K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2008, 11:09   #1
Sela12
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Sela12 er ny på vejen
langvarig smerter

Hej
Jeg er en mor på 37 år, jeg kom til Danmark for 15 år siden da jeg blev gift med en sanskere. Jeg lider af kronisk smerte fra jeg var 13 år, jeg var i kamp med min smerter i 24 år, da jeg kom til Danmark var jeg med hjælp fra min mand og kommune i forskillge kurser og revaldring , til sidst har jeg fået et job som kontorassi. i et firma.
Med det gik dårligt med mig, jeg har vaæret i forskellige undersøgelse hos special læger og sygehus uden hjælp, for 1 ½ år siden blev jeg sendt til smertercenter i Ålborg. efter lang tids brug for smerter tablette, har lægen givet op, og tilsidst sagde de at medecinen kan ikke hjælp mere, og jeg fik benadlin psykisk for de siger jeg lide af PTSD fra min ungdom.
Jeg har det rigtigt dårligt og lægene tale om at jeg skal have fleksjob da jeg min smerter er kronisk min egen læge og i smerter center siger at behandligs mulighed er slut, jeg blev nedtrapet med smerter medecin da de giver mig kun biverkning.
Jeg har spøget lægene i smertercenter om næste, så de har bestillet en socialrådgiver for at finde ud af, hvordan vi starter med behandlig med fleksjob. Jeg er rigtigt glad for mit job, og jeg vil ikke miste det, men jeg kan ikke magte at gå på arbejde med smerte 8 time om dagen og komme træt hjem. Jeg blev mange gang indlagt på sygehus. på arbejder kan mine kolliger godt set at det gik dårligt med mig sidste år.
hvad skal jeg selv gøre, er det en krav at jeg sygmedler mig, da jeg kommer til tænke på mine kolliger på arbejder.
på forhånd tak
Sela12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 11:58   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.753
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Sela12.
Velkommen til. Det er det rigtige sted du er havnet. Du vil sikkert i løbet af dagen få vejledning at dem det har erfaring om flex-job.

Angående dine smerter så må der findes en årsag. Her skal du, når der er faldet lidt ro over din situation, være aktiv for at finde årsagen til dine smerter. Lægerne siger jo at dine smerter er virkelige og ikke psykiske. Hvis de var psykiske, var der jo en behandling på længere sigt. Når nu dine smerter er VIRKELIGE så må der jo også findes en ÅRSAG til dine smerter. Den ÅRSAG kan selvfølgelig findes. Dine læger har bare ikke endnu fundet ÅRSAGEN. Smertemedicin kan være godt at tage i længere tid. Men det er ikke løsningen gennem hele livet.

Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 12:10   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Sela12 og velkommen til ...

Jeg syntes at du skal vente og se tiden lidt an inden du syge melder dig (hvis du kan holde til det) for mig lyder det som om du er i gode hænder og når du så skal snakke med socialrådgiveren så hør om mulighed for at blive visiteret til fleks mens du er i job (og snak evt med din arbejdsgiver om mulighed for fleks på dit nuværende job) hvis du ikke kan holde til at arbejde (du skal sætte dit helbred højst, ellers ender du med at være klar til en pension i stedet for fleks inden du er igennem systemet ) så kan du jo evt prøve at snakke med kommunen om en deltidssygemelding dig, hvis du vel at mærke har en jobfunktion hvor det kan lade sig gøre....
  Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 12:55   #4
Sela12
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Sela12 er ny på vejen
Tak for hurtigt svar
angå. min smerter, kan lægerne ikke finde rigtigt grund end de sige, at det er neverskade i ben, da jeg ondt i benen med brande og stikkende, og træt og krampe i hele kroppen, i håneden og brysttet, jeg har også andre sygedomme som sukkersyg, blodforhøj hvor jeg få tabletter for dagligt. Men jeg vil bare høre, kan socialrådgiver og lægene som støtte og føle med mig og min hård kamp i langtid, spille en rolle i min sag. Er det nemt at få pension i danmark. jeg kender ikke nogen angå. pension.
jeg har mistet mit sociale liv for lang tid siden. jeg ikke mere kraft når jeg køre hjem til børn og manden.
påforhånd tak
Sela12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 13:09   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sela12 nej det er ikke nemt at få pension i danmark, og det er en hård kamp for de fleste (nogen kommer selvfølgelig igennem nemmere end andre) men helt generelt er det svært for de fleste...

at du har læge og socialrådgiver med dig kan selvfølgelig altid lette på din gang, da de jo kender systemet og de kender dig , så gode at have med sig det er de helt sikkert ...

men inden der overhovedet kommer pension på tale vil man første skulle have dig igennem for at se om du kan revalideres eller kan klare dig med fleksjob først derefter kommer pension på tale ...

er du i fagforening for så kan du bede dem om råd og vejledning for hvordan du skal gribe det hele an....

Men har du det så dårligt at du ligefrem overvejer pension var det så ikke noget at lade sig sygemelde du skriver godt nok i dit første indlæg at du tænker på dine kollegaer men jeg er sikker på at dine kollegaer heller vil have at du bliver hjemme end at du ødelægger dit helbred yderlig for ikke at lade dem i stikken
  Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 13:43   #6
Sela12
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Sela12 er ny på vejen
tak for svar, jeg kan ikke forstå rigtigt, hvordan kan revalideres. hvordan sker det.
Sela12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 13:44   #7
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Kære Sela,

Jeg har også været i langvaring behandling på det Tværfaglige smerteteam i Ålborg - og det var bare helt fantastisk!

Du er heldig at havne i et netværk blandt læger og andet sundhedsfagligt personale der virkelig kan deres kram.

Du har også fået sat en diagnose, nemlig PTSD som skyldes traumer fra din ungdom og som giver en del af forklaringen på dine fysiske smerter som er kroniske:

http://community.netdoktor.com/ccs/d...article_001794

Nu har du så socialrådgiveren på banen og du kan rolig regne med at få al den hjælp der overhovedet er mulig - de personer der er ansat på smerteteamet vil virkelig deres patienter deres allerbedste.

Dine behandlingsmuligheder er udtømte, så nu handler det om at få givet dig de bedst mulige vilkår i din fremtidige arbejdssituation. Du er i et job du er glad for, så der er alle muligheder for at et fleksjob kan komme på tale. Her er nedre grænse ca. 10-12 timer/ugen og det er helt klart det du skal gå efter.

Lykkes det ikke at få et fleksjob til at fungere, er der jo til allersidst mulighed for at få Tværfagligt smerteteam til at indstille dig til en førtidspension.

Håber det bedste for dig!

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2008, 09:02   #8
Sela12
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Sela12 er ny på vejen
Hej

Nu kan jeg ikke mere, jeg her det rigtigt dårligt jeg kan ikke følge med på arbejder og ligeglad med det hele, men smerter har taget alle min tanker og krafter, men mand bliver snart trat af min smerter og, har er meget sød , men jeg vil også tage hensyn til ham.Jeg skal til samtaler med socialrådgiver i smertercenter og vil sige det tydeligt mine problemer på arbejder og hjem. Jeg har smerter 24 tim om dagen, og har alt i alt dårligt.
Jeg har snakket med min mand om pension og han var postiv over det. jeg tror det er den bedste til mig, jeg kan ikke holde det ud, jeg giver op, jeg har ikke fundt behandlig i knap 16 år, jeg tror ikke mere på det.
Nu vil jeg gerne have jeres menning og erfaring:
1)hvad sker det med mig, Hvis min egen læge, special læger, hospital og ålborg smertercenter, psykolog bag mig, og alle siger og udtaler at jeg har det dårlig. jeg har let kontor arbejder, men det kan jeg ikke klar.
2)hvis jeg skal selv søge pension, hvad er chancen at få det? tror i at jeg til arbejdsprøv, men jeg vil spøge, nå jeg ikke kan klar let kontor arbejder, hvad skal komme prøve mig i. er det en krav at mand skal til arbejdes prøve hvis mand søge pension.
Jeg har snakket med en af mine koligere på arbjede, hun sige til mig, at hvis jeg ikke kan klar mit nuværende arbejder, jeg skal ikke regne med at klar nogen anden. Men jeg give hende ret, fordi jeg lave næsten alt for lidt.

varm sommer hilsen
Sela
Sela12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 15:43   #9
Sela12
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Sela12 er ny på vejen
hej allersammen
nu har jeg været til samtaler hos socialrådgiver isidste uge, hun har sagt til mig at jeg har 2 muligheder, intet fleksjob eller penion, mfordi jeg ikke efter lægerlig papir fortsætte på denne måde men hun siger at penion er rigtigt svært og lang vej. Hun kontakter Ålborg kommune og spøge efter min socialrådgiver på kommunen og giver alle informationer til kommunen, så jeg hører fra kommunen. på arbjeder har jeg fået dårligt sidste 3 uger. jeg var til samtaler med min chef, og blev nedladt på tiden på arbejder, jeg arbejder kun 4 timer om dagen nu. Jeg ved ikke rigtigt,hvad det sker.
Har I noget god råd til mig, er det noget ting skal jeg forbrede mig til.
mange hilsen
sela12
Sela12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 16:53   #10
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Kære Sela,
Du skriver, at du er blevet sat ned i tid til 4 timer. Er det på en deltids-sygemelding? For så ville du jo beholde din nuværende løn og arbejdsgiveren ville så få refunderet for den tid, du er sygemeldt (så han ikke mister penge). Det har betydning, at det bliver noteret, at det er af helbredsmæssige årsager, at du arbejder på nedsat tid.

Med hensyn til arbejdsprøvning: Der er lige blevet afgjort en sag med en person med PTSD, som IKKE skulle i arbejdsprøvning. Der ligger et link herinde til sagen.
Så det er altså ikke altid nødvendigt med arbejdsprøvning. For personer med PTSD kan det være for stor en belastning, og derfor skal det undgås.

En del af PTSD er social tilbagetrækning, så du skal overveje, om du vil have gavn af at komme på arbejde og have kolleger - både så du får set og snakket med andre (end din mand) og for at have noget at fortælle din mand om fra din dag (andet end smerter).

Jeg har selv fået diagnosen PTSD, så dette har været mine overvejelser for at søge fleksjob og ikke førtidspension, selvom jeg vil have svært ved at kunne arbejde 1/3. Men det betyder meget for mig at kunne bruge de ting, jeg kan i et arbejde.

Håber det bedste for dig
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
smerter charles Din historie 1 25-05-2011 09:16
Er du langvarig syg med stress eller popcorn Alt det andet 2 22-07-2008 21:42
Langvarig sagsbehandling, smerter og sundhedssystem zuza Lægekonsulenternes Rolle 2 23-02-2008 22:27
Langvarig Hjernerystelse bantam Et godt link! 0 26-12-2006 13:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension