K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2009, 15:07   #1
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Kvittering for aflevering af brev hos kommunen?????

Hmmm så har man brugt flere dage på at skrive et brev til kommunen.. og så tænkte jeg, går ned og aflevere det personligt.. Da jeg så bad om en kvittering på det var afleveret ( da min sagsbehandler har ferie ) sagde damen ved skrænken... Jamen jeg skriver bare herpå at det er modtaget i dag..
Nævnte så... jamen jeg har jo stadig ikke noget på at jeg har afleveret det... spurgte så en anden, som så sendte mig tilbage til den første jeg snakkede med... .. som så igen kom med en lang forklaring på at det da sørme ikke blev væk....

Så nu ved jeg ikke om jeg skal maile det brev til hende også, så jeg er på den sikre side, og så ved at hun modtager det????

Nogen der har noget erfaring med det????
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 15:30   #2
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
De skulle bare have givet dig et stykke papir med et stempel på, hvor de sagde at de havde modtaget dokumenter fra dig dags dato, så de lyder noget usamarbejdsvillige. De SKAL kvittere for modtagelsen, når du beder dem om det...

Det hjælper ikke at sende det pr. mail, med mindre du skriver du gerne vil have de kvitterer for modtagelsen, og de gør det.

Men den 100% sikre måde er at sende det til den med anbefalet post. Det koster vist en 60-70 kroner.

Men ok - du har afleveret det personligt, så du ved jo de har fået det. Men stoler du ikke på dem, så er det bedre at dække sig ind, og så i øvrigt lige nævne næste gang du ser din sagsbehandler, at du synes det er uhensigtsmæssigt, at de ikke vil kvittere i receptionen, og venligt spørge om hvordan kommunikationen kan foregå mere smidigt i fremtiden, på en måde der sikrer dig.
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 15:58   #3
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chihuahua Se meddelelser
Nogen der har noget erfaring med det????
Uanset i hvilken ærinde der skal leveres et dokument til de offentlige myndigheder, skattevæsen, retten eller bare skolen, lægeklinikken - hvor som helst - er min egen fremgangsmåde således, at jeg altid tager en kopi af brevet med, hæftet hvis flere sider - og samtidigt med at jeg afleverer jeg originalen - rækker jeg kopien frem og nævner at den skal stemples for modtagelsen af originalen.

Jeg spørger ikke om lov eller beder ikke om noget. Jeg oplyser bare om at der skal kvitteres for modtagelsen. Jeg har aldrig været udsat for at en kvittering er blevet nægtet. Derimod før i tiden kunne det ske, at hvis "damen-ved-skranken" skulle selv udskrive en kvittering, kunne der opstå en diskussion eller to. Efter at jeg begyndte selv medbringe en grydeklar "kvittering" har de bare stemplet den og så var det ud af verden.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 18:00   #4
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Synes også det virker underligt at de ikke ville kvitterer for modtagelsen af dine oplysninger.

Jeg afleverer selv mine papirer personligt, hvis jeg kan komme afsted med det. Derefter beder jeg om at de sætter stempel og dato for modtagelse, og giver mig en kopi deraf. Så har jeg bevis på at de har modtaget brevet den påstemplede dato. Har haft brug for det flere gange, hvor "papirerne" på mystisk vis har været forsvundet.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 18:01   #5
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Tak for rådene, og vil helt sikker gøre som dig næste gang Tante Ana, så er man jo på den sikre side... For nu kan jeg jo kun vente på at hun kommer fra ferie og så høre om hun har modtaget det

Og nu har jeg haft det brev til at hænge over hovedet den sidste uge, og havde endelig fået det færdig og kunne få det afleveret og ikke tænke mere over det........ må bare krydse fingre for at det ikke på mystiskvis forsvinder fra hendes hylde.............................
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 20:00   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Jeg afleverer selv mine papirer personligt, hvis jeg kan komme afsted med det. Derefter beder jeg om at de sætter stempel og dato for modtagelse, og giver mig en kopi deraf. Så har jeg bevis på at de har modtaget brevet den påstemplede dato. Har haft brug for det flere gange, hvor "papirerne" på mystisk vis har været forsvundet. Velcro
Det lyder til at være samme fremgangsmåde som her.
Jeg tropper op ved skranken, og siger at jeg har noget jeg vil aflevere, og at jeg gerne vil have en kvittering.
Så bliver papiret stemplet med "MODTAGET", hvorefter de tager en kopi som jeg får med hjem.
Det er ikke altid de sætter deres autograf, og det har jeg så ikke gidet diskutere, for egentlig må stemplet med dato o.s.v. være nok.

Jeg har få gange oplevet modvilje mod at kvittere, men så har jeg simpelthen sagt "ja, du må meget undskylde ulejligheden, men det er altså ikke særligt rart når ens personlige papirer forsvinder efter man har afleveret dem her, derfor ser jeg mig desværre nødsaget til at bede om en kvittering", og så plejer jeg at få den.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
brev fra kommunen kiwimor Politik og Samfund 7 04-08-2012 20:40
Dokumentation for aflevering af skrivelser til kommunen. bodilelisabeth Alt det andet 5 21-06-2012 10:14
Kvittering for modtagelse af brev? Mariepigen Dit og Dat 10 12-04-2010 23:16
Kvittering fra kommunen Sandie75 Alt det andet 3 25-02-2010 16:28
Brev til kommunen MTVRV1 Alt det andet 4 26-01-2010 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension