K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2009, 07:32   #11
Hanne.T.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2008
Indlæg: 34
Styrke: 17
Hanne.T. er ny på vejen
Smile anden mulighed

efter at have ventet 4 uger på at høre fra en reumatologisk afd.ringede jeg
op og fik af vide at jeg var blevet afvist.Den var blevet afvist på grund af at der manglede oplysninger og at de havde sendt brev til min læge om det.Nu er det så gået i orden og jeg har fået en tid men det kan altså også være en forklaring på man ikke høre noget.var lige inde på sundhed .dk og fandt en masse reumatologer så prøv at kigge der.Hanne
Hanne.T. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 09:42   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, vi har da været hos en del stykker efterhånden og i et tilfælde ringede vi simpelthen til sundhedsministeriet, tror jeg det var, og spurgte til hvilke oplysninger de havde om rheumatologer.

Så har vi til gengæld haft gode oplevelser med Lars Helleberg i Slagelse.

Måske er der noget af dette du kan bruge
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 10:54   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Så har vi til gengæld haft gode oplevelser med Lars Helleberg i Slagelse.
Det viser jo med al tydelighed, at der er stor forskel på hvordan man oplever/bliver behandlet hos de forskellige læger.

Jeg har været hos Lars Helleberg 2 gange. Første gang var i slutningen af '97 og da skrev han, at der var sammenhæng mellem de gener jeg beskrev og de røntgenologiske fund.

Anden gang var i starten af '99 (altså ca. et år senere) og da skrev han, at der IKKE var sammenhæng mellem generne som jeg beskrev og de røntgenologiske fund.

Og den udtalelse betød så, at kommunen i ca. 10 behandlede mig som værende totalt og aldeles fuld af løgn.

Derudover skrev han i '99, at der i en bestemt af mine røntgenbeskrivelser direkte står, at jeg ikke har Morbus Scheuermann i brystrygdelen, det er for så vidt også rigtigt nok, men den røntgenbeskrivelse han henviser til omfatter kun lænderyggen.
Den slags roderi har en af mine veninder også oplevet hos ham.

På et tidspunkt googlede jeg på hans navn, og fandt et forum om fibromyalgi, hvor han blev rost til skyerne.

Nu vil jeg prøve at få fat i min læge en af de næste dage, i håb om at det blot er en bagatel der er grund til deres afvisning, så jeg alligevel kan komme til Torben Grube Christensen (mon der er nogen herinde der har dårlige erfaringer med ham).

Har nogen af jer været hos Per Bugge i Roskilde?
Han var den første jeg var hos, og han virkede noget "hård i filten", men det han skrev bagefter var egentlig fornuftigt nok, på det tidspunkt.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 14:11   #14
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tja, du har så evig ret trold, ang hvordan vi hver især oplever det

Jeg er da ked af at høre at du så omvendt rundt har oplevet "rod" hos Lars Helleberg, hmm...

Det kan vi nu ikke sige men til gengæld vil jeg sige at jo, han er en lidt speciel "type" men har aldrig oplevet ikke at få svar på mine spørgsmål, ej heller har vi oplevet at han fx har nægtet at videresende os til yderligerer undersøgelser, hvis nødvendigt.

Det er nok svært entydigt at sige hvem man har det "godt" med og Torben Grube kender jeg kun for noget godt iøvrigt.
Véd ikke om han stadig fungerer som en sådan men dengang jeg mødte ham var han ansat som smertelæge(i opstarten af hvor man forsøgte at lave deciderede smerteklinikker) og jeg har kun positivt at sige om ham.
Behageligt væsen, særdeles kompetent og var rigtig god til også at følge op på tingenes tilstand, hvilket jo kan siges ofte at være en mangelvare i dag

Håber du finder en go af slagsen og vil da gerne høre hvordan det går
(har selv brug for en sådan i nærmeste fremtid, da jeg skal have fulgt op på et gammelt "problem" og godt vil prøve en anden end hidtil)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 15:19   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser

Det er nok svært entydigt at sige hvem man har det "godt" med og Torben Grube kender jeg kun for noget godt iøvrigt.
Véd ikke om han stadig fungerer som en sådan men dengang jeg mødte ham var han ansat som smertelæge(i opstarten af hvor man forsøgte at lave deciderede smerteklinikker) og jeg har kun positivt at sige om ham.
Behageligt væsen, særdeles kompetent og var rigtig god til også at følge op på tingenes tilstand, hvilket jo kan siges ofte at være en mangelvare i dag
Jeg tror det var i 2004 jeg var hos Torben Grube, i kraft af at han er reumatolog, og så vidt jeg har forstået det, så er han nu på reumatologisk klinik på Slagelse sygehus.

Jeg havde samme oplevelse af ham, som du beskriver.
Min læge mente, at det kunne være en fordel at henvise mig til deres klinik, hvor man (så vidt jeg forstod det) kommer nogle gange og eks. får reguleret medicin (muligvis også andre ting?), sådan at lægen lærer mig at kende, inden han skal skrive en speciallægeerklæring.
Jeg har før set en speciallægeerklæring hvori der står noget om, at der er noget de ikke kan udtale sig om, da de ikke kender patienten godt nok, og det skulle være for at undgå den slags.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 17:40   #16
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, det lyder da interessant at man har en decideret reumaklinik -det var jeg ikke klar over, kan da være det var denne jeg skulle benytte mig af

Jeg har forøvrigt søgt på navnet TGC og fandt bla dette: http://www.danskreumatologiskselskab...e/nr1_2007.pdf

"Torben Grube Christensen er fra den
1. januar 2007 blevet overlæge på reumatologisk
afdeling på Glostrup Hospital."

Hvis han stadig er der, ja så ser det nok sort ud for os der kommer fra en anden region, for muligheden for at vælge ham, da det jo er et spørgsmål om fra hvilken kasse til hvilken der sluttelig skal betale!

Men måske er han som du siger stadig i Slagelse, vi har jo lov at håbe
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 20:32   #17
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
"Torben Grube Christensen er fra den
1. januar 2007 blevet overlæge på reumatologisk
afdeling på Glostrup Hospital."
Den har jeg set buster , derfor kom det også lidt bag på mig, at min læge henviste mig til Slagelse da jeg bad om TGC, men sådan er det åbenbart.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 19:41   #18
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
I dag fik jeg endelig fat i min læge, og efter lang tids søgen fandt han endelig et papir-brev fra reumatologen (TGC).
Forklaringen på, at han havde afvist mig var, at han ikke mente at der var sket nogen større ændring vedr. mit helbred, og at han jo allerede sidste gang havde skrevet, at der ikke var behandlingsmuligheder, og ingen arbejdsevne.

Helt så kontant skrev han det så ikke i spec.lægeerkl., men egentlig er det jo positivt nok.

Min læge vil nu ringe til ham og uddybe, at kommunen muligvis vil indhente en statusattest, og at det kunne være rart med hans udtalelse, da jeg tidligere har været hos ham.

Jeg er så nået frem til, at næste gang jeg taler med min læge, så vil jeg spørge, om jeg må bede om en kopi af brevet fra TGC, for det siger jo egentlig en hel del.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 21:25   #19
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Jamen, det kan man da kalde held i uheld, ikk´

Hm, har blot et tillægsspørgsmål: fandt du ud af hvor i verden han befinder sig?

Er selv i gang m en større udredning af nytilkomne skavanker og kunne forestille mig at TGB måske ville hjælpe mig, hm..
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 22:04   #20
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Jamen, det kan man da kalde held i uheld, ikk´

Hm, har blot et tillægsspørgsmål: fandt du ud af hvor i verden han befinder sig?
Joo, jeg opfatter det positivt. Hvis det ender med at sagsbehandleren vil have en speciallægeerklæring, så vil jeg da foreslå hende at indhente den hos TGC.

Jeg forstår helt tydeligt på min læge, at han er i Slagelse, på reumatologisk klinik.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sort liste-medicin østerbro Politik og Samfund 0 04-11-2012 19:43
Reumatologer - Sjælland Den Tossede Dit og Dat 12 13-04-2012 13:35
Brev/liste til psykolog. Tullepigen90 Dit og Dat 2 19-07-2011 16:43
liste med bissider baldur Dit og Dat 2 17-04-2008 12:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension