K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2014, 21:38   #1
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
LÆ265 til rehab.

Ved den sidste lægeligt udtalelser fra ens egen læge . Har han / hun da indflydelse på hvad udfaldet af rehabiliteringsteamet bestemmer ?

Min læge har skrevet at det er usandsynligt at jeg kommer højere op end 7,5 time om ugen og,at der er behov for en seng hvor jeg kan aflaste i tiden . Og at alt behandling er forsøgt og min tilstand er stationær . At der ikke er nogen psykiske forhold som forhindrer mig at det udelukkende er min fysik .

Da jeg spurgte ind til hvad hin mente at udfaldet ville blive , svarede hin at det ville undre hin meget om det ikke blev et fleksjob.




Jeg er under 40 så er ret så meget i tvivl . Når jeg har spurgt min rådgivere på jobcenteret hvad de mener siger de at det kan gå alle veje . Men hvorfor er det man indstiller til rehabiliteringsteamet ?
Er det for at få belyst om de mangler noget i sagen eller skal de indstille enten til resourceforløb, pension eller fleksjob. ?

Jeg er nu på sygedagpenge . Hvis nu de ikke tilkender et fleksjob hvilken ydelse kommer jeg så på ?

Sidst redigeret af Kiffer; 20-08-2014 kl. 22:26.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 07:14   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Rehabiliteringsteamet kigger på din sag og efter mødet med dig indstiller de til ressourceforløb, fleks eller pension - de kigger på alle tre ting og indstiller til det de mener er bedst i din sag.

Man indstilles til rehabiliteringsteamet når ens sag er belyst nok og man er arbejdsprøvet nok - i dag skal alle forbi teamet inden der kan bevilliges fx. Fleks, det er et lovkrav. Så fx. uden rehabiliteringsteam intet fleksjob - for sådan er loven idag
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 16:52   #3
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Okay mange tak

Ved du hvormeget jeg så vil modtage min. I bruttoløn om måneden .

Henholdsvis på .

Resourceforløbsydelse
Fleksydelse . (Ledig må være den mindste )
Pension .


Har idag modtage et brev fra jobcenteret hvor de skriver at der er lagt vægt på at min arbejdsevne er yderst nedsat og alt der af helbredsoplysningerne fremgår at der ikke er flere behandlingsmuligheder og min tilstand er varig og stationær.

Som jeg har læst mig frem til herinde så er det det som mange forsøger at få dokumentention for og få jobcenteret til at indse .

Der eneste jeg har gjort er at være hudløs ærlig hele vejen igennem . Handlet med åbent sind og været til alle de undersøgelser og behandlinger jeg kunne på hospitaler , smerteklinikken , hos fys , ergo osv. Og har været glad for mine 2 arbejdsprøvninger.

Der er nu gået 20 mdr. Fra dagen jeg kom til skade så jeg må åbenbart være en af de heldige som er blevet behandlet professionelt af sagsbehandler tænker jeg når jeg læser om sager herinde der har været 10-15 år.

Lægen har i erklæringen skrevet at det er usandsynligt at jeg kommer op i tid og at der ikke er andre forhold end min fysisk som spiller ind på mine muligheder på arbejdsmarkedet .

Har det noget at sige i forhold til rehabiliteringsteamets afgørelse om resource, flesk eller pension ?

Sidst redigeret af Kiffer; 21-08-2014 kl. 16:57.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 16:58   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du mener nok ledighedsydelse = ledig fleksjobber (fleksydelse = efterløn for flekser)

Satserne finder du her: http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraadet/Ydelser.aspx
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 17:07   #5
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Tusinde tak gisne .

Hvad jeg kan læse mig frem til er det mindre end her på sygedagpengene. Forstår og regner jeg det mon rigtig ud ?

Nogen som kan hjælpe her ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension