K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2013, 09:10   #1
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Kan ASK lave en afgørelse UDEN sagen er genoptaget?

Jeg skriver for en veninde, jeg havde i røret her til morges..
Vi er begge unge piger og har begge fået arbejdsskader, hendes er fysisk, min er psykisk.
Men vi har fulgtes ad, da vores sager har været meget ens.

Min sag er blevet genoptaget Dec. 2012.
Hendes sag er endnu ikk blevet genoptaget, for det har fagforeningen sagt det ikk kunne betale sig endnu.

Hun modtager så et brev idag fra arbejdsskadestyrelsen, om at der er truffet midlertidig afgørelse i hendes sag.
Sagen bliver genoptaget til marts 2014.

Hun er voldsomt forvirret eftersom der ikk har været noget hun skulle svare på i form af skemaer, hun er heller ikk blevet kontaktet med løbende orienteringer eller hva sagsakter der ligger i hendes sag og hva der er blevet vurderet ud fra..
Altså det virker som om ASK bar har taget den op uden anledning til noget, jeg selv synes jo det er utroligt, det har taget knap et år for min genoptagelse og fagforeningen har måtte rykke for en afgørelse, og så får min veninde en, uden overhovedet at ha genoptaget sagen.. Hænger det her sammen??? Håber på svar
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 09:35   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Da en midlertidig afgørelse IKKE er en afgørelse, kan jeg ærligt talt ikke se problemet.
Inden der kommer en endelig afgørelse skal man nok blive hørt.
Det ville jo være omsonst at indhente hendes udtalelser nu, his man først vil vurdere til foråret... det ville simpelthen ikke give mening.

Det er altid farligt at sammenligne med andre sager, man kan let stirre sig blind.
Det er synd at skulle blive så forvirret fordi man tror alle behandles ens...
Man behandles IKKE ens, fordi to skader aldrig er ens.

Personligt har jeg to forskellige personskadesager i samme firma, og de kører helt forskelligt selvom der er tale om samme forsikring og samme person (mig)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 09:57   #3
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Da en midlertidig afgørelse IKKE er en afgørelse, kan jeg ærligt talt ikke se problemet.
Inden der kommer en endelig afgørelse skal man nok blive hørt.
Det ville jo være omsonst at indhente hendes udtalelser nu, his man først vil vurdere til foråret... det ville simpelthen ikke give mening.

Det er altid farligt at sammenligne med andre sager, man kan let stirre sig blind.
Det er synd at skulle blive så forvirret fordi man tror alle behandles ens...
Man behandles IKKE ens, fordi to skader aldrig er ens.

Personligt har jeg to forskellige personskadesager i samme firma, og de kører helt forskelligt selvom der er tale om samme forsikring og samme person (mig)
Nu skulle det ikke forståes som brok fra hendes side, men mere en undren... Fra min side synes jeg jo det er mystisk at sager, der bliver taget op tager længere tid end sager der ikke er taget op... tror du har misforstået spørgsmålet, for handler ABSOLUT ikk om skulle sammenligne.. Det vi syntes der var mærkeligt er at fagforeningen har sagt sagen ikk skulle genoptages endnu, og så kommer der en midlertidig afgørelse alligevel.

Hun fik for mén for ca. 2 år siden og der skrev de at hun fik 0 % i erhvervsevne, men når hendes barsel var slut og hvis hun stadig var sygemeldt, skulle hun kontakte dem for at få genoptaget sagen. Hun har ikke kontaktet dem, fagforeningen har ikke kontaktet dem.
Hun er ikke tilfreds med afgørelsen og vil jo gerne vide hvilke oplysninger de har vurderet ud fra, eftersom de ikke har indhentet nye oplysninger. Så hvis det viser sig at være korrekt, så er det over 2 år gamle oplysninger de vurderer ud fra og der er jo arbejdsprøvninger og alt muligt nyt, de kunne vurdere ud fra som de ikke har indhentet.. Det virker mærkeligt synes jeg, men det lyder som om det er noget de gør en gang i mellem så??
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 10:06   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af funklen Se meddelelser
Hun er ikke tilfreds med afgørelsen...
Prøv lige at læse igen... En midlertidig afgørelse er IKKE en afgørelse !

En midlertidig afgørelse betyder at der træffes en ENDELIG afgørelse på et senere tidspunkt, hvor jeg er sikker på at de inddrager hende inden den endelige afgørelse træffes.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 10:23   #5
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Prøv lige at læse igen... En midlertidig afgørelse er IKKE en afgørelse !

En midlertidig afgørelse betyder at der træffes en ENDELIG afgørelse på et senere tidspunkt, hvor jeg er sikker på at de inddrager hende inden den endelige afgørelse træffes.
Okay men nu var det jo ikke mit spørgsmål, mit spørgsmål er om det er meget normalt de gør det på den måde, at de lige pludselig ud af den blå luft sender et brev med en MIDLERTIDIG AFGØRELSE, selvom sagen ikke har været genoptaget.
Hendes sag var jo i bund og grund afsluttet og der var faldet afgørelse, hun ville jo så ha den genoptaget på et tidspunkt, men de kom hende jo så i forkøbet da de så åbenbart har genoptaget sagen, uden hendes og fagforeningens viden.. Det sådan set bar det jeg vil ha svar på om det er en normal fremgangsmåde, eller om der kan være sket en fejl.. Jeg var hverken ude i at skulle diskutere hvornår en afgørelse er endeligt eller andet.'
Det må da være klart at man stiller sig spørgende, når fagforeningen har sagt den ikke skulle tages op endnu og så kommer der pludselig en MIDLERTIDIG AFGØRELSE..

Og som du selv siger man skal aldrig sammenligne, men hun synes det virker vildt mærkeligt, at der er indhentet oplysninger flere gange i min sag og der har været flere spørgeskemaer bl.a. med løn forhold osv. og dem har hun ikke skulle udfylde, ja hun har slet ikk modtaget noget.. altså er det normalt de kan vurderer det ud fra gamle sagsakter og så laver de så en mere rigtig beregning når den endelig afgørelse falder?? Jeg tænker bar det er forståeligt man ikk er helt tilfreds med det, når man ikke ved hva tingene er vurderet ud fra og at der kommet masser af nye oplysninger i ens sag og de oplysninger der så bliver brugt er over 2-3 år gamle, fordi de nye ikk er indhentet?

Sidst redigeret af funklen; 18-10-2013 kl. 10:32.
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 10:29   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Her er dit spørgsmål:
Citat:
Kan ASK lave en afgørelse UDEN sagen er genoptaget?
Og her skriver du:
Citat:
Hun modtager så et brev idag fra arbejdsskadestyrelsen, om at der er truffet midlertidig afgørelse i hendes sag.
Når du skriver om midlertidig afgørelse er svaret JA !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 10:36   #7
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Her er dit spørgsmål:

Og her skriver du:


Når du skriver om midlertidig afgørelse er svaret JA !
Ja okay, kan godt se min overskrift og spørgsmål ikk hænger sammen, den havde jeg ikke lige opfattet

Der har hele tiden været tale om en midlertidig afgørelse Min fejl, men du fik fanget hvor jeg ville hen, og jeg fik et svar, så vil jeg forsøge at kontakte hende og sige det er meget normalt og ikk en fejl
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 10:43   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er da aller bedst at ringe til arbejdsskadesikringen og spørge.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 10:49   #9
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det er da aller bedst at ringe til arbejdsskadesikringen og spørge.
Jeg tror hun både ville ha fat i fagforeningen og ASK...
Men vi snakker altid sammen og prøver at hjælpe hinanden som man nu bedst kan.. Hun er ikke medlem herinde og kender ikke til siden, og jeg selv har fået masser af hjælp herfra, så for mit vedkommende er det næsten sikkert, det er det første sted jeg spørger, for folk ved en masse herinde, og der er mange der står i mere eller mindre samme situation, selvom jeg godt ved man ikke må sammenligne Det er nu lidt svært, men det giver, som du sagde tidligere, en masse grobund for forvirring :/
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 12:11   #10
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Man kan jo logge ind på www.ask.dk via nem-id og se sin sag:

https://sesag.ask.dk/sesag/
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension