K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2012, 19:28   #21
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Ikke helt rigtigt, den udløses ikke automatisk fordi du får FP. Den udløses fordi forsikringen vurderer at din arbejdsevne er nedsat med f.eks 2/3
F.eks fik jeg en afgørelse fra pensionen om at de ville udbetale TAE hver måned intil jeg bliver 65 ssamtidig fik jeg et engangsbeløb igen og det skete INDEN jeg var tilkendt FP.
Den pensionsordning der er via Pensam, når du har arbejdet som feks plejepersonale, den kommer først til udbetaling når du får Førtidspension, og senest 5 år efter du er stoppet i et arbejde der har Pensam som forsikringsselskab. Da det faktisk er de endelige papirer fra kommunen, de kigger i for at se om du er berettiget til engangs beløbet.

Nogle er så, så heldige at de også får et mdr. beløb, desværre ikke os alle.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 19:40   #22
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Ja reglerne er indviklede og jeg tror ikke der er noget endegyldigt svar på disse pensionsordninger.....for efter at have kigget på pensam kan jeg se den er meget forskellig fra min...eller også fokuserer jeg for meget på sundhedsforsikring sammen med pension....
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 14:53   #23
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
For mit vedkommende er det også Pensan der er mit pensionsselsksab. Så som Lunasdatter og Te-pigen skriver, gælder der de regler, at beløbet først udbetales når kommunen har truffet afgørelsen.
Hertil kan jeg tilføje at de er meget grundige, og kræver aktindsigt i alle dokumenter i forbindelse med afgørelsen. Herunder resurceprofil mm. Først derefter træffer de en afgørelse. Udover engangsbeløbet, tror jeg det har indflydelse på den månedlige ydelse.

Jeg har kigget på andre pensionsordninger, og kan se at forskellen er stor. Så derfor kan alles udsagn i denne tråd være rigtige, subjekt set.

Personligt er jeg tilfreds med den måde Pensam har behandlet sagen på foreløbelig. Hvis det viser sig at det ikke er tilfældet, lover jeg at fylde internettet med dette.

Mvh
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 16:11   #24
CLM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 51
Styrke: 13
CLM er ny på vejen
Tak for jeres mange gode kommentarer i denne tråd.

Jeg vil blot bekræfte at pensionsordningerne er meget forskellige, både fra selskab til selskab og inden for samme selskab. Der er ikke noget man kan sige er generelt, det er alene forsikringsvilkårene der beskriver forholdene.

I mit tilfælde er der ingen engangsbeløb, men derimod en mindre løbende ydelse indtil jeg fylder 65, samt præmiefritagelse for pensionsopsparingen.
De beskriver desuden at deres vurdering af erhvervsevne er helt uafhængig af kommunens. De fastsatte mit erhvervsevnetab længe før kommunen kom frem til ftp.

Mvh CLM
CLM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
? vedr. engangsbeløb m.v. pamfilius Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 05-11-2011 19:55
Engangsbeløb som førtidspensionist onmyway Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 02-11-2011 13:08
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Engangsbeløb fra fagforening ved førtidspension. lony Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 18-01-2011 11:05
Modregnes ledighedsydelse af engangsbeløb fra pensionsselskab? MineBørnsMor Alt det andet 3 31-10-2010 03:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension