K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2011, 23:52   #11
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Jeg er andengenerationsjøde og halvdelen af min familie blev udryddet under krigen. Undtaget min far, hans bror og en kusine.
Da jeg var meget lille, spurgte jeg min far, om det kunne ske igen og han svarede pædagogisk, at han havde slettet det sidste 'n' i vores efternavn.
- Så ingen ville kunne 'finde eller komme efter os'.

Denne min frygt har været der siden min barndom og den er desværre reaktiveret her det sidste lange stykke tid.
Hvorfor bliver nogle mennesker så hadefulde, når der er krise?
Er det desværre 'bare' sådan nogle mennesker er...

"Hvis jeg var politimand, og det lykkedes mig at anholde et par mennesker, der efter al sandsynlighed havde kendskab til en terroraktion, der skal finde sted i morgen, så ville jeg godt give dem nogle knubs. Jeg ville ikke gå til de hårdhændede torturmetoder, men holde mig til det, der hedder et moderat fysisk pres i afhøringsteknikken."

http://www.bt.dk/nyheder/arne-melchi...moderat-tortur
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 05:22   #12
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Hvad er jeres holdning? Er det i orden at modtage offentlige ydelser, man reelt ikke har brug for, bare fordi loven giver en ret dertil
min mening kort er nej hvorfor tage imod tandlægehjælp osv hvis man kan betale selv uden problemer jeg vil mene man skal ikke abre tage noget man relt ikek har brug for ,det er forkert i min verden bare forde loven siger man kan søge osv så burte man tænker over det men det er så min mening havde flere folk det sådan ja så kunne komunerne vel øsle flere penge væk.men hvem ved måske var der overskud og ikke skulle skæres ned på personale osv i skolerne plejehjem osv.osv osv.osv.skal man tage imod 200 i boligsikring bare forde man kan få dem men endeligt godt kan undvære dem.osv lsiten er lang

Sidst redigeret af extra; 10-02-2011 kl. 05:28.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 06:08   #13
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg kunne ikke være mere enig..

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
integrationen
det er hele problemet
hvorfor skulle Indvandrere også lære dansk
selv mange af deres imaner kan ikke dansk, for hvad skulle de bruge det til
rigtig mange er netop kommet til Danmark for at få de offenlige ydelser
de bor samlet i ghettoer, hvor de kan leve helt på samme måde som der hvor de kommer fra. Men får bolig og alt severvet på et sølvfad.

ikke underligt det koster 16 mia om året
Jeg synes faktisk den kronik var skræmmende. Skræmmende, fordi det er jo præcis sådan, jeg hele tiden har forestillet mig at tingene var, med hensyn til indvandring.

OG - jeg kan så også godt forstå at det kostr 16 MIA - når indvandrere tror at koner ikke skal arbejde - for det plejer de ikke at gøre, hvor de kommer fra. OG at mange af mændene fejlagtigt får penge for at lide af en PTSD - som er ikke eksisterende, fordi de aldrig har været i situationer, der skulle kunne udvikle sådan en - og at de bare får mange børn, fordi det giver dem større indkomst...
Der faldt et slør fra mine øjne... (ikke at det var "glad læsning" - det er pokkers skræmmende, især fordi der kommer flere og flere til Danmark)
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 06:55   #14
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Jeg skrev i indlæg nr.1:

Da jeg i mit 1. liv kunne klare et arbejde, havde jeg også råd til flere ting. Eks.vis afslog jeg kørselsgodtgørelse til fertilitetsbehandling i Brædstrup, da jeg selv havde råd til at betale for kørslen, og derfor ikke mente at jeg behov for denne økonomisk støtte fra det offentlige. (kørselsgodtgørelse er også en ydelse )

Det er ikke syge/handicappede jeg "angriber" mht. solidaritet/moral. Denne gruppe mennesker kan jeg godt unde div. ydelser, for ifm. egen erfaringer ved jeg at det kan være ekstra dyrt, at ha' et handicap/sygdom. I øvrigt synes jeg at denne gruppe mennesker, som min., faktisk har krav på et eksistensgrundlag. Ligegyldig om de er etniske danskere eller ej.

Velfærdssamfundets idegrundlag burde jo være at tage hånd om de svageste i samfundet.

Vi kunne appelerer til den raske, arbejde del af befolkningen, kun at modtage ydelser, de reelt mener de har brug for. Pengene vi kunne sparer, kunne så bruges de steder, hvor der virkelig var brug for dem. Eks.vis. psykriatiske sengepladser, hvilket der er stor mangel på.....

Jeg bliver harm, når jeg ser, at en alm. dansk familie (hvor mor og far har fuldtidsarbejde) søger lovgivningen igennem, for at se hvilke ydelser de kan få fra det offentlige. Specielt når der i Danmark lever syge mennesker (som ingen muligheder har for at arbejde), der får fjernet deres forsørgelsesgrundlag, og dermed også mister muligheden for at få råd til div. behandlinger.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 10:36   #15
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Jeg bliver harm, når jeg ser, at en alm. dansk familie (hvor mor og far har fuldtidsarbejde) søger lovgivningen igennem, for at se hvilke ydelser de kan få fra det offentlige
tja vi har vel også folk på kontanthjælp der også gør det samme bare forde de kan få noget.jeg vil mene probalamatiken er loven da den er sådan man kan søge om hjælp og få det min mening der er mange ting der kan eller retter skulle fjernes.ang indvandre tja kom vi der ned var der ingen kære more der skulle vi indornes os under deres somfund.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 12:19   #16
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Kunne man få bare èt eksempel, et lille bitte eksempel på, hvilke ydelser i taler om? I påstår at familier/folk bare søger ydelser, og får dem uden videre uden at have et reelt behov? Hvor ved i det fra? Og kan i henvise til noget mere konkret end blot en mening, eller en tilfældig kronik som bliver ædt råt.

Det lyder fuldstændig som vores regering, som også glad og fornøjet "køber" alle påstande der kan passe i deres kram.

Ja, de invandrer - de suger af vores kasse, får en masse børn gør de og deres koner kender ikke til arbejdsmarkedet - næh, de indvandrermænd lænker dem i køkkenet nok, og dem på kommunerne giver denne særlige gruppe i hoved og r.. - de og konerne får bare pension og alverdens ydelser, sådan uden videre!!!

Ikke en s... af denne tråd fatter jeg, èt lille eksempel på (overflødige) ydelser ville hjælpe gevaldigt på min fatsvaghed.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 14:48   #17
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Du er bestemt ikke fatsvag....

Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Ja, de invandrer - de suger af vores kasse, får en masse børn gør de og deres koner kender ikke til arbejdsmarkedet - næh, de indvandrermænd lænker dem i køkkenet nok, og dem på kommunerne giver denne særlige gruppe i hoved og r.. - de og konerne får bare pension og alverdens ydelser, sådan uden videre!!!

.

Du har da det hele på kornet!!!!!
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 15:51   #18
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
danmarks kommuner har efter regeringens udmeldinger tjekket hundredevis af indvandreres sager og de har ikke fundet en eneste fejl i sagsbehandlingen.

jeg synes folk skal prøve at tæmme deres indre svinehund og tænke på at mange indvandrere er nedslidt efter hårde jobs i deres hjemlande. Mange har også psykiske belastninger efter at leve i krig og terror. Det er også sociale problemer der opstår når man flytter til et helt nyt land og skal finde fodfæste der gør sig gældende.

Og ja kultur spiller også ind. muslimske kvinder er svære at få ud på arbejdsmarkedet, men det hjælper da ikke at rive tæppet væk under dem og bruge tvang. det får da bare folk til at stejle endnu mere.

Det ville klæde politikerne istedet at fokusere på de tusindvis af ressourcestærke ledige der findes i kommunerne, for der ligger resultaterne mere ligefor. Det andet er bare resultatløs symbolpolitik.
__________________
Bimse
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 16:57   #19
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
sibt, Mella og paw thomsen, vel talt!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 17:47   #20
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Tak Carmen

Fra Handiklip idag. Godt at der er nogle indenfor systemet, som skriver:



Førtidspensioner
Berlingske Tidende, 1. sektion, side 34
10.02.2011
Anna Mee Allerslev, Beskæftigelses- og integrationsborgmester (R), skriver i et læserbrev: I København er ingen ledige unødvendigt på førtidspension. Hvis en københavner kan få et almindeligt job, parkerer vi hende ikke på førtidspension. Vi frabeder os at deltage i regeringens dyre og meningsløse kampagne mod mennesker fra ikke-vestlige lande. Vores eneste fokus er at få københavnerne i job og uddannelse. Det gælder uanset, hvem man er.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fanget og forvirret RockDitten Din historie 1 29-06-2013 10:31
Fanget i systemet :-( Jeanette1972 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-01-2013 07:52
Fanget mellem flex og førtidspension Bigmum Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 05-05-2009 13:58
Indvandrere på pension før tid jomfruen Politik og Samfund 38 25-04-2009 10:52
Indvandrere stormer på førtidspension zuza Politik og Samfund 11 12-08-2008 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension