K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2013, 01:04   #31
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ved det godt, tanken dukker desværre bare op når man konstant får smøren man skal tage sig mere sammen for så syg kan man umuligt være og hvorfor har man så fået børn når man er syg osv osv...

Syntes de bruger meget personlige ting imod en, og det er derfor det er lidt uundgåeligt ikke at tænke det engang imellem...

nu har jeg også været meget uheldig med sagsbehandlere og haft lige fra dem der råber og skriger af en fra man træder ind på deres kontor, til typen der ikke kunne huske ens navn selvom man lige havde præsenteret sig....

Jeg håber da stadig på jeg en dag får en som faktisk har lyst til at hjælpe mig, for når jeg hører andre snakke om deres sager så kan jeg da godt se at jeg aldrig har haft en sagsbehandler som ville andet end at gøre en min indsats....
Når mennesker mødes, som befinder sig i en afmagtssituation, opstår der meget ofte en konflikt.
Når vi som klienter presser sagsbehandlerne mentalt og følelsesmæssigt, "slår" de fra sig for ikke at blive trukket ned.

De kommentar du får er ganske enkelt dumme og vidner om, at de ikke har det overskud og kapacitet, der skal til for at løse situationen. For mig lyder de kommentar mere som et forsøg, på at dæmme op for deres samvittighed, for hvis du ikke er så dårlig som du er, er det lettere for dem, at håndtere situationen. Det er en meget typisk menneskelig reaktion, at finde på noget, der kan lette det hele, gøre det mere overfladisk og mindre alvorligt.

De kan ikke være hjertelige og imødekommende, for de ved, folk kan være på sammenbrudets rand når de går, desperate, fortvivlede og skuffede.

Mennesker er ofte agressive for at skubbe andre væk. De ved de ikke kan hjælpe dig, så de reagere ved at forsøge at skubbe dig væk.

Ligegyldighed er meget typisk for afmagtssituationer, en ligegyldighed der meget ofte kan dække over en egentlig depressiv tilstand.

Det er situationen der får dem til at reagere som de gør iikke dig som person selvom det er din følelse og opfattelse.

Der hvor mennesker mødes vil der altid opstå sympati eller antipati, vi reagere forskelligt på de signaler vi opfanger.

Du gør det så godt du kan og det kan ingen bebrejde dig eller klandre dig for.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 20:55   #32
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
Når mennesker mødes, som befinder sig i en afmagtssituation, opstår der meget ofte en konflikt.
Når vi som klienter presser sagsbehandlerne mentalt og følelsesmæssigt, "slår" de fra sig for ikke at blive trukket ned.

De kommentar du får er ganske enkelt dumme og vidner om, at de ikke har det overskud og kapacitet, der skal til for at løse situationen. For mig lyder de kommentar mere som et forsøg, på at dæmme op for deres samvittighed, for hvis du ikke er så dårlig som du er, er det lettere for dem, at håndtere situationen. Det er en meget typisk menneskelig reaktion, at finde på noget, der kan lette det hele, gøre det mere overfladisk og mindre alvorligt.

De kan ikke være hjertelige og imødekommende, for de ved, folk kan være på sammenbrudets rand når de går, desperate, fortvivlede og skuffede.

Mennesker er ofte agressive for at skubbe andre væk. De ved de ikke kan hjælpe dig, så de reagere ved at forsøge at skubbe dig væk.

Ligegyldighed er meget typisk for afmagtssituationer, en ligegyldighed der meget ofte kan dække over en egentlig depressiv tilstand.

Det er situationen der får dem til at reagere som de gør iikke dig som person selvom det er din følelse og opfattelse.

Der hvor mennesker mødes vil der altid opstå sympati eller antipati, vi reagere forskelligt på de signaler vi opfanger.

Du gør det så godt du kan og det kan ingen bebrejde dig eller klandre dig for.
mange tak...*SS*
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 00:42   #33
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser

Er det hunden der logre med halen eller er det halen der logre med hunden?

Kunsten er ikke at følge kommunen, men at tvinge dem til at følge dig, ganske enkelt ved at bede dem forklare sig hele tiden.
BINGO!

Og hvis bare halvdelen af brugerne på k10 ville forstå dette, og vende kanonerne om, fremfor at bruge størstedelen af deres skrivetalenter på at sidde her (og andre netfora) og sprutte løs, kunne vi rent faktisk få ændret på nogle ting.

Jeg kan glæde dig med, at du IKKE er alene om at udøve denne temmelig udmattende, men livsnødvendige disciplin.

Velkommen!

Sidst redigeret af L.S.; 15-05-2013 kl. 00:47.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 02:47   #34
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
BINGO!

Og hvis bare halvdelen af brugerne på k10 ville forstå dette, og vende kanonerne om, fremfor at bruge størstedelen af deres skrivetalenter på at sidde her (og andre netfora) og sprutte løs, kunne vi rent faktisk få ændret på nogle ting.

Jeg kan glæde dig med, at du IKKE er alene om at udøve denne temmelig udmattende, men livsnødvendige disciplin.

Velkommen!
Tak L.S. for din velkomst og dejlige opbakning

Jeg kan glæde dig med, at du IKKE er alene om at udøve denne temmelig udmattende, men livsnødvendige disciplin Den bedste nyhed jeg har fået længe, ikke at jeg har tvivlt på, at andre også gør det.

OPFORDRING

Der køre et psykologisk spil om magten i en sag. Det er MEGET vigtigt, at du fastholder et pres på din sagsbehandler, for at holde et fokus på lige præcis din sag.

Det jeg har oplevet i det spil er;

1. Du får en rimelig fornemmelse af tryghed, nu skal mor nok tage over, for du kan jo ikke selv Umyndiggørelsen, det at blive behandlet som et barn, følelsen af omsorg og forståelse er nogle af de måde, de luller dig ind i en falsk tryghed.

2. Nu skal du bare skrive under her, så klare vi resten. Vi sender dig så nogle papire du skal underskrive og så køre det af sig selv. Ja lige uden om det centrale i enhver sag.

3. Vi kan ikke lave undtagelser/sær regler bare for dig, i din sag. I alle andre sager..... de generalisere og på den måde sætter de spørgsmål ved det særlige ved dig og din sag.

4. Reglerne siger...... DE REGLER FINDES IKKE. De siger tingene på en sådan måde, at du bliver fuldstændig overbevist om, at sådan er det. NEJ DET ER IKKE. FORLANG ALTID ET KOPISÆT AF DE REGLER.

5. Hvis ikke så...... En sagsbehandler må ALDRIG TRUE, kun informere om evt. sanktioner.

6. Vi vurdere, at alle muligheder ikke er udtømte.... Hvem er vi, hvad er mulighederne så, på hvilket grundlag vurderes der, hvad er punkterne i forhold til hvad osv.

7. Vi kan ikke gøre mere i din sag. Jo der er altid noget at gøre.

START ALDRIG MED HVORFOR. Hvorfor er et ord der opfattes som en anklage og får folk til at tie. Brug i stedet vendinger som, hvad er grunden til at......? Hvordan kan det være....? Hvad forhindre jer i.......? Hvad får jer til at sige/vurdere at.......? Sådanne spørgsmål animere dem til at tale, for de vil meget gerne forklare sig, men de vil næsten altid tale sig op i en krog.
Populært sagt, lad dem stege i eget fedt.

GEM ALT hvad du sender og modtager, selv en bekrætigelses mail, at de har modtaget din mail. Det vil kunne få en betydning. Optag samtaler og møder.
Sørg så vidt muligt, at få bisidder med til møder.

Når du henvender dig til kommunen skrifteligt, og de ikke har svaret inden for 14 arbejdsdage, med mindre andre svarfrister fast sat i loven er gældende, så ryk dem og lad der gå nogle dage. Hvis du ikke har fået svar, så klag til Borgerrådgiveren. Du kan klage med det sammen, men Borgerrådgiveren beder dig sikkert om, at rykke for et svar mindst 1 gang.

Det hedder socialRÅDGIVER, men tommelfingerreglen er, at de kun informere dig ud fra, hvad der gavner kommunen og ikke dig og din sag.

Acceptere sjældnet et nej for at være et nej, at det ikke kan lade sig gøre, der er ikke andre muligheder osv. Spørg ind til det.

Anklager du dem for løgn så sig aldrig, du lyver/er en løgner, men henvis til noget bestemt, som værende usandt eller løgnagtigt. Forskellen er, at du kan blive anklaget for krænkelser/injurier, men ved at referere til noget tekst/skrevet, så er det det der er usnadt/løgnagtig og ikke sagsbehandleren.

Tru aldrig en medarbejder, de er ekstra beskyttet af lovgivningen, det er desuden også uværdigt. Hold på din vrede til du er for dig selv, med venner eller hos terapeut eller lignende.

MEN spørg ind til din sag hele tiden og klag, hvis der er mulighed for det, på den måde beholder du langt hen ad vejen magten og kontrollen med din sag og sørger for, at der er fokus på din sag, som det foreskrives i loven om aktivbeskæftigelsesindsats, at der skal være. De SKAL tage udgangspunkt i din sag og ikke i noget generelt.

Hvis mange gør det og forsøger at køre dem trætte, vil det gavne alle, for de vil skille sig af med de besværlige ved, pludseligt ved at godt kunne tilkende førtidspension osv, på det foreliggende grundlag. Det er sket før.

Det er nogle af mine erfaringer, som jeg håber andre vil kunne bruge.

Bare klø på
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 07:31   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Gennem årene er det jo set mange gange, her på K10, at når først en borger selv "sætter sig ved roret", så begynder tingene, at køre som de skal, eller i hvertfald så'n nogenlunde.

Det største problem er nok, at mange mennesker stadig er utroligt autoritetstro, og nogle er direkte bange for, at træde deres sb over tæerne.

Den frygt er man simpelthen nødt til, at lægge bag sig, for hvad kan en sb gøre, som er så farligt?

klanst og LS, jeg kan kun erklære mig 100% enig i jeres vejledninger.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 09:06   #36
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. trudsler, hvis man nægter at underskrive noget man ikke er enig i.

Måden at omgå dette er, at man skriver i hånden at man ikke er enig, men tvunget til underskrift, eller at man ikke kan opfylde de krav pga , se lægeerklæring.

DVS henvis til rigtige oplysninger, afvis usandheder m.v. ved underskriften.

Det kan de IKKE forhindre, og man får derved opretholdt sin sag på rette kurs, således at det ikke fremgår at kommunen har ret i div usandheder, eller undladelser af fakta.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 10:01   #37
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Gennem årene er det jo set mange gange, her på K10, at når først en borger selv "sætter sig ved roret", så begynder tingene, at køre som de skal, eller i hvertfald så'n nogenlunde.

Det største problem er nok, at mange mennesker stadig er utroligt autoritetstro, og nogle er direkte bange for, at træde deres sb over tæerne.

Den frygt er man simpelthen nødt til, at lægge bag sig, for hvad kan en sb gøre, som er så farligt?

klanst og LS, jeg kan kun erklære mig 100% enig i jeres vejledninger.
Enig de får en noget større respekt, når man smækker hælene i jorden og siger stop. Når de så også opdager, at man rent faktisk også klager, så er de ikke nær så kæphøje.

Du har ret i din autoritetstro bemærkning. Det jeg har set her på K10 også andre steder er, at der efter min opfattelse er 2 ting der ligger højere og som virkelig er et par helt store problemer og det er skyld og skamfølelse over, at man betragter sig selv som en fiasko og skal stå der ydmyg med hatten i hånden.

Kære venner, det at betale skat, er lige som en gensidig forsikringsordning. Skat er en fælles opsparing til evt. krisesituationer og alderdom. Formålet med skatten er, at vi i fællesskab laver en opsparing for os selv og hinanden, noget der blev indført efter grundloven var blevet vedtaget med dens sociale kapitler om, at ingen skal sulte eller lide nød.
Vi vælger ikke selv vores liv eller skæbner, men må stole på de fælles aftaler der i samfundet også det, at vi kan trække på opsparingen, når der er behov for det.

Kontanthjælp, førtidspension mm. er ikke en velgørenheds gerning, ingen almisse, men en "forsikrings" udbetaling.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Vedr. trudsler, hvis man nægter at underskrive noget man ikke er enig i.

Måden at omgå dette er, at man skriver i hånden at man ikke er enig, men tvunget til underskrift, eller at man ikke kan opfylde de krav pga , se lægeerklæring.

DVS henvis til rigtige oplysninger, afvis usandheder m.v. ved underskriften.

Det kan de IKKE forhindre, og man får derved opretholdt sin sag på rette kurs, således at det ikke fremgår at kommunen har ret i div usandheder, eller undladelser af fakta.

VH Popiae
Det er en rigtig god og vigtig ting at få med.

Det jeg har gjort, når jeg har fået stukket noget i hånden der skulle underskrives, har jeg øjeblikkeligt lagt det i min taske med ordene, at jeg læser det når jeg kommer hjem og returnere det underskrevet, hvis jeg er enig, ellers bliver det sendt retur, med en gennemgang af, hvorfor jeg ikke kan underskrive det. Det har virket hver gang, med undtagelse af en gang og da kom jeg med en løgn. Hun afbrød mig meget hurtigt og sagde, at jeg skulle underskrive det her og nu. Jeg afbrød hende med at sige, at hvis hun kunne tie stille, så ville jeg sige, at min advokat også skulle gennemlæse det. Når hun var så hysterisk med, at det skulle underskrives her og nu, så var der med sikkerhed noget galt. Hun blev meget tavs og naturligvis kunne jeg tage det med hjem og læse det igennem ;-)

Igen, LAD JER IKKE PRESSE.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 11:30   #38
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er ikke noget til hinder for at respektere de regler og love, der er vedtaget. Ellers må man jo gøre en megaindsats for at få dem ændret. Ar stille sig på bagbenene og kræve særbehandling kommer der forhåbentlig ikke noget ud af. Dialog og samarbejde fremmer stadig forståelsen. Men godt vi lever i et demokratisk retssamfund uanset om man er enig med lovgivningen eller ej.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 12:25   #39
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Der er ikke noget til hinder for at respektere de regler og love, der er vedtaget. Ellers må man jo gøre en megaindsats for at få dem ændret. Ar stille sig på bagbenene og kræve særbehandling kommer der forhåbentlig ikke noget ud af. Dialog og samarbejde fremmer stadig forståelsen. Men godt vi lever i et demokratisk retssamfund uanset om man er enig med lovgivningen eller ej.
Måske man ikke har forstået de indlæg der er skrevet...

Der er ingen som beder om særbehandling...det er noget vrøvl at skrive....

Nææ du...folk beder egentlig bare om at gældende lovgivning bliver overholdt....af sagsbehandlerne og kommunerne...

For det er nemlig dem der bryder dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 14:50   #40
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Måske man ikke har forstået de indlæg der er skrevet...

Der er ingen som beder om særbehandling...det er noget vrøvl at skrive....

Nææ du...folk beder egentlig bare om at gældende lovgivning bliver overholdt....af sagsbehandlerne og kommunerne...

For det er nemlig dem der bryder dem...
Tak webmaster
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
det sorte register jobmasta Politik og Samfund 9 16-11-2012 21:19
De(t) sorte får Andepigen Politik og Samfund 3 29-04-2012 07:46
De svage er de nye sorte. Gerbilwoman Politik og Samfund 4 30-01-2012 18:03
det sorte hul Zara Alt det andet 20 22-09-2011 16:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension