K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2008, 10:43   #131
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det er jo nok ikke nogen trøst for dem der har stiftet bekendtskab med EB men ved at følge jeres historier der har jeg lært en ting...

man skal ikke kun optage samtaler med kommunen men også med psykiatere

En ringe trøst for jer som er blevet krænket i den grad af en hujende inkompetent person men det har med garanti hjulpet mange af os andre..

Jeg håber at det på et tidspunkt lykkedes for nogen at få skovlen under hende og hendes lige og indtil da så må vi håbe at de mennesker der henvises til hende falder forbi denne tråd inden et evt besøg hos hende...

En ting kan man sige om internettet men det er da smart at man lige kan søge på evt læge kommune psykiater osv inden man skal til dem, og det som klart fremgår omkring EB her taler for sig selv og vi må håbe at det lykkedes nogen at slippe for hende når de har læst her og dem som ikke kan , håber forhåbentlig at få deres optager med til hende ...

For selv om hun lyver , krænker og går term ærinde så kan hun ikke modsige en optager , og selv om jeg ved at det nok ikke hjælper meget i forbindelse med en sag (for det gider staten og kommunes stik i rend drenge heller ikke høre på ) ja så kan man for sig selv og sin familie sætte sig ned og høre optagelsen igennem og sende en kopi til EB og sige .. hmmm hvem er tosset her ....

Dora er ked af at du ikke fik medhold i din klage og selv om det er en ringe trøst så tror jeg ikke at vi er mange her der er uenige om at det er EB der har det største problem

Hejdien

ps jeg er blevet optager afhængig jeg kan høre det igen og igen indtil jeg fatter hvad de siger, jeg kan huske tingene når jeg kommer hjem , jeg kan få andre til at høre det og høre om de opfatter det på samme måde som jeg og ikke mindst jeg kan finde beviser på at det ikke er mig der er noget galt med (altid)

Og nu vil min optager og jeg tage en tur på hospitalet
  Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 14:40   #132
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
patientklagenævn med videre...

Tak for al moralsk opbakning og gode råd fra Jer herinde.
Det varmer...og ikke mindst giver ny styrke.

Nogen foreslog (Velcro?) at jeg skulle bede egen læge sende mig til anden psykiater for en second opinion..
Det var faktisk det første jeg bad om
Egen læge klargjorde så, at det var lidt håbløst...idet han ikke kunne sende mig til en psykiater med mindre jeg havde en pyskisk lidelse.
Jeg var set fra hans synspunkt, stabil, havde et sundt livssyn, overskud til at hjælpe andre trods egen kroniske lidelser, havde ingen historie om depressioner eller tabt livsmod.
De læger han kunne henvise til..behandlede personer med psykiske problemer. Jeg skulle gå i behandling i lang tid før de stillede en diagnose.
Han anså det som spild af deres og min tid...da jeg intet fejlede iden retning, men havde rigeligt at slås med ...m.h.t. alle de andre lidelser jeg kæmpede med.
Han syntes bare jeg skulle være lige glad med hvad jeg blev "kaldt" af Freudianske ukvemsord...når der ingen diagnose var.
Når det påtales at man har en personlighedsforstyrrelse...så skal den forstyrrelse være udspecificeret, med et Bogstav og et Nummer...for der er flere grader af en sådan lidelse, så vel som alle andre lidelser.
Det er med andre ord ikke nok at sige folk er "syge" med mindre man beskriver hvor i sygdommen består !

Da denne påstand står ubegrundet ud i den blå luft...så ???

Min personlighedsforstyrrelse var endog medfødt ..uheldbredelig iflg. E.B.

Jeg var uden for psykiatrisk rækkevidde...!

Det er så det eneste hun har skrevet der er korrekt.

Da hun i konsultationen kritiserede min personlighed, sagde jeg at jeg var stolt af min personlighed, jeg gjorde alt med vilje og at jeg aldrig havde fortrudt noget som helst i mit liv. Uanset hvad der var sket, - godt eller skidt, så vendte jeg det bare om og brugte det til noget godt til gavn for andre.

Jeg tror på at der findes andre muligheder til at løse dette problem med. Og det handler ikke om Eva Blach eller nogen anden psykiater der udfører bestillingsarbejde.
Det er årsagen til problemet der skal findes.
Det hjælper ikke at finde ud af "Hvis...skyld det er ?"

Jeg opfatter hende som et langt større offer for situationen, end nogen af os "ramte"
For vores vedkommende kan det KUN gå fremad...for hendes kun ned...og meget langt ned...
Hun (og hendes ligesindede) mister alt...vi har sgu´intet at miste.

Jeg glæder mig til at se nye og gamle bekendte i Januar.

Hvis man ser på et billede, så er det nemt nok at se, hvad der er på billedet, det er altid sværere at se,... hvad mangler der lige i det her billede ?
(Som burde være der ?)
Hvis man ser på de skæbner landet over, for det gælder ikke kun os...Hvad mangler der så lige i det her billede ?

Vi har en yderst velgennemtænkt retfærdig lovgning, med alle tænkelige muligheder for hjælp i individuelle situationer...
For ung så vel som gammel gælder det, at er man uarbejdsdygtigt, fuldt el. delvist...så findes der en løsning på dette.
Det Rummelige Arbejdsmarked eller Pension.

Så hvordan kan nogen som helst i dette land, ende med at få enhver lægelig veldokumenteret lidelse underkendt af psykiatere der skriver "det er noget vi bilder os ind" (Term)el. at vi er både det ene og det andet freudianske kraftudtryk ?

Det kan kun ske, såfremt den der udfærdiger disse papirer er bedragere og dem der støtter dem også er bedragere.
Hvad er motivet ? Og hvilken gevinst er der ved dette bedrageri ?
For nogen "ser den anden vej" og holder bedrageriet igang.
Som regel skyldes bedrageri en eller anden form for økonomsik gevinst !
Hvem har en økonomisk fordel ud af at underkende hundrevis af syge menneskers lægejournaler ?
Og holde hånd over dokumentforfalskneriet ?
For en læge journal med en falsk "sygdomsbeskrivelse" eller falske symptombeskrivelser kan kun ende med en falsk diagnose. Og forfalskning er og bliver bedrageri uanset hvem der udfører den...høj eller lav.

Hvem sidder med den største profit i dette billede ?

Det er ikke psykiaterne...de sidder på en gren de selv saver af...
Tænk over det !
Hvad mangler der i det her billede ?
Tillad mig at citere Retsplejelovens paragraf 30:"En forsætlig og retsstridig fremsættelse af urigtige oplysninger eller fortielse af sandheden for at fremkalde en disposition til økonomisk skade for andre..."
handler i strid med den paragraf...som omhandler SVIG
Svig kan retsforfølges....
Man kan kun behandle os som man lyster, så fremt man overtræder alle gældende love, og giver hånt i al moralsk bevidtshed og etik.

Jeg har personligt har ikke kun læst uhyrlige beretninger om mit liv fra en psykiater, nej jeg læser hele tiden uhyrlige forvridninger af mine udtalelser hos alle mine mange socialrådgivere...Jeg kunne fylde en turistbus med folk der skriver usaglige ting om mit liv...og det gælder sikkert for de fleste af jer...

Vi kan alle nemt ende i den grøft hvor vi spilder vores kostbare energier på at slås modet det "onde" istedet for at "kæmpe for det gode"
Eller det bliver som at hugge hovedet af en drage hvorefter der vokser nu nye hoveder frem.
Det bliver en endeløs og frugtesløs evig kamp.
Og det er der ingen af os der har energi til...



Knuser til alle
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 20:02   #133
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Citat!
Jeg opfatter hende som et langt større offer for situationen, end nogen af os "ramte"
For vores vedkommende kan det KUN gå fremad...for hendes kun ned...og meget langt ned...
Hun (og hendes ligesindede) mister alt...vi har sgu´intet at miste.

Flot skrevet Dorah,det er jo sådan det er..


Knus til dig
Vi tales ved
Håber også at se mange af i nye i januar
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2008, 00:36   #134
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
http://www.forbrugerraadet.dk/breve-alle/brev140/

Forbruger bladet tænk sendte allerede i 2005 en betænkning til Lars løkke om at patientklagenævnet om at patienterne ikke tilfredsstiller patienters behov for et klagesystem..

Det ser ikke ud til at tingene er blevet bedre!

citat

17. marts 2005
Del Patientklagenævnet i to
Patientklagenævnet bør deles i to: Ét der tager sig af de fejl, mangler og klager, som patienterne oplever. Og ét som behandler klager rettet mod enkelte læger, sygeplejersker eller andet sundhedspersonale.

Det er hovedbudskabet i Forbrugerrådets brev til Sundhedsminister Lars Løkke Rasmussen.

Forbrugerrådet har siddet som medlem af Patientklagenævnet i et år og har ved selvsyn kunne se, at nævnet, som det er indrettet nu, langt fra tilfredsstiller patienternes behov for et klagesystem.
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2009, 16:31   #135
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
møde i Ålborg den 28-1 kl 13

Hej alle!
Der er møde i Ålborg den 28-1 kl 13..
Alle der har interesse er velkommen men skriv til mig i den private inbakke så vil jeg sende adressen...
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 15:50   #136
Thomas BB
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Thomas BB er ny på vejen
Hejsa Kurttrold

Jeg har også haft en uheldig episode med EB.

Har du kendskab til adnre herinde, og er der en gruppe man kan mødes med eller tale med ?
Thomas BB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 18:37   #137
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Hej Thomas!
Ja Thomas vi er ved at være en stor gruppe der har været hos EB,vi bruger meget K10 til at informerer om hvornår vi holder møder,desuden har vi en hemmelig gruppe på facebook dvs man skal inviteres af et andet medlem..
Ingen andre kan se at du er medlem af gruppen..
Du er velkommen til at sende din evt email og navn i min private inbakke..
MVh Kurttrold
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 15:44   #138
Thomas BB
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Thomas BB er ny på vejen
Hej igen,

Okay, det ka jeg faktisk godt forstå.

Men jeg bruger ikke facebook, så ved ikke lige hvordan man gør. Men jeg vil meget gerne høre om jeres erfaringer og oplevelser, og gerne fortælle om egne.

Jeg har sendt dig et privat brev, hvor jeg spørger til et konkret emne, som jeg ikke er glad for at tage over den åbne tråd.

Jeg vil også godt kunne ringe eller mødes hvis det skulle være.

og synes faktisk i er ret seje allesammen, det er en rigtig god oplevelse og rigtig træls oplevelse, at se jer allesammen herinde. Jeg synes i er gode fordi jeg synes i er seje og taler med hinanden, har organiseret jer og får talt om den meget frustreende olevelse det har været for os alle. Og træls fordi det bekræter mig i at hun faktisk ikke er en ret god speciallæge.


Thomas
Thomas BB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 23:46   #139
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Hej Thomaser!
takker for dit brev i min inbakke,jeg vil forsøge at svare dig på søndag,idet jeg lige vil have svar på dine spørgsmål hos nogle der er mere inde i disse ting end jeg...

Jeg ved hvordan man har det når man har været ude hos EB derfor er jeg også glad for det netværk der er blevet bygget op..

Vi holder møder med et par måneders interval,og sørgeligt nok må jeg tilstå der er et behov for dette folk når de har været hos denne psykiater.Og sørgeligt nok er der nye patienter med hver gang jeg vender lige tilbage.
mange hilsner
Kurttrold
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 04:46   #140
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er sg dejligt at se at i kan finde hinanden...og gøre noget ved det...

Det ville jo være en kæmpe fordel for EB hvis i ikke kunne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eva Blach er ikke længere ansat som psykiater på Psykiatrisk Afdeling i Vejle. gunvor Politik og Samfund 6 09-09-2013 11:05
hjææælp eva blach venstrehånd Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 30-05-2012 07:25
Psykiater Eva Blach nægter bisidder adgang! kurttrold Politik og Samfund 28 15-03-2011 20:23
hvordan undgår jeg Eva Blach og de andre skurke? kurttrold Dit og Dat 14 18-05-2009 10:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension