nørd, det skal helt sikkert med .
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2017, 14:50   #93
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Har været til første rehab. møde i dag. Lægen/lægekonsulenten mente at andet smertestillende var behandlingsmulighed.

Jeg får 2x50mg. Gremadol Retard pr. dag.

Han syntes det var ganske forfærdeligt jeg fik Tramadol.

Men kan det passe at det ligefrem kunne være behandlingsmulighed ?
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2017, 19:16   #94
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Håber du misforstår titlerne...

Kære Tristan

Den faglige person, som sikkert har nævnt sin bekymring for Tramadol, er sikker "Sundhedskoordinatoren" fra Klinisk Funktion der kommer fra Regionen.

https://www.k10.dk/showthread.php?t=30036&page=3

Du nævner "lægekonsulenten" som ikke må have indflydelse i din sag, efter du har underskrevet den forberedende Rehabiliteringsplan.

"Tramadol" har netop været debatteret i offentligheden pga man nu mener, at patienterne bliver yderst afhængig af netop Tramadol.

En modedille, efter mine erfaringer. Jeg indtager lang stærkere smertestillende end hvad der er ordineret til dig. Tag en samtale med din praktiserende læge.

Men nu er det således at din praktiserende læge, skal al behandlingsforslag gå igennem. Din læge er indgang til al behandling og medicin ordination, nu du ikke er ved "Smerteklinikken" Drøft det med den praktiserende læge.

Du skal indtage den medicin, som DU har det bedst med og er ordineret af din læge.

Alle slige "behandlingsforslag" hører ind under forbud imod al tvang i den sociale sagsbehandling, som er forlænget frem til juli 2019.

http://bm.dk/da/Aktuelt/Nyheder/Arki...ehandling.aspx

Tidligere er dette link nævnt fra DUKH, men svaret her er forkert og ikke tidssvarende:

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...n-medicinering

Al tvang i den sociale sagsbehandling er forbudt. Undtagen samtale med psykolog og fysioterapi. Punktum!

Jeg forstår, at speciallægerne har oplyst, at en eventuel dese-operation ikke nødvendigvis vil afhjælpe dig i en grad som er nævnværdig og får ingen betydning for din arbejdsevne.

Spørgsmål:

Hvad ønsker DU? Førtidspension eller fleksjob, på få minutter om ugen til en stor løn, du og din familie kan leve godt og længe af?

Information: længden af andre fleksjob

https://www.k10.dk/showthread.php?t=30224

Hvordan har du det med en eventuel dese-operation i dag, med de gener og smerter du har NU?

Når man læser din tråd, ser på tidsforløbet, forstår din diagnose så kan man tillade sig at kalde det danske sociale system, med reformerne, for et ondskabsfuldt bizart system, som politikerne ikke forstår smerten af.

Et socialt system hvor de professionelle, helt tydeligt, ikke har den fornødne erfaring, uddannelse eller empati.

Bedste hilsner

Peter § 4 patient
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-09-2017, 09:22   #95
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Jeg får 2x50mg. Gremadol Retard pr. dag.

Han syntes det var ganske forfærdeligt jeg fik Tramadol.
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
"Tramadol" har netop været debatteret i offentligheden pga man nu mener, at patienterne bliver yderst afhængig af netop Tramadol.

En modedille, efter mine erfaringer. Jeg indtager lang stærkere smertestillende end hvad der er ordineret til dig. Tag en samtale med din praktiserende læge.
Ja, Tramadol er s'gi lige så vanedannende som kroniske smerter.

Hvis smerterne er kroniske, så man varigt skal tage smertestillende, hvad pokker er så problemet i, at medicinen er vanedannende.

Det er mit indtryk, at nogle mennesker har nemt ved at komme ind i et misbrug, så jeg synes det er fint man er obs på problemet, men hvis du i en længere periode har taget samme dosis, og ikke med jævne mellemrum ringer til lægen for at få en ekstra recept fordi du "tabte pille-pakken i toilettet" ell.l., så burde det ikke være et problem.

Jeg har taget Tramadol i over 10 år, samme dosis, 3x50 mg dagligt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2017, 09:49   #96
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ved godt at tramadol er meget omdiskuteret og der er mange meninger.

Bruger det selv som PN men er meget på vagt, for har også mødt en del i mit tidligere arbejde indenfor misbrugsområdet som var meget både fysisk og psysisk afhænig af tramadol og ønskede at komme ud af afhænigheden, hvilket dælme ikke var nemt
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2017, 11:14   #97
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Hold op hvor er jeg glad for svar herinde Mange tak.

Peter, jeg skal nu i sengepraktik 1 time om ugen. Jeg er bevilliget Taxi frem og tilbage, fys skal med ind over og har mentor der. Jeg ved udmærket at praktikken vil rive 4-5 dage ud af min kalender hver uge. Derfor ønsker jeg førtidspension nu.

Operation tør jeg stadig ikke med den risiko der er.

Jeg er ved at være godt og grundig slidt op af at være uafklaret, det fik jeg også tydeligt fortalt på mødet i går.

Har lige snakket med min læge som var noget uforstående overfor kritikken af mit medicin, men vi skal jo videre så han ville tage kontakt til Give smerteklinik, de vil så kontakte mig.

Og ja, Vovse hvorfor lave om på noget der virker for mig, fuldstændigt skørt .

Mange tak for link Peter, lige hvad jeg manglede .

Ps. Han var læge.

Sidst redigeret af Tristan .; 27-09-2017 kl. 11:21.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2017, 15:39   #98
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Hej igen .

Min nye sb. og jobkonsulent har stoppet min praktik med begrundelsen : Ingen udvikling, kan ikke øges i tid. ( 20 min. effektiv/uge ).

Fik i torsdags lavet LÆ 265, hvor lægen kun skriver jeg ikke må have rygbelastende arbejde.

Så vidt jeg ved er porten nu pivåben for ressurseforløb, og vil jeg da helst undgå.

Hvad skal jeg gøre ?

Nytter det at lave skriv om forværring af tilstand ved praktik ? . Smerteklinik har skrevet det.

Skal møde rehab. team igen d.1-2-18. Og da skal det helst være slået fast med 7 tommer søm at jeg kan altså ikke mere, og min tilstand kun forværres.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2018, 14:24   #99
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Jeg er i dag blevet indstillet til førtidspension .
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2018, 14:41   #100
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Dejligt kære Tristan, men.............

.... nu sælger vi ikke skindet, før bjørne er skudt.

Vi husker på, at det er kommunens Pensionsnævn der afgører din sag.

Alle andre "indstiller" og kan ikke "afgører" din sag.

Men det ser tilforladeligt ud.

Pensionsnævnet. ( kan være trist læsning men vi skal forstå mekanismen)

https://www.k10.dk/showthread.php?t=32798

Er du bekendt med om formanden for Pensionsnævnet også har siddet i Rehabiliteringsteamet og indstillet til sig selv, når han sidder, som formand i Pensionsnævnet?

Hvis JA er tiden sandsynligvis inde til, at flasken skal indkøbes, men ikke åbnes endnu.

Alt dette nævnt, ikke for at skræmme dig, men udelukkende for at du ser klinisk på din sag og er forberedt på alt.

Lad os høre nærmere.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension