K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2014, 13:31   #41
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af burhan Se meddelelser
Hej.

Ja, jeg orker det snart ikke mere.

Min dagpenge periode udløber 31. maj 2014.

Jeg er gift. Tænker at jeg skal ind i Krifa nu, for ikke at ryge helt ud af systemet.
Og at min mand så skal forsørge mig med hans indtægt, - da hvis jeg får kontant hjælpskal han det og min ydelse bortfalder.

Kan man søge om førtidspension, når man er i sin fagforening?
For mig er det vigtigt at jeg kommer ind på et "helle"...men samtidigt kan søge om førtidspension.

Jeg er nu dopet godt ind, i rigtig meget smeretestillende medicin.
Og lægen skriver fortsat 100 % uarbejdsdygtig grund af smerter.
Hej Burhan
De bedste ønsker til dig på trods af en svær og lang sygeperiode du er blevet ramt af.

For at kunne rådgive dig bedre og så korrekt som muligt, har jeg nogle spørgsmål til dig ud fra et sammendrag, lavet efter info i dine indlæg:
Alder over 40 år
xx.02.2013 Fjernet bryst – voldsomme fantomsmerter - ikke cancer
09.11.2013 Sygemeldt 1 år fra arbejde og nu opsagt.
10.11.2013 Min fagforening er inde over – får du hjælp af deres Socialrådgiver og juridisk afdeling ?
31.12.2013 Opsagt
07.02.2014 De har nu forsøgt at rekonstruere bryst, med deraf infektion/afskillelse af bryst
og der er desværre operativt en del vej endnu. Men smerterne vil jeg altid have og har haft i godt et år nu.
Operative en del vej endnu – hospitalet vil tidligst begynde at opbygge til foråret !
27.02.2014 Opfølgningssamtale i jobcenter
05.03.2014 Samtale med kommunen. Foreslog job med støtteperson, talemaskine osv. Først ressourseforløb og så evt. førtidspension.
05.03.2014 Lægen ryster på hovedet og henviser til smerteklinik. 100% uarbejdsdygtig.
05.03.2014 Kommunen vil have jeg bruge min restferie for at rykke min dato for hvornår jeg røg ud af dagpengesystem.
31.05.2014 Dagpenge udløber

Hvornår har du fået forlænget sygedagpengeperioden og med hvilken begrundelse ?
Jeg formodet ikke at udløbsdato for sygedagpenge 31.05.2014 er efter de første 52 uger sygemelding ?

Har du søgt aktindsigt i din sag hos Kommunen ?
Selv om du er syg og har det svært skal du kende din sag 100% og hvad der står skrevet i den.

Hvad har din SB skrevet i din "opfølgningsplan" - notater fra møde 5.3.2014 om hvad der skal ske fremadrettet i din sygedagpengesag ?

Er du tilknyttet fortsat behandling via Sygehus - du skriver evt. opbygning af bryst til foråret ?

Du ønsker at komme ind på et "helle". Beklager det findes ikke.

Du ønsker samtidigt evt. at søge førtidspension.
Dette kan du kun gøre ved at søge en §17 stk. 2 Førtidspension på det foreliggende grundlag.

Mit råd til dig i en kompliceret sag er at kontakte DUKH (giver en fantastisk rådgivning ), for undersøgelse af forlængelsesmuligheder efter nuværende regler samt efter nye regler 1.7.2014

Rådgivning for om du kan søge pension inden sygedagpengestop og om det evt. vil forlænge din sygedagpengeperiode så du kommer ind under de nye regler 1.7.2014.

Hvis du havner på kontanthjælp efter sygedagpengestop 31.05.2014 kan du nu via DUKH´s rådgivning få et råd, ud fra gældende lov, hvad konsekvenserne er, hvis du i stedet for søger pension og hvornår du skal have det gjort - tidsfrist ift sygedagpengestop.

Min vurdering er at din sag ikke holder til en §17 stk. 2 men du kan undersøge om en ansøgning forlænger din dagpengeperiode så du kommer under de nye regler, som er ægtefælle uafhængig.

Beklager, selv om du har det meget skidt skal du følge op på tingene nu da sygedagpengestop er varslet om kort tid.
De bedste hilsner lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 16-04-2014 kl. 13:39.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension