K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2012, 00:18   #21
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
jeg spurgte specifikt efter det SB havde skrevet til lægekonsulenten og fik derefter brev fra SB hos BAN hvori der stod, at det indgik under interne notater og derfor ikke var noget jeg kunne få aktindsigt i. Men jeg var jo velkommen til at klage.
.
Hvornår (dato), Håber, fik du denne besked fra BAN?

Og var det en mundtlig eller skriftlig forespørgsel?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 00:29   #22
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Tidligere har denne læge, hvor en patient klagede over stærke smerter, overset årsagen, trods gentagne undersøgelser - patienten døde en måned senere fordi lægen overså en alvorlig byld på det sted hvor patienten havde smerter.
...det er en lidt anden version, jeg har læst mig til på nettet...

...det siges at være en umulighed, med et arbejdsliv som læge, ikke at få døden på sin samvittighed i og med man arbejder med liv og død...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 00:50   #23
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Netop, fremgår af aktindsigten!

Svarene er baseret på spørgsmålene, altså ser du også spørgsmålene :-)
Spørgsmålene har ikke stået i de papirer jeg har modtaget og det gælder både for skriv fra BAN's lægekonsulent og fra kommunens lægekonsulent.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 00:54   #24
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Hvornår (dato), Håber, fik du denne besked fra BAN?

Og var det en mundtlig eller skriftlig forespørgsel?
Fik det at vide her imellem jul og nytår og det var en skriftlig forespørgsel og et skriftligt svar.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 01:01   #25
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Okay, Håber, så har BAN ændret praksis siden 2010...

...ville du evt. lægge formuleringen af dit brev og svar her (eller via pb), så vi evt. kan blive klogere på, om det har noget med formuleringen at gøre...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 03:01   #26
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...det er en lidt anden version, jeg har læst mig til på nettet...
Ok, vil meget gerne se den version du har læst på nettet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
....det siges at være en umulighed, med et arbejdsliv som læge, ikke at få døden på sin samvittighed i og med man arbejder med liv og død...
Hvis ovenstående var sandt, så ville samtlige læger i landet have en dom i Patientklagenævnet, og det har de jo ikke.
Men denne læge er DØMT i Patientklagenævnet, for dette forhold, og måske flere vi ikke kender til, og der skal meget grov uagtsomhed til før patientklagenævnet dømmer en læge for ved grov uagtsomhed at være skyld i en patients død.

Forstår ikke hvad du mener med at få døden på sin samvittighed, hvis en læge handler efter lægeløftet, tager patienter og deres smerter og sygdom alvorligt og udviser omhu i henhold til Autorisationsloven, så kan han ikke få nogen patienters liv på sin samvittighed.
Det er jo altså meget langt fra alle læger der har fået en dom i Patientklagenævnet.

Og derudover, så handler denne læge "pudsigt nok" netop fuldstændigt samvittighedsløst i henhold til vores sager i BAN, hvor han mod bedrevidende og ulovligt og helt bevidst bortcensurerer lægelig dokumentation på alvorlige sygdomme, hvilket blot bekræfter at der er tale om en yderst farlig læge, som dømmer, at alvorligt syge borgere intet fejler og blot skal ud og arbejde på ordinære vilkår.

Samvittighed er vist heller ikke det rette ord om denne læge, idet han tydeligvis ikke er udstyret med en sådan overhovedet, hvilket fremgår tydeligt af hans lægeark i flere sager, hvor han digter på livet løs uden afsæt i ét eneste lægeligt dokument.

Kan ikke forstå hvis nogen vil holde hånden over en sådan farlig læge, jeg vil i hvert fald ikke, og mener hans skal stoppes med sit virke hos BAN, hvor hans grove ulovligheder finder sted.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 10:10   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Den lægekonsulent der lavede min udtagelse i Statsforvaltningen i min bilsag, hedder "Arne Cyron".

Denne lægekonsulent mener at jeg få predinisolon i lav dosis, permanent, således at jeg så kan tåle offentlig transport???
Det er dog fremhævet i speciallægeerklæring, at kun højdosiskure, i max 3 mdr. er en mulighed!

Jeg udbad mig også aktindsigt i de spørgsmål der var blevet stillet, idet jeg også mener at det er vigtigt for hvordan denne udtagelse er lavet.

Fik nøjagtig samme begrundele, at det var interne dokumenter???

Er fundstændig enig i, at dette er meget afgørende, altså at få disse spørgsmål!

Vil du evt ringe/kontakte ankestyrelsen for "denne fremgangsmåde" vil det være meget interessandt, hvad de vil svarer!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 18:32   #28
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Den lægekonsulent der lavede min udtagelse i Statsforvaltningen i min bilsag, hedder "Arne Cyron".

Denne lægekonsulent mener at jeg få predinisolon i lav dosis, permanent, således at jeg så kan tåle offentlig transport???
Det er dog fremhævet i speciallægeerklæring, at kun højdosiskure, i max 3 mdr. er en mulighed!

Jeg udbad mig også aktindsigt i de spørgsmål der var blevet stillet, idet jeg også mener at det er vigtigt for hvordan denne udtagelse er lavet.

Fik nøjagtig samme begrundele, at det var interne dokumenter???

Er fundstændig enig i, at dette er meget afgørende, altså at få disse spørgsmål!

Vil du evt ringe/kontakte ankestyrelsen for "denne fremgangsmåde" vil det være meget interessandt, hvad de vil svarer!

VH Popiae
Utroligt men undrer mig slet ikke, INTET i det system undrer mig efterhånden - fik også at vide utallige gange, at jeg skulle tage medicin, jeg har dokumentation på jeg ikke tåler.
Det er et MEGET groft overgreb, og faktisk at sidestille med fysisk tortur, hvis systemet vil tvinge en borger til indtage medicin man bliver alvorligt syg af, og som i værste fald kan koste en livet.
Problemet med medicin man ikke kan tåle, er ofte fordi ens lever ikke kan nedbryde pågældende aktive indholdsstof, og det er altså rigtig farligt for kroppen, at indtage medicin kroppen/leveren ikke kan nedbryde, udover det er usigelig ubehageligt.
(Ovenstående oplyst af min læge, da jeg fortalte ham om mine ubehagelige bivirkninger)
Andre bivirkninger kan være hjertepåvirkning/hjerterytmeforstyrrelser, svimmelhed, besvimelse, åndedrætsbesvær og synsforstyrrelser. Når man får bivirkninger af medicin, så er det ofte de her nævnte man får, når det handler om de mere alvorlige slags bivirkninger.

Predinisolon (ved du sikkert godt) er i øvrigt at af de rigtig farlige lægemidler, at indtage over et længere forløb, jeg kender nemlig flere, som fik alvorligt bivirkninger af denne medicin, det skal være absolut sidste udvej, at tage dette præparat over en længere periode, så skidt er det for kroppen.

Lægekonsulent Arne Cyron må IKKE overhovedet foreslå medicinering af dig, han er jo ikke ansat som læge hos dem, og må derfor ikke diagnosticere eller komme med egne forslag til medicinering af dig.
Du er ikke hans patient, og han er hos Forvaltningsloven ansat som administrativ medarbejder, og må KUN og UDELUKKENDE oversætte lægelatin, alt andet er ULOVLIGT, og det er præcis dette problem Ankestyrelsen arbejder på for tiden, hvor deres undersøgelse og redegørelse skulle være færdig i løbet af marts måned.
Derfor meget vigtigt vi hander hurtigt nu hvor sagen om lægekonsulenter er så aktuel.

Det er absolut vigtigt at Ankestyrelsen bliver gjort opmærksomme på, ved undersøgelsen af misbrug af lægekonsulenter, at forespørgslen til disse er af stor vigtighed for opklaring af om problemet er, at lægekonsulenten alene overskrider sine beføjelser, eller om det er en ulovlig fast procedure der foregår i samarbejde med lægekonsulenterne.
(Vi kender, som tidligere nævnt vist udmærket svaret, men vi skal bare have Ankestyrelsen gjort opmærksom på, at lige præcis her er et "hul" for frit spil for ulovligheder i henhold til samarbejdet med lægekonsulenterne.)

Og nej nej da, BAN er toppen af det hele, "DET store enevælde" der ignorerer man da bare fuldstændig en sådan forespørgsel, og undlader at argumentere for noget som helst.
Det er jo den "sympatiske" Christian Krebs Lange, som har været på min sag og ham der har stillet spørgsmål til lægekonsulent Kim Engfred, men Lange lader som ingenting.

Denne gang har jeg dog stilet mailen direkte til ham, og beklaget at jeg ikke har modtaget dokumentet, ej heller fået forklaring på hvorfor.
Jeg gør klart for ham, at der er gået over en måned siden jeg søgte aktindsigt, og at jeg derfor ønsker dette dokument tilsendt hurtigst muligt.

Hvis han ignorerer dette også, så sender jeg den direkte ind til Ankestyrelsen, hvor jeg vil beklage denne procedure, med at henholdsvis nægte el. ignorere forespørgsel på dette dokument.

Tænker vi kunne være flere der laver denne forespørgsel?
Jeg tænker hvis en sådan forespørgsel kom fra en hel gruppe borgere, som alle oplever ikke at kunne få indsigt i disse vigtige dokumenter til lægekonsulenten, så vil Ankestyrelsen gøre mere ud af det, når de kan se det er et problem generelt for mange borgere.

Hvis en af os nu formulerede en standardskrivelse, og vi alle indsendte den pr. mail, den samme aftalte dag til Ankestyrelsen, så kan Ankestyrelsen se at problemet er omfattende og generelt.

Sidst redigeret af Lotte68; 13-01-2012 kl. 18:52.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 10:07   #29
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener også jeg har noget fra Kim Engfred.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 17:41   #30
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Ok, vil meget gerne se den version du har læst på nettet.

Ville være mere relevant, at du lagde din udgave her, så kan eventuelle interesserede læsere på K10 selv bedømme, om du refererer sagen tilsvarende.

Hvis ovenstående var sandt, (at læger siges at få døden på samvittigheden, i og med at de arbejder med liv og død) så ville samtlige læger i landet have en dom i Patientklagenævnet, og det har de jo ikke.
Men denne læge er DØMT i Patientklagenævnet, for dette forhold, og måske flere vi ikke kender til, og der skal meget grov uagtsomhed til før patientklagenævnet dømmer en læge for ved grov uagtsomhed at være skyld i en patients død.

Det er ikke Patientombuddet (tidl. Patientklagenævnet), der tildeler og fratager autorisation. Det er Sundhedsstyrelsen.
Omtalte læge er ikke frataget sin autorisation.


Forstår ikke hvad du mener med at få døden på sin samvittighed, hvis en læge handler efter lægeløftet, tager patienter og deres smerter og sygdom alvorligt og udviser omhu i henhold til Autorisationsloven, så kan han ikke få nogen patienters liv på sin samvittighed.

En grønthandler kan ha' en dårlig dag og komme til at hælde to halve kasser uens kartofler sammen i samme kasse. Er det fx. Samsøekartofler og Aspargeskartofler, som afviger i form og størrelse, er de lette at adskille igen.
Så let er det sjældent for lægen.

Husk, læger er også mennesker.
Forslag:

Ricky har venligst oplyst om de relevante love & paragraffer, som det kunne tage uendelig lang tid at finde frem til som lægmand, brug dem i ny skriftlig henvendelse til BAN.


P.S.

...personligt kunne det undre, at du ikke takker det mindste for, at jeg leder en K10-mappe igennem for at svare på dit oprindelige spørgsmål...

...samt at jeg oplyser, at ha' fået de oplysninger (spørgsmål), du efterlyser og du ikke synes at høre det...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når de bare ikke vil bøje sig... aktindsigt ! Hva´nu Alt det andet 7 29-04-2013 09:07
Vi sender børnene tidligst i vuggestue nocturne Politik og Samfund 4 21-11-2011 23:47
Har endnu ikke modtaget aktindsigt 2 archibald Alt det andet 6 13-04-2011 08:28
Har ikke modtaget min aktindsigt Mad Alt det andet 24 12-03-2011 11:33
Sender min sag til min borgmester. Maj-Britt Dit og Dat 4 28-05-2008 21:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension