K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2010, 07:05   #1
socrates66
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 14
Styrke: 14
socrates66 er ny på vejen
Smile hvor svært er det at få realkredit lån?

Ja som overskriften siger så forsøger jeg at finde ud af, om det er muligt for mig at blive godkendt til køb af en lejlighed til udlejning. Jeg har brug for at låne 600.000 til køb af en lejlighed der koster 1.3 mil
Jeg hader at tage ud og se på ting jeg ikke har råd til, så derfor vil jeg gerne på forhånd vide lidt om, hvor svært/nemt det er at få et sådant lån, når man i forvejen har en anden bolig (som vi bor i og ikke påtænker at fraflytte i mange år) og skal låne til bolig nr. 2 ??
Nogen der ved det, og ved om man kan blive forhåndsgodkendt af kreditforeningen?

På forhånd tak for jeres tid
socrates66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 09:49   #2
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
I har mulighed for at få et køberbevis, som gerne skulle gælde i 6 måneder, såfremt jeres økonomiske forhold ikke har ændret sig i mellemtiden.

Normalt, som du muligvis er bekendt med kan der indenfor realkredit lån ydes op til 80% belåning af den værdi realkredit inst. sætter på boligen.

Du skriver omkring jeres hus, idag, dette vil gå ind og påvirke i forhold til godkendelsen, da det er alle aktiver og pasiver samt indtægt, der vil blive fokuseret på.

eks. såfremt i har haft lavet belåning i opsvingperioeden, og jeres belåningsprocent er over 80% af den værdi jeres bolig har idag, såå kan det have en negativ indflydelse på jeres lånemuligheder.. da I så er "overbelånt" i jeres nuværende bolig... osv.

Du velkommen til at spørge lidt mere konkret.. forhold som udlejning kan også spille ind, da i så vil have en højere indtægt, men også mulighed for tomgang osv. få en snak med jeres bank eller realkredit inst.

Og husk at presse den på lånesagsgebyr, tinglysningsgebyr osv. når I kommer dertil, og såfremt i har nogen former for lån over den % rentesats som realkreditlånet kan tilbyde, bør i indfri dette og da få eks. en 80 % belåning af det nye I køber, for da at "sparer" penge på renterne..
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 09:57   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af socrates66 Se meddelelser
Ja som overskriften siger så forsøger jeg at finde ud af, om det er muligt for mig at blive godkendt til køb af en lejlighed til udlejning. Jeg har brug for at låne 600.000 til køb af en lejlighed der koster 1.3 mil
Jeg hader at tage ud og se på ting jeg ikke har råd til, så derfor vil jeg gerne på forhånd vide lidt om, hvor svært/nemt det er at få et sådant lån, når man i forvejen har en anden bolig (som vi bor i og ikke påtænker at fraflytte i mange år) og skal låne til bolig nr. 2 ??
Nogen der ved det, og ved om man kan blive forhåndsgodkendt af kreditforeningen?

På forhånd tak for jeres tid
Til "fritidsbolig" kan man normalt låne op til 60%.

Men du skriver ikke noget om din situation, er du FPer? Er du gift? Arbejder din partner?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 21:40   #4
socrates66
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 14
Styrke: 14
socrates66 er ny på vejen
tak

Tak for svar Bassemanden

Jeg er fleksjobber, og har fundet frem til at jeg så gerne må lave et helt almindeligt "forældrekøb" af lejlighed.
Er i dag også blevet forhåndsgodkendt af BRF kredit, så det var heldigvis ikke så svært som jeg frygtede
socrates66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 01:27   #5
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 46
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Husk at der skal betales skattter af lejeindtægt. Bare lige en reminder.
Mange gange kan det ikke svare sig at være fritidsudlejer.
Det er meget simpelt at svare på dit spørgsmål. Du skal gå op i banken og få en forhåndsgodkendelse om muligt.

Er bare lidt nysgerrig ? Hvem vil dog sælge et hus om er vurderet til 1,3 mill. til 600 K. ?

Held og lykke.
__________________
Elsk dig selv, ellers er der ingen der gør det !!
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor svært er det at søge førtidspension på en § 17? Indiansummer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 27-07-2011 10:58
Hvor svært er det.... Chas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 03-01-2011 12:40
resourceprofil-svært baldur Alt det andet 15 13-05-2010 11:16
Svært ved at gennemskue Phönix Dit og Dat 8 13-08-2008 13:11
Hvor er det svært!! - Eller?? Birdie56 Skal kommuner ikke overholde loven? 2 19-05-2008 12:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension