K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2012, 09:01   #1
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Forsikring

Hej Alle.

Troede faktisk at jeg var ved at være i mål.
Mine papirer på jobcenteret er ved at blive gjort klar til at ansøge om flex-job. Der mangler lige en erklæring fra min private psykiater. Så skulle det kunne lade sig gøre at komme igennem nåleøjet.
Så langt, så godt.

Men men men nu er det sådan at jeg har en TAE. Den har kørt siden jeg blev sygemeldt og det har været fint. Nu vil forsikringen så også gerne have en speciallægeerklæring.
Jeg er ikke blevet varslet pr. brev, men i sidste uge blev jeg ringet op af en psykiater et godt stykke fra hvor jeg bor, og bliver bedt om at møde på et afbud 3 timer senere. Det tager en time at komme derhen i bil.!!
Jeg føler mig taget på sengen, men møder op. Har endnu ikke hørt fra forsikringen at jeg er blevet henvist til deres psykiater.!!
Jeg er i samtale med hende i 2 timer. Hun har en erklæring liggende som kommunen bestilte sidste år fra en anden psykiter, og følger generelt denne. Denne siger at jeg er stationær. Dog er der nogle punkter som hun afviger fra. Bl.a hvordan min depression er opstået, og at den i øvrigt ikke er væk endnu.
Det der bekymre mig er hun ikke synes jeg er stationær, og at der er mere at gøre medicinsk. Jeg har 2 speciallægeerklæringer der siger modsat.

Hun er jo selvfølgelig ansat af forsikringen og skal jo tage deres parti og spare dem for flest mulige penge.
Jeg er nået rigtig langt i mit forløb og havde sådan set indstillet mig på at der ikke var mere at gøre, og at flex-job var det rigtige for mig og ville give mig ro.

Nu laver hun jo rod i min tankegang. Jeg vil super gerne være rask. Det skal der ikke være tvivl om.
Hun vil gerne have mig på stemningsstab. medicin lamotrigin. Dette har en tidl. Psykiater anb; m en mener dog at det kun ville give mig en bedre livskvalitet, men vil ikke helbrede. Dybden i dette kendes ikke.!
Hun siger at der kan gå op til 2 år inden man ved om det hjælper, og hvis det overhovedet hjælper, men man kan også være heldig at det hjælper før.

Nu står jeg jo så med et ben i to verdner:

Er jeg stationær.? Er der noget at gøre som den ene siger, eller er der ikke noget at stille op. Den ene siger det første. De 2 andre det andet.
Der er ingen tvivl om at jeg synes det er hårdt med denne melding. Hvis jeg skal i gang med ny medicin-behandling kommer det jo til at tage lang tig og det bliver et h****** med op og nedture inden der kommer ro på igen. Jeg har jo prøvet det før.
Og hvad med kommunen?. Laver de nu deres beslutning med flex-job om når de hører om denne lægeerklæring.?
Chancen for at blive rask er der jo et eller andet sted. Men det tager lang tid. For mig føles det faktisk som at skulle til at starte forfra. Jeg er så træt helt ind i mine knogler, og overskuddet til at skulle alt dette igennem er der bare ikk.

Vil bare gerne lige høre jeres bud og mening om sagen.

Skriv hvis der er noget i ikke forstår, oplysninger jeg har glemt, eller andet.
Det sidste år har jeg været rimelig stabil på eget medicin, og har fået hverdagen til at fungere nogenlunde, til trods for at jeg er mærket af mit sygdomsforløb. Er diagnosticeret periodisk depression med restsymptomer i mellemværende (kronisk) og neurasteni (udbrændthedstilstand med kognitive forstyrrelser.) Generaliseret angst.

Puha. Det blev et langt indlæg.

På forhånd tak for meninger, anskuelser, bud og egne erfaringer.

Hilsen Pixeline.

Sidst redigeret af Pixeline; 10-09-2012 kl. 09:03. Årsag: Opdelt tekst
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 07:10   #2
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Sætter den lige op på listen igen. Der er sørme ikke mange der har nogen erfaringer eller bud på sagen.
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 08:16   #3
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Hej Pixeline

Jeg er ikke ekspert på området, men da ingen andre har svaret dig, vil jeg komme med min mening.

Jeg har selv en TAE-forsikring og har tidligere fået udbetaling derfra (og håber at få det igen). Så vidt jeg har erfaret, er det i forsikringsøjemed, ligegyldigt om du er stationær. Faktisk vil jeg sige, at det måske er en fordel hvis du ikke vurderes stationær.

Udbetaling af TAE foregår jo så længe man ikke er istand til at arbejde. Hvis du ikke er stationær, kan du jo ikke "sættes igang med noget" af f.eks. kommunen og har derfor heller ikke stor mulighed for, at varetage et arbejde.
Jeg vil derfor mene, at udbetaling fra TAE vil fortsætte.

Men jeg vil da lige kommentere på forløbet. Det er da helt utilstedeligt, at du ikke er blevet varslet om undersøgelsen på forhånd. Det lyder mest som om der er sket en fejl. At selskabet enten har glemt at skrive til dig, eller brevet er forsvundet undervejs.
I Nordea (hvor jeg har min TAE) har de altid skrevet til mig løbende, ligesom jeg har haft mulighed for selv at vælge den psykiater, som skulle lave speciallægeerklæringen (det måtte bare ikke være min egen psykiater).

Jeg krydser fingre for, at din udbetaling vil fortsætte og håber, at du kan bruge mit svar

Hilsen Dudde
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 09:41   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Godt du ikke stoler på læger der er ansat af forsikringen

Kære Pixeline

Kan forstå der kommer endnu et forslag om indtagelse af ny medicin.

Her skal du vide at der findes noget der hedder:

Medicinudløst Dystoni. http://www.dystoni.dk/medicinudloest-dystoni.html
som ville være relevat at foreligge skriftligt for nævnte læge.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 14:58   #5
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hej Pixeline.

Jeg ved ikke, om jeg 100% svarer på dine spørgsmål, men vil prøve at beskrive mit forløb, som også inkluderer TAE.

Jeg er p.t. igang med afklaring i forhold til fleksjob. Min sag ligger nu hos JC, hvor den mangler en "sammenskrivning". Mine diagnoser er ala dine. Så håber du kan bruge mit svar.

Inden min sag er kommet til, hvor den er, har jeg været igennem følgende:

1) har været sygemeldt siden 8.5.2008. Dog har jeg flere gange undervejs været i forløb hos ekstern samarbejdspartner

2) har været i et revalideringsforløb i 15 måneder. Blev ikke opkvalificeret så jeg kunne klare mig på ordinære vilkår

3) har været i en arbejdsprøvning i 6 uger. Ca. 9 timer om ugen, kunne jeg magte. Min arbejdsprøvning var kun på 6 uger, da jeg er på ægtefælleforsørgelse.

Ifølge speciallægeattester fra 2 psykiatere er min tilstand vedvarende med nedsat funktionsevne. Desuden peger min egen læges attest på det samme (som JC har selv har bedt om)

Gennem alle årene har jeg fået udbetalt TAE, hvor pensionsselskabet løbende har fået attester fra hhv. psykiater og egen læge. En psykiater som de i øvrigt selv henviste til og som jeg har gået hos i 2,5 år.

Fik brev fra dem fra et par måneder siden, at de skulle bruge en sidste speciallægeattest, så de kunne vurdere min fortsatte udbetaling af TEA. Den fik jeg lavet hos min nuværende psykiater. Udfra denne attest har pensionsselskabets lægekonsulent vurderet at min arbejdsevne er nedsat med halvdelen, og jeg har derfor fået TAE som en varig ydelse. Dog skal jeg kontakte dem, hvis jeg påbegynder fleksjob (hvis jeg får det tilkendt), job på alm. vilkår eller FT.

Desværre tror jeg, at din psykiaters attest/og udtalelse kommer til at spænde ben for dit videre forløb. Alle behandlingsmuligheder skal være udtømte for at blive godkendt til fleks, og det er jo desværre ikke det, din psykiater skriver...

Håber mit indlæg giver mening for dig, ellers spørg og så uddyber jeg yderligere, hvis du har brug for det
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2012, 19:29   #6
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Lige lidt opdatering.
Min flexansøgning er nu trukket tilbage. Der kan ikke ansøges da jeg ikke er stationær ifølge forsikringes psykiater.

Jeg har fået en socialrådgiver til at presse min sag igennem og håber meget at deres lægekonsulent kigger på den i næste uge så jeg ved hvad der nu. Skal ske.

Kommunen er ved at gøre mine papirer klar til sygedagpengestop. Regner med de stopper engang i december. Min sagsbehandler har ellers gjort meget for at hjælpe mig. Den det her kunne hun ikke gøre noget ved.

Socialrågiveren fra forsikringen sagde at nogen gange når man havde 2 læger der er uenige henviser man til en tredje.synes godt nok jeg er presset.

Ville det hjælpe mig at kontakte en advokat. ???


Pixeline
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 12:40   #7
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Forsikringen har bestemt at jeg skal i medicinsk behandling og så vil de tage sagen op om et år.

Min psykiater gennem det sidste år er bakket ud her til formiddag, da han ikke mener tricyklisk medicicin vil hjælpe. Så nu står jeg ved nul.

Har bestilt tid ved egen læge.

Kan man når man har været forlænget efter 27.1,4, blive for længer efter en af de andre paragraffer ved henvisning i en klage over sygedagpengestop. ????

Pixeline.
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fuldtidsulykkes forsikring /u erhvevsevnetabs forsikring Indiansummer Alt det andet 3 30-05-2012 16:48
Forsikring Hamselv Dit og Dat 18 17-01-2012 08:53
tae - forsikring bmp24 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 05-01-2012 01:15
forsikring davsdavs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-09-2011 07:37
Forsikring ? Physen Alt det andet 0 22-06-2010 21:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension