K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2011, 08:45   #31
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Hvis vi tager udgangspunt i at man mister 4000 hver i sær, dvs 8000

Så har jeg edder rønme også meget meget svært ved at se besparelsen ved at være 2.

Lejlighed a ca 3500 stykket.
El vil forbruget stige, fordi man nu er 2 om det, det vil ikke sige dobbelt for man tender ikke 2 lamper for at se at se tv fx, men der vil stadig blive brugt mere end hvis man er alene, i det man fx skal vaske for 2 (og ikke for en)
Det varme vand vil der heller ikke blive sparet synderligt på, det er stadig 2 kroppe der skal vaskes, og jeg går altså ikke i bad sammen med min mand hver dag, kan jeg roligt afsløre, der til er det ikke vandbesparende for os at gøre, går vi i bad lige efter hinanden kan den sidste lige nå det før der varme vand slipper op, går vi i bad sammen, er der stort set altid en af os der må skylle sæben af i koldt vand, så der er altså ingen besparelse.
Med mad er der ligesom heller ikke den store besparelse, og da slet ikke hvis man ikke har råd til stor-indkøbende når budene er der (det ved jeg lidt for meget om, det edder dyrt at være fattig) der kræver det penge at kunne spare i det lange løb, oven i spiser man gerne mere / dyrre når man er 2 end når man er en, for så gider man stå og lave varm mad hver dag, og man skal da også lige have en god bøf en gang i mellem at hygge sig med, altså hvis man har pengene til den gode bøf *ss* (der ryger en del ekstra på strømmen der) når man bare er sig selv forfalder man til en kold rugbrød (billigere i strøm) hvilket er billigere end en kortelet med grønt til.

Forsikringer, joo man sparer da en indbo, men ellers spare man da ingen ting der, med mindre man før havde en bil hver og sparer den ene væk (for vores vedkommende ville der ikke spares på bilen, for jeg har slet ikke kørekort) men selv med de 2 + evt forbrug er det stadig småbeløb på månedsbasis også selv om at vi tager den sparede licens med, måske endda forbruget på evt bil vil sige (som for os, der ville bruge bilen mere da der nu er 2 mostre Oda´er som fylder rundt om året)

skal man spare skal man finde en beboelse der er 4000 billigere end det beboelse man før havde lagt sammen, for ret mange andre steder end huslejen er der altså ikke de store besparelser ved at være 2 voksende.

Skal der virkelig spares så er det 2 børn af samme køn, DET kan mærkes, vores store tøs er ikke ligefrem billig, hun skal have sko og tøj næsten konstant (sådan føles det, på trods af vi sjældent køber noget, både fordi vi ikke har råd, så hun må nøjes, men også fordi vi får aflagt fra en veninde, så vi skal slet ikke klage, de 2 par sko og ene par bukser og 3 par strømper årligt, kan ikke påstås at være dyrt) mens den bette tøs, ikke koster os meget andet end det mad hun spiser og det børnehaven koster, for vi har alt andet lige fra fodtøj over huer til legetøj, det skal vi ikke ud og skaffe igen, hun arver jo bare, oven i får hun tøj fra mine forældres nabo-ses datter rigtig fedt dyrt mærke, så hun er klædt godt på (bedre end storesøster faktisk) fx har hun lige fået en "ny" cykel, det har ikke kostet os så meget som en krone, for den er arvet fra storesøster.
Meningen var godt nok hun skulle have haft den når hun bliver 4 til jan, men hun ville så gerne prøve at cykle på en rigtig cykel og ikke kun løbecyklen og jeg tænkte skidt pyt så kan hun få lov at prøve uden støttehjul og tage en tur med snottet ned i fliserne og den prut er slået, hun væltede bare ikke, men drønede der ud af, og den plan var skudt i sænk, men sådan kan det jo gå når man undervurdere sine unger *gg* møg osse.

Men vi voksende kan ligesom ikke bare arve hinandens på den måde, så ærlig talt har jeg temmelig svært ved at se de store besparelser ved at være to, frem for en, ud over huslejen, for stort set alt andet bruger man stadig inden næsten som to eller som to, hvis ikke mere (som beskrevet med maden) Så hvor pokker folk har fået den ide at tro 2 er billigere end en 8000 som Inger beskriver, eller bare de 6000 hvis man ser på hvad FP`en alene koster dem) ud over fra vores politikeres sparekniv, gad jeg godt vide, for jeg kan ærlig talt ikke se det.
ja desværre skal vi se os som en særlig race.. og ikke nok med det. så skal vi også see det som en udelukkelse for økonomisk samliv for en bestemt gruppe mennesker som virklig har brug for nærhed.. hvis vi ikke er villig til at offer store summer.

og det er for mig diskrimination..

men tror såå aldrig at politikerne vil tag det i fokus da økonomien for os er ret skæv.. både i samliv, men så sandlig også som enlige men voksne børn.. så ikke noget at sige til at vi er så vagtsomme i det system...

og jeg som endelig har været nød til at fået mine unge til at søge andet bolig da min økonomi ikke kunne holde sammen længer med to unge på SU..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 12:41   #32
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Vi må jo alt andet lige respektere lovgivningen og dermed påvirke de politikere, der lovgiver. Heldigvis er der snart valg. Så håber alle partier melder ud med, hvad de mener og ikke bare med løse hensigtserklæringer.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 09:05   #33
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Vi må jo alt andet lige respektere lovgivningen og dermed påvirke de politikere, der lovgiver. Heldigvis er der snart valg. Så håber alle partier melder ud med, hvad de mener og ikke bare med løse hensigtserklæringer.
ja men det håb kan vel kun enden men skuffelse. da krisen som vi står i nu vil overskygge vores økonomiske problemer..

og nu længer at skuden får lov til at drive rundt uden opråb. nu svære vil det være, at opnå de ændringer. for dem som er ramt af dem..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytte sammen med FP'er?? Misse76 Dit og Dat 2 28-11-2012 19:55
At flytte sammen med et par Helpfreak Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 04-11-2012 17:57
Førtidspensionist, flytte sammen med kontanthjælpsmodtager? C.M Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 26-08-2012 11:52
Flytte sammen fynbojorg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-03-2011 13:48
førtidspension og flytte sammen??? lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 04-11-2009 00:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension