K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2013, 18:25   #1
livniv
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2013
Lokation: Glostrup
Indlæg: 26
Styrke: 11
livniv er ny på vejen
ny flexjobber

hej med jer :-)

I ved helt sikkert mere end jeg gør

Jeg er i fredags blevet godkendt til flex i 5 år. De nye regler osv osv

Jeg har arbejde. Min chef har efter jeg kom til skade, lavet en flexjobstilling til mig.

Jeg har søgt lidt på nettet efter svar, men uden held.

Jeg har regnet lidt på det og jeg kommer til at gå ca 12000 kr ned i løn før skat

Kan jeg som ny flexjobber, gøre brug af den befordring hos skat, hvor jeg trækker det fulde km antal fra, selvom jeg også kørte i bil på job inden min ulykke? Det er ikke muligt for mig at tage det offentlige.

Hvad med akassen? umiddelbart ser jeg ikke længere nogen grund til at være medlem af denne og såvil jeg have en besparelse der?

Hvad med pension? Tidligere er der via mit job blevet sat ca 5000 ind pr mdr til min pensionsopsparing og det vil der ikke blive fremover. Har I selv oprettet en pensionsopsparing?

Er der noget jeg ellers skal vide/undersøge/have styr på?

påforhånd tak for hjælpen :-)
livniv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 19:56   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Tillykke med din flex bevilling og tillykke med jobbet

Du kan som udgangspunkt kun trække det samme fra i skat som før mht. transport.
Hvorfor kan du ikke bruge offentlig transport ?

A-kassen har du intet at bruge til længere - efterlønsordningen kan du blive i som fleksydelsesordning, hvis du er i den i forvejen.
__________________
Gitte

Godkendt til flexjob juni 2013, efter knap 1 års god sagsbehandling
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 20:00   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Prøv at ringe eller skrive til skat. For det er rigtigt at når der er regler om at man kan trække alt transport fra, bla. når du ikke kan benytte offentlige transport.
Ingen grund til at blive i a kassen, da du ikke kan få penge dagpenge hvis du er ledig som fleksjobber, istedet vil du få ledighedsydelse fra kommmunen.
Over dog at blive i fagforeningen, da de kan hjælpe ved problemer på jobbet, lønforhandlinger o.lign.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 20:27   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Prøv at ringe eller skrive til skat. For det er rigtigt at når der er regler om at man kan trække alt transport fra, bla. når du ikke kan benytte offentlige transport.
Ingen grund til at blive i a kassen, da du ikke kan få penge dagpenge hvis du er ledig som fleksjobber, istedet vil du få ledighedsydelse fra kommmunen.
Over dog at blive i fagforeningen, da de kan hjælpe ved problemer på jobbet, lønforhandlinger o.lign.
Med hensyn til din kommende pension, så får du jo kun af løndelen.. Det er jo ikke meget, men hvis du har råd, så kan du sagtens indbetale mere selv.

Dog trækkes der et særligt atpbidrag som er 5 % af dit flekslønstilskud. Dog max 500 Kr/md. Desuden skal kommunen af egen lomme give et tilskud til din atpkonto. (efter specielle regler)
Men 5000 kommer du næppe op på.

Da du kun betaler am-bidrag af løndelen er der lidt at hente her i forhold til tidligere.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 20:32   #5
livniv
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2013
Lokation: Glostrup
Indlæg: 26
Styrke: 11
livniv er ny på vejen
hehe tak :-) Blev ansat for 7 år siden i en fuldtidsstilling, så det er bare rigtig dejligt at jeg kan blive der, selvom jeg kun kan arbejde 13,5 time om ugen nu.

Det er gået hurtigt med kommunen, men det er nok fordi jeg havde job i forvejen.

mht det offentlige, så vil jeg skulle halvanden time tidligere ud af døren plus enten have en meget meget lang cykeltur eller gå tur foran mig, da jeg arbejder på landet. Min skade gør at jeg meget hurtigt blive træt og at jeg ikke længere kan cykle. Så det offentlige er slet ikke en mulighed.

jeg betaler ikke til efterløn. Ringer i morgen og melder mig ud af a-kassen

skal min læge underskrive noget papirer, hvor der står jeg ikke kan benytte offentlig transport til arbejdet?

tak for svar :-)

øv alt det med økonomi:-/

ikke nok med at hele livet skal leves anderledes end hvad man plejer og man har ondt hele tiden, så skal man også rammes på økonomien. Jeg ved ikke om jeg kan få det til at løbe rundt.. Håber PFA vil betale noget tilskud hver mdr. De er ved at behandle min sag, men jeg har ingen ide om hvad det beløb vil ligge på
livniv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 20:45   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af livniv Se meddelelser
øv alt det med økonomi:-/

ikke nok med at hele livet skal leves anderledes end hvad man plejer og man har ondt hele tiden, så skal man også rammes på økonomien. Jeg ved ikke om jeg kan få det til at løbe rundt.. Håber PFA vil betale noget tilskud hver mdr. De er ved at behandle min sag, men jeg har ingen ide om hvad det beløb vil ligge på
Har du regnet din kommende indtægt rigtigt ud ??? Det er altså før sket at nogen har taget sorgerne på forskud.

Vi har en beregner på fleksjoblolland, som kan give et fingerpeg.

Gigtforeningen har også en udemærket beregner. http://www.gigtforeningen.dk/et+godt...n+din+l%C3%B8n
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 21:04   #7
livniv
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2013
Lokation: Glostrup
Indlæg: 26
Styrke: 11
livniv er ny på vejen
så fik jeg regnet efter igen og på begge beregner og lander på et sted mellem 8000-9000 mindre før skat end hvad jeg fik som fuldtidslønnet :-/

men hvis jeg kan få mere fradrag i kørsel plus sparer a kassen, så kan det være at det ender med at gå nogenlunde op

Sidst redigeret af livniv; 01-07-2013 kl. 21:08.
livniv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 21:08   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af livniv Se meddelelser
så fik jeg regnet efter igen og på begge beregner og lander på et sted mellem 8000-9000 mindre før skat end hvad jeg fik som fuldtidslønnet :-/
Ja se selv.. På få minutter har du "tjent" 3- 4000 kr ifht. din trådstart
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 21:17   #9
livniv
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2013
Lokation: Glostrup
Indlæg: 26
Styrke: 11
livniv er ny på vejen
ja både og ;-)

Har jo lavet beregningen uden mine tillæg..

helt reel bliver det 10500 mindre..og hvor skal man finde dem..

nåhmen noget helt andet..jeg kan slet ikke finde noget på skat med flexjobber og kørselsfradrag
livniv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 21:23   #10
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af livniv Se meddelelser
ja både og ;-)

Har jo lavet beregningen uden mine tillæg..

helt reel bliver det 10500 mindre..og hvor skal man finde dem..

nåhmen noget helt andet..jeg kan slet ikke finde noget på skat med flexjobber og kørselsfradrag
Så er det godt at jeg kan finde noget

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=69693&vId=0&lang=DA
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
A-kasse / flexjobber Jasmina Spørgsmål ang fleksjob 19 16-07-2013 01:28
Ny flexjobber k100 Din historie 12 21-04-2012 22:37
Uddannelse som flexjobber Line H. P. A. Spørgsmål ang fleksjob 4 09-03-2011 01:30
Ny flexjobber Phatamus Spørgsmål ang fleksjob 4 28-02-2010 11:08
Ung flexjobber ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 4 14-07-2007 20:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension