K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2012, 10:46   #1
JEG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
JEG er ny på vejen
afslag på ftp eller ?

fik brev fra min kommune her for 14 dage siden, ang ansøgning af ftp på en §18
for mig lyder som om det er et afslag på at lade mig blive instillet, men min Sb siger det er at afslag på ftp.
håber i kan hjælpe, og på forhånd tak.

ligger lige noget af afslaget op.

Som du er orienteret om er din sag om f0rtidspension indstillet til at overga til behandling efter pensionslovens bestemmelser jf. Lov om Social Pension § 18.
Der meddeles afslag pa at sagen kan overga til behandling efter pensionslovens bestemmelser.
JEG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 11:16   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Det er et afslag på at de lader sagen overgå til ansøgning om FP - os dermed osse afslag på FP

Hvad er begrundelsenfor at de ikke vil starte sagen op?
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 11:26   #3
JEG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
JEG er ny på vejen
Tak for det hurtige svar. vender lige tilbage senere. da det er en lang historie. er på vej ud..
JEG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 12:35   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
I første omgang er det "blot" et afslag på opstart af en pensionssag, hellere det end reelt afslag på pension for så er løbet kørt indtil man sætter klagesag igang osv.

Det må være sagsbehandleren og jobcenteret, der ikke har gjort deres arbejde godt nok da sagen formodentlig så er mangelfuld i forhold til indstilling til ftp. Dette bør der dog kunne rettes op på!!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 13:52   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uden at kende til sagen overhovedet....så vil du stadig have muligheden for at selv søge en §17 på det foreliggende grundlag...

På den måde vil du tvinge dem til at tage stilling til om du lever op til de krav der er for en førtidspension...

Om du skal gøre dette eller ej....ja det afhænger af meget....og ikke noget jeg kan sige noget om uden at kende mere til sagen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 10:33   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kan også klage over, kommunens afslag på at lade sagen overgå til behandling om førtidspension.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 13:52   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af JEG Se meddelelser
fik brev fra min kommune her for 14 dage siden, ang ansøgning af ftp på en §18
for mig lyder som om det er et afslag på at lade mig blive instillet, men min Sb siger det er at afslag på ftp.
håber i kan hjælpe, og på forhånd tak.

ligger lige noget af afslaget op.

Som du er orienteret om er din sag om f0rtidspension indstillet til at overga til behandling efter pensionslovens bestemmelser jf. Lov om Social Pension § 18.
Der meddeles afslag pa at sagen kan overga til behandling efter pensionslovens bestemmelser.
Som jeg læser det
Ja du har fået afslag på førtidspenion, det er rigtig nok.
men din sag har ikke været i pensionsnævnet, så det er ikke et 100 procent afslag. det er et team i dit jobcenter som har besluttet ikke at rejse en §18
det kan du klage over, at din sag ikke er overgået til behandling efter pensionslovens bestemmelser.

men for at kunne vejlede dig, bliver vi nødt til at vide deres begrundelse
er det rent lægefagligt eller arbejdsprøvning som mangler.

Ja du kan selv søge en §17, og få prøvet din sag.
men hvis de mener der mangler noget i din sag, som giver god mening
så vil du få afslag det er helt sikkert.

så igen kunne det være rart og vide deres afgrundelse for afslag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 15:00   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Som jeg læser det er den indstillet af teamet, det er pensionsnævnet der har givet afslag på at rejse sagen..

Det kan ankes inden 4 uger.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 17:01   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Der meddeles afslag pa at sagen kan overga til behandling efter pensionslovens bestemmelser
ergo har pensionsnævnet ikke taget stilling

men brugeren må komme med flere oplysninger
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2012, 01:55   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er et team i dit jobcenter som har besluttet ikke at rejse en §18
Ergo kan det ikke være et afslag på pension.

Som JEG selv er inde på i sit startindlæg, så er det et afslag på, at lade JEG indstille til pension.

"for mig lyder som om det er et afslag på at lade mig blive instillet, men min Sb siger det er at afslag på ftp. "

JEG, jeg synes du skal sende din sb en mail og spørge, om du har forstået hende korrekt, at hun mener, at du har fået afslag på førtidspension.

Hvis hun bekræfter dette, så synes jeg du skal sende en klage til jobcenterchefen. Klag over, at din sb tydeligvis ikke har styr på tingene og dermed forvirrer både dig og din sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. forlængelse eller afslag. ZikZak Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 26-06-2013 20:41
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Kan det betale sig for mig at søge førtidspension, eller vil jeg bare få afslag? MBH8900 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 15-05-2011 21:10
Hvad kan jeg forvente medhold eller afslag Frue.Hansen Alt det andet 4 23-10-2009 15:29
Førtidspension eller afslag? Tinker Bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 30-03-2008 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension