K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2010, 23:10   #1
socrates66
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 14
Styrke: 14
socrates66 er ny på vejen
må man eje APS som fleksjobber?

Hej

Jeg er fleksjobber i arbejde med 2/3 dels tilskud.

Jeg har lige fået udbetalt en erstatning for tab af erhvervsevne og vil gerne investere denne i fast bolig som jeg så vil udleje. Må jeg det som fleksjobber og må jeg eje et APS hvor jeg lader alle pengene stå?

Tak til de der kan hjælpe mig
socrates66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 23:30   #2
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Lyder interessant, men har desværre ikke forstand på det!
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 23:30   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Den er lidt tricky...

Hvis du ikke har levet af din virksomhed i de sidste 24 måneder inden din skade, kan du ikke arbejde i den som fleksjobber.

Men er der tale om en bibeskæftigelse, er det en vurdering du skal lave sammen med din sagsbehandler hvor din fleksbevilling skal indgå.
http://www.statensnet.dk/pligtarkiv/...%C3%A6ftigelse

Og det er max 400 timer om året

Citat:
Det er endvidere muligt at have selvstændig virksomhed som bibeskæftigelse i fleksydelsesperioden. Den samlede arbejdstid må højst udgøre 400 timer om året, og virksomhedens samlede indtægter må ikke overstige 61.873 kr. (2007).
http://www.statensnet.dk/pligtarkiv/...%C3%A6ftigelse

Men der er jo som sådan ikke meget arbejde i at leje ud, så mon ikke det vil gå med til det.
Men for gud skyld få det på skrift før du gør noget.!

PS. går selv med de tanker når der engang kommer en erstatning.!

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011

Sidst redigeret af jsn; 06-07-2010 kl. 23:32. Årsag: tilføjelse
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 00:00   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
JSN... som jeg læser det, gælder dit indlæg "kun", hvis man er på fleksydelse (altså efterløn for fleksere).

Socrates66 er ikke på fleksydelse.

Og til Socrates66...

Det kan få indflydelse på de timer, du er visiteret til, da du skal udnytte hele din arbejdsevne i et evt. fleksjob, så hvis du bruger din arbejdsevne i "fritiden", skal der jo ses på det.

Men tal med din kommune om det... og få et skriftligt svar på dine spørgsmål, så er du på den sikre side.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 08:19   #5
socrates66
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 14
Styrke: 14
socrates66 er ny på vejen
Hjertelig tak for jeres svar, jeg må nok gå "den tunge vej" og tale med kommunen om det, har bare ikke rigtig tillid til at det jeg siger ikke vil "blive brugt imod mig" på et eller andet tidspunkt... så tør ikke rigtig oplyse dem om erstatningen.
Men, hvis jeg nu ikke må lave et aps, har i så andre gode ideer til hvad man kan investere i, når det IKKE skal være aktier og obligationer, jeg har også tænkt lidt på at sætte dem i en pensionsopsparing, men der er jo også en masse regler osv. jeg ikke er helt inde i.
Gid man et eller andet sted kunne få en UVILDIG økonomisk rådgivning, bankerne forsøger jo altid bare at sælge deres egne produkter
socrates66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 09:26   #6
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
@Zuza

Der skulle selvfølgelig have stået ledighedsydelse, og så lidt andet info. Jeg kører stadig lidt rundt i de 2 begreber.

Men jeg har selv spurgt ind til det med at have en virksomhed.
Hvor jeg spurgte således.
Citat:
Jeg har i forbindelse med mit firma lavet et par systemer, som ligger og samler støv.
Er det tilladt for mig at sælge dem, her mens jeg leder efter et fast arbejde eller er der mulighed for at jeg kan opstarte mit firma igen som fleksjob.?
Hvis det er tilladt hvordan skal det så ske, skal jeg så have oprettet mit cvr nummer igen eller skal det ske på en anden måde.?
Og svaret var.

Citat:
Man kan alene etablerer sig som selvstændig i fleksjob, hvis man umiddelbart før visitation til fleksjob har levet af egen virksomhed i 12 ud af de foregående 24 måneder, så det kan ikke lade sig gøre i dit tilfælde.

Det at have selvstændigt bierhverv skal indgå i en helhedsvurdering af selve berettigelsen til fleksjob. Der er ikke helt entydige løsninger på dette. Jeg har lige drøftet emnet med Arbejdsmarkedsstyrelsen og tager det op med min teamleder også…
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 09:32   #7
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af socrates66 Se meddelelser
Hjertelig tak for jeres svar, jeg må nok gå "den tunge vej" og tale med kommunen om det, har bare ikke rigtig tillid til at det jeg siger ikke vil "blive brugt imod mig" på et eller andet tidspunkt... så tør ikke rigtig oplyse dem om erstatningen.
Men, hvis jeg nu ikke må lave et aps, har i så andre gode ideer til hvad man kan investere i, når det IKKE skal være aktier og obligationer, jeg har også tænkt lidt på at sætte dem i en pensionsopsparing, men der er jo også en masse regler osv. jeg ikke er helt inde i.
Gid man et eller andet sted kunne få en UVILDIG økonomisk rådgivning, bankerne forsøger jo altid bare at sælge deres egne produkter
Hej socrates66

Det ville komme bag på mig, hvis du ikke måtte eje et aps.

Men hvorfor et aps? Er det på grund at sikkerhed for det ikke skal trække tæppet væk under dig?

Undersøgte selv for 20 år siden, om banken ville være med til jeg oprettede APS. Det ville de gerne, dog med den betingelse, at hele min personlige opsparing hæftede for Aps. Med andre ord satte banken indskydergarantien (beløb der max kunne mistes ved konkurs) fra de 125.000 kr til udegrænset. Beløbet på 125.000 kr er vist lavet om idag.

Ved Aps er der årligt krav om regnskab indsendes til erhvervs og selskabskab styrelsen. Alle borgere kan få udleveret dit regnskab, mod ca 500 kr.

Revisor pligten er fjernet i forbindelse med Aps, men det kræver jo du kan opstille regnskab, eller kan købe dig til hjælp.

Men laver du derimod personligt ejet firma, forenkles regnskabsreglerne betragteligt til du fører et særskilt regnskab fra din personlige økonomi og selvangiver nogle nøgletal på den udviede selvangivelse.

Mange kommuner har erhvervs fremme kontor, hvor du måske kan få opstarts hjælp.

Kig evt også på følgende link http://virk.dk/
Erhvervsrettet information fra det offentlige
HTML-kode:
På Virk.dk kan du finde erhvervsrettet information fra myndighederne. Teknisk set ligger det på myndighedernes egne sider og vises kun på Virk.dk, hvis du henter det frem ved hjælp af det orange søgefelt i øverste højre hjørne.
Men inden du starter, så gør op med dig selv, hvad behøver du købe hjælp til ifb. med udlejningsejendom som f.eks. vedligeholdelse af udenomarelaer, snerydning, bygnings vedligeholdelse (el installitioner, vvs installationer, murer- og malearbejde), konflikt løsning ved nabostridigheder.
Når du har styr på det, og hvad du selv regner med at kunne udføre, så drøft tanken med sagsbehandleren.

Håber ikke jeg tog gnisten fra dig, men sparet dig for en masse bekymringer.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 23:20   #8
socrates66
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 14
Styrke: 14
socrates66 er ny på vejen
Tak endnu engang for jeres svar - og du har ikke skræmt mig mr X - det er godt at høre tingene fra forskellige vinkler. Jeg har talt med min fagforening i dag og deres socialrådgiver kan absolut ikke se noget forkert i at jeg laver den investring. Han mener også jeg bare skal lave den som alm. forældrekøb (det er meningen min datter skal bo der de første par år) og så som du siger angive det på selvangivelsen.
Vi skal ud og se på lidt forskellige lejligheder i morgen og weekenden. Alternativt ser det ud til at man bedst investerer pengene på en rate-pension, det er der en god skattefidus i, så måske det ender med at blive løsningen.
socrates66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 16:48   #9
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af socrates66 Se meddelelser
Tak endnu engang for jeres svar - og du har ikke skræmt mig mr X - det er godt at høre tingene fra forskellige vinkler. Jeg har talt med min fagforening i dag og deres socialrådgiver kan absolut ikke se noget forkert i at jeg laver den investring. Han mener også jeg bare skal lave den som alm. forældrekøb (det er meningen min datter skal bo der de første par år) og så som du siger angive det på selvangivelsen.
Vi skal ud og se på lidt forskellige lejligheder i morgen og weekenden. Alternativt ser det ud til at man bedst investerer pengene på en rate-pension, det er der en god skattefidus i, så måske det ender med at blive løsningen.
haha sjovt, jeg sad lige og talte med min far om præcist det samme i dag. Nemlig om at lave et APS og så købe et hus i det APS. Så kunne vi sælge vores og bo i det vi hellere ville og min far kunne bruge det som en investering
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løn fleksjobber KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 5 05-06-2013 10:31
syg fleksjobber garage50 Spørgsmål ang fleksjob 4 24-05-2013 08:17
Fleksjobber SusanneSjogren Spørgsmål ang fleksjob 8 21-11-2009 02:01
løn som fleksjobber... Winther Spørgsmål ang fleksjob 6 19-11-2009 21:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension