K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2011, 21:44   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Stressygemeldt

Hejsa.

Jeg er ledig fleksjobber og blev for en måneds tid siden stressygemeldt fra min sunhedsaktivering.

Min læge henviste mig til Arbejdsmedicinsk Klinik ude i Aalborg - men p.t. ved han ikke om de vil indkalde mig til en samtale? jeg er foreløbig sygemeldt en måned mere - men hvad pokker gør jeg hvis Arbejdsmidicinsk Klinik ikke vil indkalde mig til en samtale?.

Er der andre veje man kan gå?? - jeg føler mig ladt i stikken p.t.

V.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 22:44   #2
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Hvad med en henvisning til psykolog... Det koster jo godt nok en egenbetaling.
Ellers er der henvisning til psykiater eller til distriktspsykiatri, disse er igennem det offentlige og uden egenbetaling.

Men du må jo snart få besked fra Arbejdsmedicinsk om de vil se dig eller ej. Hvis de er underlagt de samme regler som resten af sundhedsvæsenet, så har de 8 hverdage fra modtaget henvisning til at give dig en besked.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 23:16   #3
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Det er lidt tragikomisk, at stress udråbes som et kæmpe problem og det der er allerflest sygemeldt på grund af og alligevel kan man ikke få en henvisning til en psykolog via lægen pga stress

Har du en sundhedsforsikring? Så er det muligt du kan få noget hjælp der. Ellers er der samtaler hos lægen, egen henvendelse og betaling til psykolog eller henvisning til psykiater (selvom jeg ikke helt ved hvad det skal hjælpe eftersom de færreste psykiatere kan gøre andet end give medicin grundet tidspres).
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 10:00   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Psykiater.

Hej Tullee,

Jeg ville klart starte med at få en henvisning til en psykiater fra din egen læge. Desværre har psykiatere også ventetid og som nævnt laver de ikke så meget terapi, men det er helt klart bedre end ingenting.

Det er ikke sikkert at du skal medicineres og det bliver du heller ikke selvom du kommer til psykiater, det finder I ud af sammen om det overhovedet er nødvendigt. Ved siden af eller i stedet for kan du også gå til en psykolog, men det koster jo hvis du ikke har en sundhedsforsikring, desværre.

Held og lykke.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 10:20   #5
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg ville klart starte med at få en henvisning til en psykiater fra din egen læge. Desværre har psykiatere også ventetid og som nævnt laver de ikke så meget terapi, men det er helt klart bedre end ingenting.

EE
Det gør min heldigvis. Altså ser mere på terapi end på medicin.
Det er så på psykiatrisk center og ikke privat, aner ikke om det har den store forskel.
Så prøv det af, det kan være du er heldig med det.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 10:56   #6
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar :-)

Jeg tror ikke at jeg har brug for hverken psykolog eller psykiater? jeg har allermest brug for at få *skreget* alt min vrede ud p.g.a. en mega dårlig sagsbehandler gennem flere år - men da vedkommende fik at vide - at nu havde min læge *Stresssygemeldt* mig og henvist mig til Arbejdsmedicinske Klinik fik vedkommende måske kolde fødder? for 2 dage senere fik jeg brev om - at jeg pr. dags dato havde fået en ny sagsbehandler p.g.a. omstruktureringer... hmmm.

Hvad er en sundhedsforsikring? kan alle få sådan en forsikring?.

V.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension