K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2014, 08:03   #1
zondykedk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
zondykedk er ny på vejen
Stop af ledighedsydelse efter 12 måneder

Jeg vil høre om det er normalt når man har været sygemeldt i 12 måneder eller mere på grund af psykisk sygdom at man så ryger ud af fleksjob ordningen, for så at ende på kontanthjælp? Jeg er under behandling men det tager altså længere tid end 12 måneder eftersom jeg ikke kan bevilges mere end 15-20min samtale hver anden måned ved privat praktiserende psykiater.
zondykedk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 08:23   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zondykedk Se meddelelser
Jeg vil høre om det er normalt når man har været sygemeldt i 12 måneder eller mere på grund af psykisk sygdom at man så ryger ud af fleksjob ordningen, for så at ende på kontanthjælp? Jeg er under behandling men det tager altså længere tid end 12 måneder eftersom jeg ikke kan bevilges mere end 15-20min samtale hver anden måned ved privat praktiserende psykiater.
Nej, ledighedsydelsen stopper ikke efter 12 måneder.
Men efter 12 måneder revurderes retten til ledighedsydelse.

Det betyder at man går ind og ser på om der er sket ændringer i din arbejdsevne.
Er man ved et mirakel ligepludselig blevet istand til at forsørge sig selv så mister man selvfølgelig retten til ledighedsydelse og fleksjob.
Har man fået det værre skal kommunen vurdere hvordan de så kan hjælpe, evt. med en pension.

Det lyder bekymrende med psykiateren... hvis denne ikke har tid, og åbenlyst ikke tager dig seriøst (hvis du har brug for at blive fulgt tættere end 15-20min samtale hver anden måned) så ville jeg finde en anden, som kunne leve op til mine behov.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 08:59   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener IKKE, at man kan fratage ledighedsydelsen, selvom man er syg i mere end et år!

Prøv at kontakte din fagforening, DUKH, eller retshjælpen!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 09:48   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej der er ingen tids begrænsninge på syge tid i fleksjob men din sagsbehandler skal efter et tage din sag op om du stadig kan komme i fleksjob eller der skal søges pension til dig men der er ingen huller.

Medmindre du ikke tager imod de tilbud de giver dig men så kan dine penge stoppe med set samme
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 13:19   #5
zondykedk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
zondykedk er ny på vejen
Har ikke fået noget tilbudt i den tid jeg har været på ledighedsydelse.
Den gang jeg skulle stoppe med sygedagpenge der søgte jeg om førtidspension. Dette fik jeg afslag på. Nu siger min sagbehandler så at jeg må være rask nok siden jeg fik afslag. Så hun holder hårdnakket på at jeg kan ikke være syg når jeg er på ledighedsydelse og hører ind under flexjob teamet. For så skal jeg jo være ledig når får ledighedsydelse og står til rådighed for arbejdsmarkedet.
zondykedk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 13:22   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg mener IKKE, at man kan fratage ledighedsydelsen, selvom man er syg i mere end et år!

Prøv at kontakte din fagforening, DUKH, eller retshjælpen!

VH Popiae
Korrekt.

De kan tage din ledighedsydelse fra dig hvis de vurderer, at din arb.evne er blevet så god, at du kan arbejde på ordinære vilkår eller, hvis de vurderer, at din arb.evne er blevet så dårlig, at du er berettiget til fp.

Derudover kan de tage din ledighedsydelse hvis du ikke deltager i relevante tiltag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 14:29   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zondykedk Se meddelelser
Jeg vil høre om det er normalt når man har været sygemeldt i 12 måneder eller mere på grund af psykisk sygdom at man så ryger ud af fleksjob ordningen, for så at ende på kontanthjælp? Jeg er under behandling men det tager altså længere tid end 12 måneder eftersom jeg ikke kan bevilges mere end 15-20min samtale hver anden måned ved privat praktiserende psykiater.
Jeg har lidt svært ved at finde ud af, om de HAR stoppet din ledighedsydelse efter 12 måneder?

Hvis ja, så bed straks om en skriftlig afgørelse på det, hvis du ikke har fået det. Du har ret til at klage over afgørelsen på stop af ledighedsydelse. Husk at klage inden 4 uger fra modtagelsen af den skriftlige afgørelse.

Som de andre siger, er der ikke nogen tidsbegrænsning på at modtage ledighedsydelse - også selv under sygdom.

Men hvem er det egentlig der siger, at ledighedsydelsen stopper efter de 12 måneder?? Hvis sagsbehandleren har sagt det, så spørg hvor det står henne i lovgivningen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 14:49   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det har hun sådan set også ret i som fleks jobber kan man jo godt være blevet mere syg men så er det jo man skal i en praktik for at se omens arbejdes evne er blevet, så lille at den er ubetydelig.

Så hvis du mener at du ikke kan klarer et fleksjob, så skal du bede om en ny arbejdes prøvning så din arbejdes evne kan vuderes igen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 00:35   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Afklaring af mulig ny varig forværring, følger sygedagpengelovens lov.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension