K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2012, 09:21   #11
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
:-) kender det vi bor os på landet - så 2 biler en en nødvendighed... - ikke at gøre!

Vi bor da i udkanten af sdr jylland :-) 20 km fra Kolding mod Esbjerg :-)

men jeg er opvokset down there ;-) jo
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 18:30   #12
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Så vidt jeg har forstået så skulle det blive billigere at køre tog...men altså ikke i myldretiden. Så pendlerne får ikke gavn af det forlig...og det er jo da dem der bruger det mest og holder gang i tog og bus...
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 18:51   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
PIACP

jeg bor i udkanten af haderslev kommune opad og ja vi har også en bil hver..og så tænker nogen - ja ja det er luxus,der er nogen der kan..
men det er en nødvendighed..jeg har 1 km til hovedvej 4 busser ialt dagligt..el.8 km til flere og 2o km til tog...

jeg ville gerne ha givet noget mere og så der var bedre offentlig trafik - men ved os skærer de ned - konstant og ja så er man tvunget til 2 biler

nu har vi så selv valgt at bo hvor vi gør - men er tit misundelig på dem i store byer,der bare ka sætte sig ind i bus - tog konstant..det må være rart..og de kører jo mere el.mindre konstant..

af ren nysgerrighed..hvis der er nogen københavnere el.andre fra store byer,ku jeg godt tænke mig at høre hvad et mdr.kort koster..fra udkanten af byen og i centrum...
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 19:39   #14
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Stribe, kender godt Has'le :-) Er opvokset på Braue og Løjt-land.

Ja, som jeg tænkte sidst vi tog til Kbh, pga en eksamen min søn skulle have, HDK hvor er det billigt med s-tog osv., vi kørte ca. 35 min i s-tog - med mega mange stop - og det gav vi 34 kr hver person......så vidt jeg husker.....CHOK!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 20:07   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
piacp

og så klager de altid....smiler..skal jeg ned i vores lille by 3.5 km væk koster det 2o kr for en alm voksen og skal jeg til haderslev 25 km ja så koster det næsten 4o kr.for enkelt...jeg får til børnepris,men det er jo ikke alle der gør det..

og nu har de lige skåret ned på ruterne gram og rødding - for at spare..og skal jeg med toget fra vojens el.ribe - og bruge det offentlige er det dyrt og LANGSOMT..skal jo holde hver flæk..

jo så de tvinger os til at ose rundt i en masse biler..jeg ville aldrig ku passe et normalt job v.at tage det ofentlige..så blev det en kort dag

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 22:59   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De vil have folk skal stille bilen og istedet tage det offentlige - Gudved hvordan de har tænkt sig DET skal ske??
Og TÆNK, at de ikke giver de fornuftige pendlere lidt rabat, det er jo netop mange af dém, der med vilje har droppet bilen.....

Atter noget klamphuggeri.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 01:27   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
helenekr

jeg er blir lidt bitter hver gang de snakker om.at vi alle skal tage det offentlige mere og droppe bilerne - men i det yderste udkantsdanmark har vi aaltså ikke valget..desværre....nu har jeg en citroen 1 og den er meget miljøvenlig,men jeg ville hellere ha taget bussen og el.toget..

de skærer ned i busserne ude ved os hele tiden..som sagt 2 morgen og 2 eftermiddag - 1 km fra os og el.skal vi op til 8 km væk...men ærlig du kan ikke passe et job..

det er det samme med oliefyrene - ved godt det ikke er den tråd..men det bliver også forbudt,fordi det forurener og nu har vi både olie og træpiller..men mange har kun det 1...og vi ka ikke lige blive tilsluttet fjernvarme....smiler...kunne vi og andre derude det - ja så gjorde vi det da...men altid i de debatter blir vi glemt

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 06:11   #18
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Det er altså ikke kun i udkantsdanmark problemet er.

Jeg bor i Viborg, og vi har fået skåret væsentligt i vores busruter i form af længere afstand til stoppested og nedlagte ruter. Det havde jeg ikke forventet når jeg bor i Viborg.
Dette betyder at bopælen skal være i midtbyen for at sikre sig mod transportproblemer. At bo ved siden af en dagligvareforretning er ingen garanti - de lukker også ned.

Så jer der bor i udkantsdanmark er ikke ene om at mærke besparelserne. Som svagt gåenden med dårlig lunger og nu længere gåafstand til bus, må mine ture til socialt samvær skæres ned fra 3-4 gange pr. uge til 0 ! ! !
__________________
__________________________________________
endelig FØRTIDSPENSIONIST
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 10:01   #19
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
HOBBY4ME

det tror jeg heller ikke....men tvivler alligevel på det er så slemt som vores...1 km til bus v.hovedvejen og det er kun 4 stk DAGLIGT..og 8 km til næste busstation...og 2o km til toget....

det tror jeg ærligt blir svært at stikke i viborg...det har jeg ihvertfald svært ved at forestille mig..

viborg 4 busser om dagen...ved 1 km stoppested.....viborg 2o km til tog..det lyder voldsomt hvis det er som her...

men ja jeg tror du har ret i,at de skærer ned mange stedetr..men du må da give mig ret i,at størrere byer har det luksus iforhold til små...

vi har desværre - som jeg skrev ikke valget mht om vi vil ha bil el.ej....og man ka få meget buskort,inden man har betalt afdrag,vægtafgift,forsikringer og vedligeholde..DET ER DYRT.....og selvom min er ultra miljø venlig sviner den jo alligevel lidt...

jeg siger bare jeg ville ønske vi havde valgmuligheden...politikkerne har så tralvlt m..deres offentlige trafik...men der er ingen offentlig trafik

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 10:17   #20
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
For at få offentlig transport der er der og er overalt hele tiden til billige penge skal man bo i....."dong dong" HOVEDSTADEN
resten af Danmark aflives af både regering og realkredit - de ene fjerner skoler, transport, lægehuse osv osv., de andre sir "der må du ikke bo - så det kan du ikke låne penge til"
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det bliver billigere at købe ind i EU. Debutanten Politik og Samfund 0 05-06-2012 21:16
Billigere øl og øget beskæftigelse i sigte! Ninja Politik og Samfund 8 28-03-2012 01:33
Myte: det er billigere at ansatte en i fleksjob. §ABC Spørgsmål ang fleksjob 11 05-02-2012 10:33
Regeringen har glemt løfte om billigere boliger Webmaster K10 Nyheder 0 02-01-2009 01:30
billigere medicin som førtidspensionist ? annette Dit og Dat 2 13-10-2006 21:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension