K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2014, 23:43   #1
thfmartin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
thfmartin er ny på vejen
Betingelser for at modtage revalidering

Hvilke betingelser skal være opfyldt for at kunne modtage revalidering?

Jeg er i en situation hvor jeg har været igennem et langt sygdomsforløb (fysisk og psykisk) og er i dag på kontanthjælp, efter min sygedagpenge udløb sidste år.

Jeg er for nyligt kommet med i et forskningsprojektet med henblik på at komme tilbage til arbejdsmarket. Det er et forskningsprojektet der efter et amerikansk forbillede, griber tingene an på en lidt anden måde end som det danske systemet fungere i dag.

Da jeg gerne vil tilbage på arbejdsmarket, frem for evt. uddannelse eller omskoling, er der lavet en plan for at jeg skal starte i 6 mdr. arbejdsprøvning med henblik på et flexjob.

Som udgangspunkt har jeg fået at vide jeg ikke kan modtaget andet end kontanthjælp sålænge jeg er i arbejdsprøvning. Men den læge som forslog at jeg skulle deltage i forskningsprojektet, sagde at jeg kunne modtage revalidering da der var andre regler når nu det var et projekt.

Men jeg får forskellige svar alt efter hvem jeg spørger, så nu spørger jeg Jer i håbet om at få et svar som jeg kan gå videre med.

Er jeg, så længe jeg er en del af dette forskningsprojektet, berettiget til at modtage revalidering? Når jeg læser betingelserne igennem for revalidering, mener jeg at jeg opfylder kravene https://www.borger.dk/Sider/Revalidering.aspx

Mvh,
Martin
thfmartin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2014, 08:28   #2
Ms_MoneyPenny
Føler sig hjemme på K10
 
Ms_MoneyPennys avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2014
Alder: 47
Indlæg: 44
Styrke: 10
Ms_MoneyPenny er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thfmartin Se meddelelser
Da jeg gerne vil tilbage på arbejdsmarket, frem for evt. uddannelse eller omskoling, er der lavet en plan for at jeg skal starte i 6 mdr. arbejdsprøvning med henblik på et flexjob.
Revalidering er til den personkreds af mennesker, som har en begrænsning i deres arbejdsevnen, som betyder, at det gør det svært for dem at komme ind / bide sig først / få en tilknytning til arbejdsmarkedet.

Revalidering er med henblik på at vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, altså at blive selvforsørgende på helt almindelige vilkår.

Men hvis din kommune vurderer, at du kun kan komme tilbage på arbejdsmarkedet på særlige vilkår (fleksjob), så er du umiddelbart ikke omfattet af målgruppen for revalidering.
Ms_MoneyPenny er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension