K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2008, 23:45   #1
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Social udvalgs møde Billeder og talen

Du kan nu læse talen og se lidt billeder fra Christiansborg/Folketinget på: DepWeb Blog

Smagsprøve på billede her:

Der vil komme flere da der blev taget billeder af Fotograf Buster
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  01-Moede-socialudvalg-6.11.08.jpg
Visninger: 493
Størrelse:  58,8 Kb
ID: 129  
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 00:06   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvad sagde politikerne?

Ikke en lyd?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 01:06   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Rigtig gættet!!
desværre ingen rigtige spørgsmål, ej heller de store kommentarer.
De kender til problematikken. OKEY, hvad så mad at få fingeren ud!!!

Per: du er sørme hurtig ude. God billedserie, med kommentarer.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 10:30   #4
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Socialudvalget - 6/11/2008

--------------------------------------------------------------------------------

Socialudvalget - Alm. del, bilag 57 : Materiale fra K10 og depweb vedr. foretræde om en bedre borgersagsbehandling
Læs dokumentet her



http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...g/57/index.htm


1. Materiale fra K10 og depweb vedr. foretræde om en bedre borgersagsbehandling (PDF)

2. Indskannet 5/11-08, 37 sider (PDF)


Se det hele med eksembler og Borgerindsamling.


Mvh. Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 15:45   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Først en stor tak til alle i går, for vores fælles indsats.

Vi kan jo kun håbe at vi bliver lyttet til og får et brugbart svar.

Håber at udvalgets manglende trang til at stille spørgsmål bunder i:
"Den der tier, samtykker!"

Her kommer yderligere et par billeder fra dagen
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  IMAG2809.jpg
Visninger: 514
Størrelse:  625,6 Kb
ID: 130   Klik på billede for større version

Navn:  IMAG2797.jpg
Visninger: 541
Størrelse:  579,2 Kb
ID: 131   Klik på billede for større version

Navn:  IMAG2799.jpg
Visninger: 515
Størrelse:  582,1 Kb
ID: 132  
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 17:57   #6
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up

Hej alle

Tak for mødet.

Ja det var ej mange spørgsmål fra den kant. Vi kan så nu kun vente på hvad K.J. har at skrive om.

Vi må jo fortsætte kampen uanset svar.

Tak for billeder du her har lagt på Buster

PS.

Desværre har der indsneget sig fejl i udvalgsdomumentet bilag 57.

Underskriftindsamlingens bilag med navne, mailadr. o.s.v skulle ej ha' været med på. Men det blev glemt i farten at blive meddelt sekretæren

- Har pr. mail og senere tlf. været i kontakt med Hanne S. (Fik endeligt fat i hende pr. tlf.) Og aftalt at det bliver rettet til i bilag 57 Mandag. Det kunne ej nås i dag.

Sidst redigeret af @PerChr; 07-11-2008 kl. 18:06. Årsag: Tilføjelse
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2008, 02:17   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Også kommer lige det lovet refaret

Torsdag den 6-11-08 var vi så afsted til Christiansborg igen (nogen af os for første gang ) og det gik som forventet , der var ikke meget nyt under solen dokumenterne der blev brugt på mødet kan læse her http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...g/57/index.htm

Selve mødet gik hurtigt og som tidligere skrevet var der ikke mange spørgsmål til os, de gav dog udtryk for at de kendte til problematikken , lige som vi også fik at vide at det kunne gavne at sende breve historier og oplevelser til socialemarkedsudvalget (vi vil prøve at skaffe adresserne på dem der deltog ) og så kan vi da kun opfodre at man hver i sær skriver til div medlemmer af socialemarkedsudvalget og fortæller om sine oplevelser med kommune og lægekonsulente, hvis det er eksempler der mangler ja så skal vi da ikke lade det stoppe dem , men må igang med at skrive vores historier hver især og vi håber at i vil være med til dette.

Nå men vil da prøve at skrive om selve dagen også vi tager jo ikke den lange vej uden at få noget ud af det

Da mødet var færdigt gik vi en tur ned i deres berømte kantine og fik en kop kaffe og snakkede om hvad vi fik og ikke mindst ikke fik ud af det , vi fik da også set lidt på vores politikkere efterhånden som de kom ned for at få lidt mad i hovedet.

Jeg skal ikke sige hvem der fik den geniale ide (men ve mig om ikke det var maj-britt) at når nu vi alligevel var der så kunne vi jo lige så godt bruge tiden nyttigt , og tage en snak med SF og se om vi kunne få nogen i tale om deres manglende deltagelse i debatten omkring syges retssikkerhed.

Så vi begyndte at strejfe rundt på Christiansborg og fandt til sidst SF kontoret dog ikke før end det var lykkedes for pia og maj-britt at blive væk fra os , dem fandt vi heldigvis i et kopi rum hvor de mente at de skulle have noget for deres skatte kroner og derfor var ved at tage kopier (eller rettere prøve at tage kopier) af vores tale brev til socialemarkedsudvalget ...

Det gik dog knap så godt og vi fik da også overbevist Pia om at vi hellere måtte komme videre inden vi fik saboteret SF`s kopi maskiner helt ..

Så gik vi ellers videre til SF´s kontor og gange ...

Vi fandt et kontor hvor der var aktive mennesker og præsenterende os og spurgte om ikke der var nogen på et af kontorene der havde lyst til at snakke med nogen af deres kerne vælgere.

Suprise det var der ikke , men de tilbød da at give besked videre fra os og aflevere vores tale papir til hele flokken og hvem var det vi ville have i tale ...

Tja det vidste vi da sådan set ikke, men vi vidste da at der var sendt en mail til Anne Baastrup omkring diskriminering af handicappet som aldrig var blevet besvaret så måske det var en god ide lige at ruske lidt op i hende, og så var der jo sendt en mail til alle omkring retssikkerhed for de svageste som er blevet væk, og at vi på denne mail har fået svar og et af dem lød at en Jonas Dahl snart ville gå igang med dette emne , dog har vi ikke hørt en lyd fra Jonas Dahl heller ikke trods rykkere (men nu kan vi da skrive til ham at vi personligt møder op )


Vi fortalte lidt om Bennys historie og Pia fortalte om sin historie og den stakkels dame kunne jo kun give os ret i at det virkede ret grotesk og at hun ville give besked videre til de relevante politikkere men andet kunne hun desværre ikke gøre ...

Vi fik lige en lille diskussion om hvor meget de mangler i debatten og hvor lidt vi høre om SF´s standpunkt i forhold til den gruppe der er i klemme i systemet pga sygdom, og vi fik også ud mellem sidebenene at det var underligt at det var det mindste parti (enhedslisten) der kæmpede mest for denne udsatte gruppe , igen kunne den stakkels dame kun sige nå ja og jeg giver besked videre ...

Og til sidst rejste hendes mandlige kollega sig op og sagde at de ikke kunne gøre mere og vi fornemmede at vi skulle fortrække inden det blev sådan at vi for fremtiden ville blive sat på porten så snart evt møder var overstået

Vel ude af borgen stod vi så på trappen og snakkede og var ved at tage afsked da maj-britt gik helt i spagat og nærmest fik åndenød , da vi vendte os om så vi at Hjorten stod bag os og var i en meget seriøs samtale med en mand på trappen...

maj-britt mente at hun skulle slå ham , men kom så i tanke om at hun havde sagt at hvis hun mødte ham en mørk aften så ville hun slå ham og ja det var helt lyst så det lykkedes os andre at tøjle hende , mod at hun fik nogen billeder af ham som hun kunne bruge som toilet papir.

Vi andre havde mere en hældning til et billede under toiletbrættet eller en dart skive...

Men nu er billedet lagt ud og man kan bruge det til hvad man vil , dog vil vi klart fraråde at skræmme evt børn med det ...


Vi sagde farvel til hinanden og begav os til hvert vores tranport middel og hjemad ...

Og det var så de mange timer der blev brugt uden noget synderligt resultat men om ikke andet så fik vi hilst på hinanden igen og vi fik et par gode grin og blev også luftet den dag (Pia og jeg fik travet nogen trapper men det var fordi elevatorene meldte overvægt da undertegnet gik ind i den ... (men den var altså også lille den elevator og personligt tror jeg det var Per der gav overvægten)

Så det der kom ud af denne tur var godt selskab gode grin og ikke mindst en opfodring til jer alle om at skrive jeres egen historie til socialemarkedsudvalget ..

Og ja hvem ved måske nogen har lyst til at tage med på tur en anden gang , vi er trods alt ikke så farlige som vi lyder og vi var vist meget enige om at vi også skal i gang med at få lavet noget om vores retssikkerhed eller mangel på samme...

Navne og adresser i kan skrive til kommer lige så snart vi har fået fat i dem
  Besvar med citat
Gammel 09-11-2008, 10:00   #8
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Næ hov hov, Pia og jeg var ikke væk, I var væk

Hvorfor gik vi ikke hen til Hjort, vi kunne da have fortalt ham at det altså er os, han mener snyder og nasser, jeg mener, vi lignede jo ikke ligefrem en flok stræbere, vel??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2008, 10:41   #9
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking godmorgen til alle

Det var dog noget af en tur i var på. Er han lille - tyk -og grim - ham Hjort, som man fornemmer i Tv?

Jeg skal til møde med VILLY den 2 dec. Og jeg stiller mig foran døren så han ikke kan komme ud, før han har givet nogle svar.
Han får bunken af skemaer -51 stk indtil videre

Har i nogle små skarpe spørgsmål jeg kan stille ham?

Kort og kontant - noget han ikke kan undgå at svare på.

annasen


husk skema nederst på forsiden
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2008, 10:50   #10
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Naaaah, han er nu ikke lille, tyk og grim, og uagtet hans ydre, så er hans indre grimt.

Ja, fortæl Villy at hvis ikke SF meget kvikt kommer ind i debatten f.eks på mitansvar, så mister de vælgere, mig bl.a.

Så går jeg til EL.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Svarfrister for §20 og udvalgs spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 1 07-04-2013 18:43
ryngen billeder væk hos tandlægen ? c.l.e.o. Alt det andet 21 06-06-2012 16:56
Nytårs talen sushjer 1 Politik og Samfund 10 03-01-2010 18:31
Hvordan indsætter man billeder? Ninja Hjælp til Forum Brug 9 20-10-2009 11:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension