K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2013, 11:41   #1
wanttonwu
På vej til at lære K10
 
wanttonwus avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2011
Lokation: Aabenraa
Indlæg: 4
Styrke: 0
wanttonwu er ny på vejen
praktik v arbejdsprøvning

Hej.
Er der nogen der kan hjælpe mig lidt her. Jeg har nu været sygemeldt ca 6 mdr og inden jul snakkede kommunen om at jeg skulle ud i en praktik, da de har revalidering i tankerne. Jeg ønsker ikke at spilde min tid på en praktik, jeg ønsker en arbejdsprøvning så jeg kan få en aklaring på hvad jeg kan og ikke kan. Min genoptræning er afsluttet og pt er der ikke mere der kan/vil gøres for mig i sygehusregi. Kan kommunen forlange at jeg kommer i praktik? Kan jeg forlange en arbejdsprøvning?
hjælp mig tak, ved snart ikke længere hvad ben jeg skal stå på da de har startet mig forfra flere gange
wanttonwu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 11:49   #2
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Er du sikker på at der er tale om praktik og ikke såkaldt for-revalidering hvor man skal vurdere om du overhovedet kan klare et revalideringsforløb?

Hvis kommunen mener at du skal revalideres så bed om at i sammen får lagt en realistisk revalideringsplan hvor denne "praktik" kan indgå som for-revalidering.

Sidst redigeret af Buddha; 30-01-2013 kl. 11:51.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 11:54   #3
wanttonwu
På vej til at lære K10
 
wanttonwus avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2011
Lokation: Aabenraa
Indlæg: 4
Styrke: 0
wanttonwu er ny på vejen
ak ak

problemet er at jeg ikke kan se formålet med at de tænker revalidering.jeg er knæopereret og mangler alle tre ledbånd i højreben, derudover har jeg bækkenløsning på 22mdr nu. Jeg har fået og vide bækkenløsningen ikke går væk så længe jeg har problemer med benet og de forsvinder jo ikke. Så revalidering er ikke en mulighed i min verden, hvordan skulle det foregå?
Jeg skal hele tiden skifte mellem sidde, stå, gå og liggende, det kan jo ikke lade sig gøre på en skolebænk. Jeg er butiksuddannet og har været chef. det er det jeg brænder for, men jeg kan bare ikke få dem til at indse at det er der de bør placere mig.
wanttonwu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 12:05   #4
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Ok...så du tænker mere i fleksjob retningen inden for dit gamle speciale eller hvordan?

Fleksjob ordningen er i seriøs krise og selvom du kunne kæmpe dig til en tilkendelse ville du stå med hatten i hånden bagefter.

Revalidering er en fin ordning og behøver ikke involvere skolebænken.
Borger.dk er vist nede lige nu så her er et andet link:Revalidering
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 17:38   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
En praktik kan jo være mange ting, og derfor er det så vigtigt, at få styr på hvad kommunens formål er med praktikken.

En virksomhedspraktik kan f.eks. godt fungere som en arb.prøvning, hvis formålet med praktikken er, at vurdere borgerens arbejdsevne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 22:00   #6
Perfektionisten
Ved at vænne sig til K10
 
Perfektionistens avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2012
Alder: 33
Indlæg: 13
Styrke: 12
Perfektionisten er ny på vejen
Praktik

Er du helt sikker på det ikke er en arbejdsprøvning?

Efter de nye regler, er der ikke længere noget der hedder arbejdsprøvning, det hedder nu virksomhedspraktik.

Hvorfor det er omdøbt ved jeg ikke, og jeg ved det kun da jeg lige er startet i "virksomhedspraktik"
Perfektionisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 23:05   #7
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
revalidering kan jo også bestå i opstart af selvstændigt firma, så kan du måske finde noget der passer til dig og dine behov, og du bliver atter "herre" i eget hus
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 23:32   #8
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MLT Se meddelelser
revalidering kan jo også bestå i opstart af selvstændigt firma, så kan du måske finde noget der passer til dig og dine behov, og du bliver atter "herre" i eget hus

hmmm tilskud til selvstændige flekser i den nye reform er kun på 125000,00 kr. årligt!!
Og jeg er næsten 100 % sikker på at det kun kan lade sig gøre hvis man har været selvstændig før man blev syg; altså at det ikke er tilladt for "nye" selvstændige!!
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 08:13   #9
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Anette ja det er ingen "gavebod" ... men du får opstartshjælp og ca 6 mdrs revalideringsydelse, herefter skal du klarer dig selv... men det er jo også meningen med det hele
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 09:35   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der findes stadig realle arbejdsprøvninger på div Reva-centre.

Disse bliver dog ofte kun brugt når nedsættelsen forvendtes at være til et fleks eller førtidspension.

hvis du har fagforening, bør du inddrage disse, hurtigst mulig.

Hvis de vil forravalidere dig, med efterfølgende revalidering, ryger du på kontanthjælp, hvis du IKKE kan komme i ordinært arbejde.
Du kan altså IKKE komme tilbage på sygedagpengene igen.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning / Praktik Perfektionisten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 23-02-2013 00:58
praktik/arbejdsprøvning minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 13-12-2012 23:03
Forskel på praktik og arbejdsprøvning? Jasmina Alt det andet 16 27-03-2012 10:51
Praktik kontra arbejdsprøvning?? Solen Jeg er kommet i praktik. 40 11-02-2011 15:26
Arbejdsevnemetode/arbejdsprøvning/praktik ? Cillenolle Alt det andet 3 14-04-2010 19:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension