K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2011, 20:36   #21
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Nu har jeg aktiveret mit mod samt allieret mig med en privat socialrådgiver. Jeg beder om aktindsigt, selvom jeg stadig er bange for 'at de bliver sure på mig' men det får så være.

Jeg har taget brevet om aktindsigt her på siden, tilpasset det, udskrevet og påtænker at gå op og aflevere det mod kvittering - er dette den bedste måde, eller kan jeg nøjes med at maile det???

Tak for hjælpen - det var med jeres gode ord, at den virkelig landede i mig, at de f.eks. kan finde på at skrive noget i 'min sag' som ikke har hold i virkeligheden - det så jeg direkte i psykologens vurdering.

Min intention er nu at få en fair og vel belyst sagsbehandling som jeg selv kan følge med i og hvor jeg kan genkende beskrivelsen af mig på alle planer.

Kærlig hilsen
tigerbia
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 21:16   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
Jeg har taget brevet om aktindsigt her på siden, tilpasset det, udskrevet og påtænker at gå op og aflevere det mod kvittering - er dette den bedste måde, eller kan jeg nøjes med at maile det???
Mit bedste råd er, at du afleverer det personligt, og beder om en kvittering på, at de har modtaget det.

M.h.t. at få en fair sagsbehandling har jeg indtryk af, at du har taget dit første skridt imod det.

Ofte får man først en ordentlig sagsbehandling når man selv tager hånd i hanke med hvad der foregår, og viser dem, at man ikke kun kender sine pligter, men også sine rettigheder.

Det er da muligt, at en sb kan gå hen og blive tøsefornærmet over, at du kræver din ret, men hvis denne sb ikke opfører sig ordentligt klager du bare højere op.

Sørg for at have alt på skrift.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 16:47   #23
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
kan ikke rigtig finde ud af det med tråde - har derfor slettet denne

Sidst redigeret af tigerbia; 30-01-2011 kl. 17:03. Årsag: slettet
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 18:11   #24
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa ja jeg havde nok også aflevert den selv mod kvitering noget jeg har lært her på siden.

tænk det viser sig nu ved min sage efter en tlf sammentale som jeg elles ikke gøre meget i med kommunen at min sag der var klar gjort til pension skulle har været for 14 dag før og først de jeg kontakter kommunen for at høre hvor langt min sag var sage de det skulle de lige se på blev ringet tilbage med den melling der var sket en fejl den lå på et forkert skrivebord.men nu kom den rigtig hen og den var gået med vider hvilket jeg ville få brev på. og14 dage efter et afslsg. jeg tro så meget de har forlagt nogle papir ved at den har været havnet et forkert sted, men det ser jeg jo nu når afgørelsen kommer

hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 18:22   #25
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
den er afleveret nu - godt nok på mail, men efter telefonsamtale har jeg fået bekræftelse på modtagelse samt oven i købet en telefonisk bekræftelse. Så de opper sig

ER også blevet fortalt at jeg faktisk har krav på løbende aktindsigt, og jeg tror det er vigtigt at følge med fra start til slut - så man både sikrer sig, der ikke står noget forkert, men også signalerer - Jeg følger med og er medansvarlig i min egen sagsbehandling

til alle
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 21:20   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
den er afleveret nu - godt nok på mail, men efter telefonsamtale har jeg fået bekræftelse på modtagelse samt oven i købet en telefonisk bekræftelse. Så de opper sig

ER også blevet fortalt at jeg faktisk har krav på løbende aktindsigt, og jeg tror det er vigtigt at følge med fra start til slut - så man både sikrer sig, der ikke står noget forkert, men også signalerer - Jeg følger med og er medansvarlig i min egen sagsbehandling til alle
Mail din sb, og bed hende om at bekræfte, at den er modtaget.
Du kan intet bevise med noget der er sagt i en telefonsamtale.

M.h.t. løbende aktindsigt er det mit indtryk, at kommunerne tit glemmer det.
Jeg gjorde det, at hver gang jeg havde været til møde med sb afleverede jeg en begæring om aktindsigt siden sidst.
Jeg afleverede den ved skranken, mod kvittering.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 21:28   #27
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Hej vovse - jeg har fået både en skriftlig og telefonisk accept, så alt er i orden. jeg skal huske det med 'aktindsigt siden sidst' - godt råd :-)
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 21:39   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
Hej vovse - jeg har fået både en skriftlig og telefonisk accept, så alt er i orden. jeg skal huske det med 'aktindsigt siden sidst' - godt råd :-)
Super med den skriftlige accept.

M.h.t aktindsigt skal du nok lige huske, at skrive datoen for hvornår din sidste aktindsigt sluttede.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges... pipse3 Alt det andet 11 12-08-2012 09:49
Gode råd søges.... PiaTT Spørgsmål ang fleksjob 25 04-11-2011 00:08
gode råd søges! Tetsche Alt det andet 3 06-05-2011 19:53
Gode råd søges ! marbocb Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 05-10-2010 21:18
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension